تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال تراكتورسازی تبریز با انتقاد از عملكرد داوری، سوت‌های محسن تركی را نه مردانگی دانست و نه عدالت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض شدید قلعه نویی به داوری


سرمربی تیم فوتبال تراكتورسازی تبریز با انتقاد از عملكرد داوری، سوت‌های محسن تركی را نه مردانگی دانست و نه عدالت.

قلعه نویی

امیر قلعه‌نویی پس از شكست دو بر صفر تیمش برابر استقلال با حضور در نشست خبری از همه طرفداران تیمش تشكر كرد و درباره مسابقه گفت: به نظر من روز قشنگی بود و می‌توانست قشنگ نیز باقی بماند. بازی را خوب شروع كردیم و مسابقه نیز جریان اصلی‌اش را در پیش داشت. زمانی كه سیستم را از 2-4-4 به 3-3-4 تغییر دادیم دو موقعیت گل داشتیم اما از آن‌ها استفاده نكردیم.

وی ادامه داد: 95 دقیقه بازی كردیم و دروازه‌بان ما زمین نخورد. زمانی كه دروازه‌بان یك تیم زمین نخورد یعنی اینكه همه چیز در اختیار ما بود. اما متاسفانه حرفی بزنیم همانند همیشه كه با قلعه‌نویی سلیقه‌ای عمل می‌كردند، در این جا نیز قانون برای ما سلیقه‌ای اجرا خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال تراكتورسازی با بیان این مطلب كه با قلعه‌نویی به گونه‌ای متفاوت برخورد می‌شود، اظهار كرد: یك مربی در یك مسابقه تا وسط زمین می‌رود و كمیته داوران هیچ تصمیمی درباره آن نمی‌گیرد اما من تنها با یك اعتراض كوچك محروم می‌شوم. متاسفانه 10 یا 12 امتیاز ما را گرفتند و هیچ كس حرفی نمی‌زند. 8 سال پیش گفتم دسته‌ای در فوتبال هستند كه مشكل دارند و حالا به آن نتیجه رسیده‌اند و برنامه 90 دو هفته روی آن مانور می‌دهد. حالا نیز نمی‌شود كاری كرد. با این وضعیت هیچ كاری نمی‌توانم بكنم.

قلعه‌نویی درباره صحنه پنالتی تیم استقلال بیان كرد: پیش از آن صحنه بر روی حاج صفی خطا شد كه داور آن را نگرفت. اگر یك در هزار آن صحنه برای استقلال خطا بود كه نیست نباید بازیكن ما اخراج می‌شد. ما نیز كتاب قانون را خوانده‌ایم و 32 سال است كه در فوتبال هستیم و می‌دانیم این اتفاق‌ها باید چگونه دیده شود.

قلعه‌نویی در ادامه بیان كرد: عرف داوری این است كه یك داور پس از چهار یا پنج هفته برای یك تیم سوت بزند. اما ببینید آقای تركی در چند بازی برای ما سوت زده است. دو هفته پیش برابر ذوب آهن برای ما سوت زد و حالا در این مسابقه. دوباره تاكید می‌كنم 8 سال پیش گفتم چه مشكل‌هایی در فوتبال وجود دارد و امروز برنامه 90 نشان داد كه چه ‌كارهایی در این ورزش انجام می‌شود

وی با اشاره دوباره به تصمیم‌های سلیقه‌ای كمیته داوران نسبت به قلعه‌نویی و تراكتورسازی ادامه داد: آقای عسگری چندین بار اعتراض كرده كه دو بار آن درمورد تراكتور است. متاسفانه درون زمین كه نمی‌توانند تراكتور را شكست دهند اما با ایجاد كردن چنین شرایطی این نتایج را رقم می‌زنند.

سرمربی تراكتور به خبرنگاران گفت: دوربین‌های خود را به رختكن تراكتور ببرید و ببینید كه با بازیكنان من چه كار كردند. در حكومت اعتقادی كه چنین بلایی سر ما بیاورند باید بگویم كه نه عدالت است و نه مردانگی. به نظر من خسرو حیدری و بازیكن خارجی استقلال در این مسابقه باید اخراج می‌شدند و دو پنالتی نیز برای تراكتورسازی گرفته می‌شد. اما همان طور كه گفتم وضعیت همین است و نمی‌شود كاری كرد. باید بگویم كه اعتراض كردن هیچ فایده‌ای ندارد. آن‌ها با امیر قلعه‌نویی مشكل دارند، بیایند بگویند تا مردم آذربایجان زجر نكشند.

تراکتورسازی

وی با اشاره به برنامه 90 ادامه داد: گل ما را تمام كارشناسان تایید می‌كنند اما ببینید كه چه اتفاقاتی افتاد. برنامه 90، بیست دقیقه بر روی آن مانور داد و صحبت‌های زیادی درباره آن شد.

خبرنگاری از امیر قلعه‌نویی پرسید سرمربی استقلال اعتقاد داشت تراكتورسازی در این مسابقه حمله نكرد، آیا با این نظر موافق هستید كه سرمربی تراكتور در پاسخ تصریح كرد: دقیقه 8 یا 9 مسابقه به وسیله ضربه كاشته می‌توانستیم به گل برسیم. پس از آن نیز حاج صفی می‌توانست موقعیتی كه داشت را به گل تبدیل كند. با توجه به اینكه 20 دقیقه 9 نفره بازی كردیم باز هم می‌توانستیم به گل برسیم. شما یك صحنه بیاورید كه محسن فروزان زمین خورده تا من از فوتبال كنار بروم.

قلعه‌نویی در ادامه دوباره تاكید كرد كه تمام این شرایط به این دلیل است كه با من مشكل دارند و ادامه داد: متاسفانه این اتفاق‌ها به دلیل مشكلاتی كه آن‌ها با من دارند و یك سری مسائل دیگر كه نمی‌خواهند تراكتورسازی برنده شود و اگر هم‌اكنون بازگو كنم كارم به جای دیگر می‌كشد. به نظر من داور مسابقه در این مسابقه سوت‌هایی زد كه در پاسخ به آن‌ها تنها می‌گویم نه مردانگی بود و نه عدالت. آقای حسن‌زاده نیز می‌تواند هر جوری كه دوست دارد راجع به من تصمیم بگیرد چون تا امروز نیز قانون برای من سلیقه‌ای اجرا شده است.

سرمربی تراكتور با اشاره به وضعیت بد بازیكنانش پس از مسابقه به خبرنگاران گفت: پیش از نبرد با استقلال به بازیكنانم گفتم مراقب بازیكنان حریف باشید. آن‌ها هفته دیگر باید برابر پرسپولیس به میدان بروند و نباید آسیب ببینند. حتی به چند بازیكن دو كارته آن‌ها اشاره كردم و گفتم شرایطی ایجاد نكنید كه آن‌ها كارت دیگری بگیرند و از بازی داربی باز بمانند اما حالا شما بیایید در رختكن تراكتور و ببینید بازیكنان من در چه شرایطی قرار دارند. اشكالی ندارد. ما این گونه بودیم و توكل ما به خدا و اهل بیت است.

قلعه‌نویی در ادامه بیان كرد: عرف داوری این است كه یك داور پس از چهار یا پنج هفته برای یك تیم سوت بزند. اما ببینید آقای تركی در چند بازی برای ما سوت زده است. دو هفته پیش برابر ذوب آهن برای ما سوت زد و حالا در این مسابقه. دوباره تاكید می‌كنم 8 سال پیش گفتم چه مشكل‌هایی در فوتبال وجود دارد و امروز برنامه 90 نشان داد كه چه ‌كارهایی در این ورزش انجام می‌شود.

بضاعت ما همین است. 4 ماه پیش گفتم تیم كشش ندارد اما خوشبختانه با همین شرایط نیز عملكرد خوبی داریم. در این مسابقه نیز زمین مناسب بود و حتی در زمانی كه 9 نفره بودیم چند كرنر گرفتیم. اشكالی ندارد، این پیروزی استقلال مبارك همه آن‌هایی باشد كه دوست نداشتند تراكتورسازی برنده باشد. در پایان نیز تنها می‌گویم این وضعیت نه عدالت است و نه مردانگی

سرمربی تیم تراكتور با اشاره به شرایط تماشاگران تیمش گفت: مردم آذربایجان امروز گریه كردند. به همین دلیل در ابتدای صحبت‌هایم از آن‌ها تشكر كردم. امروز نیز من خودم در دلم گریه می‌كنم چرا كه زمانی كه حقت را به طور عینی بخورند و نتوانی كاری بكنی، خیلی شرایط سختی است.

وی ادامه داد: آن حركتی كه خسرو حیدری انجام داد اعتقاد دارم كه باید كارت قرمز می‌گرفت اما این صحبت‌ها هیچ سودی ندارد. باید بازی امروز را فراموش كنیم و به آینده فكر كنیم اما متاسفانه با این شرایط نیز فوتبال این گونه نیست كه تو به آینده فكر كنی و اجازه دهت كارت را انجام دهی. ما آماده می‌شویم برای مسابقه اما در طول بازی این گونه سر ما را می‌برند و باز ما باید گذشت كنیم. هر چه گفتیم برابر بازیكنان استقلال جوانمردانه باشید در طرف مقابل با ساق بازیكنان من چه ها كه نكردند.

قلعه‌نویی با بیان این مطلب كه چهار ماه پیش گفتم تراكتورسازی كشش 4 تیم اول را ندارد، تصریح كرد: بضاعت ما همین است. 4 ماه پیش گفتم تیم كشش ندارد اما خوشبختانه با همین شرایط نیز عملكرد خوبی داریم. در این مسابقه نیز زمین مناسب بود و حتی در زمانی كه 9 نفره بودیم چند كرنر گرفتیم. اشكالی ندارد، این پیروزی استقلال مبارك همه آن‌هایی باشد كه دوست نداشتند تراكتورسازی برنده باشد. در پایان نیز تنها می‌گویم این وضعیت نه عدالت است و نه مردانگی.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا