تبیان، دستیار زندگی
ویژه برنامه های دهه فجر رادیو ایران در نشستی با حضور خبرنگاران و مدیر این رادیو تشریح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه برنامه های دهه ی فجر رادیو ایران اعلام شد

شیخ محمدی

ویژه برنامه های دهه فجر رادیو ایران در نشستی با حضور خبرنگاران و مدیر این رادیو تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی،حمید شیخ محمدی؛ مدیر رادیو ایران با تبریک ایام دهه فجر و سی وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: رادیو ایران به مناسبت این سالگرد، 18 ویژه برنامه جدید دارد. همچنین تعداد 20 برنامه از برنامه های ثابت رادیو ایران به دهه فجر منعطف شده است و گروه های هفت گانه ما برنامه هایی در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، طنز و شادی به این مناسبت تدارک دیده اند.

مدیر رادیو ایران افزود: رنگ آمیزی خوبی برای جدول برنامه های رادیو ایران شده است.

او همچنین از پوشش جشنواره فیلم و تئاتر فجر در رادیو ایران خبر داد و گفت: برنامه «نقش اول» که از روز 12 تا 22 بهمن ماه روی آنتن می رود، پوشش جشنواره فیلم فجر سال 90 را برعهده دارد و آخرین اطلاعات و اخبار درباره این جشنواره را ارائه می دهد و با حضور کارشناسان، فیلم های این جشنواره را نقد و بررسی می کند.

شیخ محمدی با اعلام این که فرزاد حسنی اجرای برنامه «نقش اول» را برعهده دارد، افزود: کارشناسانی نیز در نقش اول حضور دارند که به تحلیل و بررسی جشنواره فیلم فجر می پردازند.

او همچنین خاطرنشان کرد: در روز 22 بهمن نیز برنامه های رادیو ایران برای پوشش مراسم این روز به صورت زنده آغاز می شوند و جایگاه هایی در مسیر راهپیمایی تعبیه شده تا مردم مستقیم با رادیو در تماس باشند و هنرمندان محبوب خود را از این طریق ببینند.

مدیر رادیو ایران در پاسخ به سوالی درباره تکراری بودن برنامه های رادیو در پوشش مراسمی چون بیست ودوم بهمن و دهه فجر گفت: هیچ برنامه ای تکرار نخواهد شد و براساس روشی که چیده شده، کسی نمی تواند برنامه تکراری تولید و پخش کند؛ چون شوراهای مختلفی داریم که برنامه ها را پیش از روی آنتن رفتن، بررسی می کنند؛ هرچند باید توجه کرد یک سری موضوعات درباره انقلاب اسلامی وجود دارد که ممکن است برخی از افراد آن ها را بارها شنیده و مطالعه کرده باشند؛ در حالی که چنین موضوعاتی برای خیلی ها تکراری نیست و جذاب است.

در ادامه این نشست، مدیر طرح و برنامه رادیو ایران نیز اعلام کرد: برنامه «چراغستان» کتاب هایی را که درباره انقلاب اسلامی نوشته شده است، نقد و بررسی می کند.

همچنین در پایان این نشست اعلام شد که رادیو ایران با 16 اثر در بخش بین المللی، 12 اثر در بخش داخلی و بیش از 20 اثر در قسمت رویش ، در دوازدهمین جشنواره بین المللی صدا که اردیبهشت ماه سال 91 برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

تنظیم: هومن بهلولی