تبیان، دستیار زندگی
رییس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان گفت: در معرفی نامزدهای جبهه متحد، وابستگی به گروه و طیف خاصی از اصولگرایان مدنظر نیست. سهم خواهی نیز در تنظیم فهرست نامزدهای جبهه متحد جایگاهی ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب برخی نامزدهای جبهه متحد در تهران


رییس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان گفت: در معرفی نامزدهای جبهه متحد، وابستگی به گروه و طیف خاصی از اصولگرایان مدنظر نیست. سهم خواهی نیز در تنظیم فهرست نامزدهای جبهه متحد جایگاهی ندارد.

علیرضا زاکانی

دکتر علیرضا زاکانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان گفت: آنچه در انتخاب نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان مهم است تطبیق با معیارها و ملاکهایی چون ولایت مداری، تدین، تخصص و تجربه، کارآمدی، کلان نگری، تحول خواهی، عدالت‌خواهی، ساده زیستی، استکبار ستیزی، ضد فسادبودن، ضد انحراف بودن و فتنه ستیز بودن است و تمام تلاش خود را بر خدمتگزاری، شایسته گزینی، عقلانیت، خدمت صادقانه، ساده زیستی، کار و تلاش و مجاهدت قرار دهند و و مرزبندی با فتنه، فساد و انحراف داشته باشند.

وی افزود: رقیب اصلی اصولگرایان، نظام سلطه است که جریان فتنه و جریان انحرافی به عنوان پیاده نظام آن می‌خواهند با جبهه انقلاب رقابت کنند در عین حال جریان فساد نیز در درون این دو جریان خواهان ماندن در قدرت و ضربه به کارآمدی نظام است و لذا در انتخاب نامزدها مرزبندی با این جریانات وابسته به نظام سلطه را به طور جدی مدنظر داریم.

وی اضافه کرد: برای تمام افرادی که به شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان معرفی می شوند صلاحیت فردی، کارآمدی و مقبولیت آن‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و بر اساس این امر هر کس امتیاز بیشتری داشته باشد در اولویت قرار خواهد گرفت.

رقیب اصلی اصولگرایان، نظام سلطه است که جریان فتنه و جریان انحرافی به عنوان پیاده نظام آن می‌خواهند با جبهه انقلاب رقابت کنند در عین حال جریان فساد نیز در درون این دو جریان خواهان ماندن در قدرت و ضربه به کارآمدی نظام است و لذا در انتخاب نامزدها مرزبندی با این جریانات وابسته به نظام سلطه را به طور جدی مدنظر داریم

دکتر زاکانی خاطرنشان ساخت: بنابراین جبهه متحد اصولگرایان بنا دارد از همه ظرفیت های اصولگرایی استفاده کند و مشی این جبهه استفاده از سلایق گوناگون اصولگرایی است. بر این اساس، جبهه متحد افراد را به این صورت که عضو چه گروهی و جریانی درون جبهه انقلاب باشند بررسی نمی کند بلکه به صلاحیت های افراد توجه خواهد کرد. چون وحدت حداکثری مد نظر ماست نگاه ما این است که تفاهم حداکثری را دنبال کنیم. در مورد معرفی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان، وابستگی به گروه و طیف خاصی از اصولگرایان مدنظر نیست.

زاکانی

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: در جبهه متحد اصولگرایان، نگاه گروهی وجود ندارد، بلکه نگاهی ضابطه‌گرا حاکم است و کارآمدی افراد را بر اساس معیارها ارزیابی خواهیم کرد و در ارزیابی خود، تعلق به گروه‌ها و جریانات سیاسی و پشتیبانی‌ها و رایزنی‌های بیرونی را مدنظر نداریم.

وی بار دیگر تاکید کرد: ملاک اصلی ما در انتخاب نامزدها، اصولگرایی است که در گفتمان امام و رهبر حکیم انقلاب، خطوط اصلی آن وجود دارد. از نظر جبهه متحد اصولگایان، سهم خواهی برخواسته از مبانی سکولاریستی است که کاملا در تضاد گفتمان انقلاب اسلامی است.

رییس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در پایان خبر داد كه تاكنون بخشی از افراد انتخاب شدند كه اساسا هیچ سهم خواهی صورت نگرفته مبتنی بر شاخصه ها و معیارهای اصولگرایی، منشور اصولگرایی و مقبولیت انتخاب شده اند.

بخش سیاست تبیان


منبع : جهان نیوز