تبیان، دستیار زندگی
دیوان عالی كشور حكم اعدام سعید ملك پور مدیر بزرگترین شبکه مستهجن کشور را امروز تایید كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حکم اعدام آقای مستهجن ساز


دیوان عالی كشور حكم اعدام "سعید ملك پور" مدیر بزرگترین شبکه مستهجن کشور را دیروز تایید كرد.

سعید ملک پور

پیش از این پرونده سعید ملك پور از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به دیوان عالی كشور ارسال شده بود كه پس از بررسی پرونده وی در دیوان به علت نقص تحقیقات و لزوم مواجهه ملك پور با بعضی از مرتبطان با سایت های مستهجن، به دادگاه صادر كننده حكم ارسال شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دیوان عالی كشور، شعبه 28 دادگاه انقلاب پس از رفع نقص اعلام شده از سوی دیوان عالی كشور، پرونده ملك پور را مجددا به دیوان عالی كشور ارسال كرد و این حكم امروز - یكشنبه - به تایید دیوان رسید.

سعید ملك‌پور در كانادا و با حمایت یك شركت آمریكایی اقدام به تاسیس سایت‌های مستهجن فارسی كرده بود كه در سال 87 پس از بازگشت از كانادا به ایران، شناسایی و بازداشت شد.

شعبه 28 دادگاه انقلاب، وی را به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محكوم كرد كه این رای پس از رفع نقض، از سوی دیوان عالی كشور تایید شد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل ملک پور، که وکیل بسیاری از سیاسیون جنحالی از جمله سید محمد خاتمی و خانواده آقای هاشمی رفسنجانی نیز هست، پیش از این لغو حکم سعید ملک پور را یک "روند منطقی" نامیده و ابراز امیدواری کرده بود: با دفاعیات مستدل ما در دادگاه حکم برائت برای سعید ملک پور صادر شود!

سعید ملک پور گرداننده یکی از بزرگترین و مشهورترین سایتهای پورنو فارسی به نام آویزون بوده و البته حمایت چندین سایت پورنوی معروف دیگر را نیز بر عهده داشته است.

او اقدام به ثبت دامین‌های مختلف برای عبور از فیلترینگ مخابرات کرده بود و شبکه مستهجن تحت اختیار او با جذب بیش از 300.000 کاربر ثبت‌نام شده و تعداد بسیار زیاد بازدیدکننده (چند صد هزار) روزانه فعالیت می کرده است.

"یکی از روش‌هایی که برای تولید تصاویر مستهجن و هرزه‌نگاری استفاده می‌کردیم، وب‌کم افراد را با یکسری نرم‌افزارهایی که از کانادا یا انگلیس خریداری کردیم، هک می‌کردیم. وب‌کم می‌تواند چیزهایی که در اتاق خواب است را نشان دهد. وقتی ما وب‌کم را هک می‌کردیم طرف فکر می‌کرد کامپیوترش خاموش است ولی وب‌کمش روشن می‌ماند یا ما روشن می‌کردیم و می‌توانستیم خیلی چیزها را ببینیم. خیلی چیزهای مستهجن یا چیزهایی که مربوط به حریم خصوصی بود این طوری در می‌آوردیم و روی سایت قرار می‌دادیم."

وی که در خارج از کشور زندگی می کرد پس از کارهای اطلاعاتی بلند مدت در مهرماه 1387و در شرایطی که برای انجام پاره ای از اقداماتش به تهران آمده بود، بازداشت شد.

ملک پور سپس در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اهانت به مقدسات و اصول و ارزشهای دینی، توهین و فحاشی به معصومین (علیهم السلام) و اعتقادات اسلامی، گردآوری و انتشار محتوای ضد اخلاقی و ضد دینی خارجی، گردآوری، تولید و انتشار محتوای ضد اخلاقی و ضد دینی ایرانی (به زبان فارسی)، آموزش مسائل غیر اخلاقی و غیر رسمی، تولید و انتشار محتوای روابط نامتعارف جنسی مانند روابط جنسی با محارم، ضربدری، همجنس‌گرایی، فتیشیسم و...، تحریک جوانان در مسائل جنسی و عضوگیری از آنان برای ایجاد گروه‌های اینترنتی، تهیه و انتشار تصاویر تجاوز به عنف و زورگیری از دختران و بانوان ایرانی و انتشار تصاویر برهنه دختران و بانوان ایرانی از طریق دوربین مخفی و هک وب‌کم توسط قاضی مقیسه‌ محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

سعید ملک پور

ملک پور پس از دستگیری به راه‌اندازی و ثبت 13 سایت، وبلاگ و دامین مستهجن اعتراف کرد که در آنها خاطرات مستهجن فارسی، خاطرات مستهجن انگلیسی، عکس مستهجن ایرانی، عکس مستهجن خارجی، طنز مستهجن، ویدئو وکلیپ‌های مستهجن، پادکست (شامل فایل‌های صوتی مستهجن، طنز و اخبار آویزون) منتشر نموده و انجمن‌های گفت‌وگوی سکسی به راه انداخته بود.

ملک پور خود در این باره اذعان کرده است که "پس از مدتی خواستیم کاری کنیم که قابلیت پخش مطالب برای کسانی که اهل اینترنت نیستند هم وجود داشته باشد. صحبت کردیم با مدیران و به این نتیجه رسیدیم که داستان‌ها و فیلم‌ها و عکس‌هایمان را تبدیل کنیم به فرمت‌هایی که قابل انتشار در موبایل باشد... خیلی هم موفق بود.

وی همچنین عنوان کرده که "یکی از روش‌هایی که برای تولید تصاویر مستهجن و هرزه‌نگاری استفاده می‌کردیم، وب‌کم افراد را با یکسری نرم‌افزارهایی که از کانادا یا انگلیس خریداری کردیم، هک می‌کردیم. وب‌کم می‌تواند چیزهایی که در اتاق خواب است را نشان دهد. وقتی ما وب‌کم را هک می‌کردیم طرف فکر می‌کرد کامپیوترش خاموش است ولی وب‌کمش روشن می‌ماند یا ما روشن می‌کردیم و می‌توانستیم خیلی چیزها را ببینیم. خیلی چیزهای مستهجن یا چیزهایی که مربوط به حریم خصوصی بود این طوری در می‌آوردیم و روی سایت قرار می‌دادیم."

او در ادامه با عنوان اینکه تمسخر و توهین به مقدسان اسلامی و زدن ریشه ها اعتقادات جوانان مذهبی را در دستور کار داشتیم، گفته است: سایتی زدم که حتی شرمم می‌شد به صمیمی‌ترین دوستم نشانش دهم و حتی شرمم می‌شد به همسرم بگویم چنین سایتی می‌روم نه اینکه صاحبش هستم.

بخش اجتماعی تبیان

منبع :جهان