تبیان، دستیار زندگی
در رابطه با Windows 7 و Windows xp، تا کنون ترفند های زیادی مطرح شده است. اما این بار می خواهیم ترفند و چند ویژگی جدید در Windows 8 را بیان کنیم. ترفندهای بیان شده به واسطه Mouse انجام می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندهای ویندوز8


در رابطه با Windows 7  و Windows xp، تا کنون ترفندهای زیادی مطرح شده است. اما این بار میخواهیم ترفند وچند ویژگی جدید در Windows 8 را بیان کنیم. ترفندهای بیان شده به واسطه  Mouse انجام می شود.

البته این نکته نیز قابل ذکر است تبلت ها و سیستم های مجهز به صفحات لمسی نمی توانند از این ترفندها استفاده کنند، زیرا همان طور که گفته شد برای انجام آنها به Mouse نیاز است. در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم.

ترفندهای ویندوز8

** شما می توانید با فشردن کلید سمت راست Mouse، نوارApplication  را به نمایش در آورید.

** با چرخاندن Scroll، می توانید برنامه هایی که در حال اجرا می باشد را نمایش دهید.

** در صورتی که Mouse را به سمت چپ صفحه بزنید، تصاویری به صورت Thumbnail، از برنامه هایی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است را نمایش می دهد.

** به منظور بزرگنمایی می توانید همزمان با فشرد کلید Ctrl و Scroll را بچرخانید.

در Windows 8، یک رابط کاربری Connection Manager پیشرفته وجود دارد. این رابط کاربری در Windows 7 نیز با کمی مشکلات وجود داشت و منجر به نارضایتی کابران می شد. اما در 8 Windows ، شما می توانید به راحتی وارد شبکه های موبایل، LAN و WiFi شده و امور مرتبط با آن ها را مدیریت کنید

Charms Bar

Charms Bar از جمله امکانات جدید در 8 Windows می باشد و شما با فشردن کلیدهای Win + C  و یا انتقال Mouse به سمت Start Menu ،  Charms Bar را مشاهده کنید.

 Charms Bar دارای امکانات زیر می باشد:

Settings : تنظیمات مربوط به نرم افزار هایی که در حال اجرا می باشد را نمایش می دهد.

Devices  : دستگاه هایی مورد استفاده برای نرم افزارهای درحال اجرا می باشند، تنظیمات اصلی مرتبط با آن ها را نمایش می دهد.

Share : در این قسمت شما می توانید اموری که در حال انجام آن هستید را با دیگران به اشتراک بگزاریم. برای مثال در حال جست و جو در اینترنت هستید، همزمان می توانید آدرس سایتی که آن را مشاهده می کنید را به دیگران نیز پیشنهاد کنید.

Search : مانند گزینه مشابه در ویندوز های دیگر می باشد.

Resetو Refresh

از دیگر امکانات جدیدی که در این ویندوز جدید تعبیه شده است ، گزینه Reset است که با انتخاب آن تمام تنظیمات به حالت پیش فرض کارخانه تبدیل می شود. این امر منجر به از بین رفتن همه تنظیماتی می باشد که شما برای  برنامه ها انجام داده اید.

در حالت Refresh ، داده و نرم افزارهای نصب شده بوسیله Windows store حفظ می شود و برنامه هایی که  به صورت جدا نصب شده اند، حذف می شوند.

ترفندهای ویندوز8

File History

این ویژگی در ویندوزهای قبل نیز وجود داشت که در ویندوز جدید با عنوان File History مطرح شده است. File History شما را قادر می سازد شیوه ، زمان و مکان تهیه back up  یا نسخه پشتیبان از فایل که را تعیین کنید.

ترفندهای ویندوز8

Windows 8 Apps

در Windows 8 Developer Preview شما می توانید پیش نمایش برخی از نرم افزارها(Apps) نسخه اصلی ویندوز 8 را مشاهده کنید و نکته جالب این است که همه این نرم افزارها دارای رابط کاربری Metroهستند.در ادامه برخی از این نرم افزارها را معرفی می کنیم:

ترفندهای ویندوز8

Weather

آب و هوا را براساس منطقه جغرافیایی شما، به همراه انیمیشنی از شرایط آب و هوایی را در Bachground نمایش می دهد.

ترفندهای ویندوز8

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

microsoft

Windows 8: Tips and Tricks for mouse/keyboard by: Tom Warren

50 Windows 8 tips, tricks and secrets by mick William

techradar