تبیان، دستیار زندگی
سکافه داغ داغ" جلوی دوربین می برم كارگردان "سرود تولد" معتقد است: در ارائه یك فیلم موزیكال و كاملا شاد با صحنه‌های چشم‌نواز موفق بوده است. علی قوی تن كه "سرود تولد"‌ ششمین ساخته بلند سینمایی‌اش را در حال اكران دارد در گفت و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین فیلم موزیکال ام را بعد از "نسکافه داغ داغ" جلوی دوربین می برم

كارگردان "سرود تولد" معتقد است: در ارائه یك فیلم موزیكال و كاملا شاد با صحنه‌های چشم‌نواز موفق بوده است.

علی قوی تن كه "سرود تولد"‌ ششمین ساخته بلند سینمایی‌اش را در حال اكران دارد در گفت و گو با خبرنگار هنری ایسنا با اشاره به رویكردش به ساخت اثری شاد و موزیكال می گوید: با توجه به شرایط و مشکلاتی که در زندگی خانواده ها وجود دارد، یك فضای شاد برای خانواده‌ها نوعی خدمت محسوب می‌شود و این نوع فیلم ها می تواند منتقل کننده دیدگاهی باشد که در عین حال كه مشكلات زندگی را تحمل می‌كنند می‌توانند شاد باشند. به همین دلیل احساس كردم الان بهترین زمان است كه اینگونه فیلم سازی را تجربه كنم.

وی "سرود تولد" را پروژه‌ای سنگین از لحاظ تولیدی دانست و اظهار داشت: ما در این فیلم با تعدد لوكیشن و بازیگران كودكانی كه قرار بود مقابل دوربین حضور داشته باشند مواجه بودیم، ضمن آنكه 4 ترانه‌ای كه قرار بود داخل فیلم به صورت پلی پك اجرا شود هم زمان زیادی را می‌طلبید و در عین حال طراحی صحنه و لباس هم به گونه‌ای بود كه باید از فضای شادی بهره می بردیم.

قوی تن به انتخاب بازیگران این فیلم اشاره کرد و گفت: انتخاب حیایی دو فاكتور اساسی داشت ابتدا توانایی‌اش در یك فیلم موزیكال و از عهده برآمدن بازی در این نقش كه بسیار سخت بود و دیگر صدای خوب و توانایی خوانندگی باعث شد ایشان را انتخاب کنم.

وی افزود: برای بازیگر دختر هم با توجه به فیزیك و نوعی بازی که برای این نقش می طلبید، یكتا ناصر گزینه مناسبی بود که در طول كار هم به خوبی توانست خواسته‌های ما را برآورده كند.

این كارگردان همچنین درباره‌ حضور بهمن مفید در این فیلم گفت: آقای مفید به دلیل سابقه و كارهایی كه در گونه موزیكال داشته اند انتخاب شدند و صحنه‌های مورد نظر را بسیار خوب اجرا كردند. به ویژه قسمتی كه مربوط به "عمو زنجیر باف" است و به همراه كودكان روی صحنه اجرا می‌شود.

زمان نامناسب اکران

قوی تن زمانی اكران این فیلم را نامناسب دانست و تصریح كرد: به نظر من زمان بدی برای اكران نصیب ما شد و بعد از سه سال كه از پیش تولید تا ساخت فیلم زمان صرف شد، با یکسال تاخیر فیلم اکران شد و در نهایت هنگامی روی پرده رفت كه موقع امتحان جبرانی بچه‌ها و سفرهای تابستانی است . بعد از آن هم ماه رمضان فرا می‌رسد که زمان اكران به چند سانس در روز كاهش پیدا می كند بنابراین موقعیت خوبی در اكران این فیلم نداشته‌ایم.

وی افزود: اما با تمام این مشكلات پیش بینی می‌كنم به خاطر جذابیت‌هایی كه فیلم برای خانواده‌ها دارد فروش قابل قبولی داشته باشد.

این كارگردان همچنین درباره‌ی عدم اكران این فیلم از سانس آخر روز شنبه تا ظهر امروز گفت: به دلایل خاص از سوی وزارت ارشاد خواستند که فیلم را مجددا بازبینی كنند و طی شبانه روز گذشته این اتفاق افتاد و سرانجام مشكل فیلم حل و نمایش آن از امروز از سر گرفته شد.

قوی‌تن كه فیلم "نسكافه داغ داغ " را نیز برای نمایش آماده می کند، گفت: با توجه به تجربه خوبی كه در "سرود تولد" داشتم این فیلم را هم در ژانر موزیكال مقابل دوربین بردم و درصدد هستم تا سومین موزیكال خودم را در آینده كلید بزنم.

وی تصریح كرد: "نسكافه داغ داغ "هم اكنون مرحله‌ قطع نگاتیو را سپری می کند و به احتمال زیاد اولین نمایشش در جشنواره كودك خواهد بود البته حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی كار ما را برای رساندن این فیلم به جشنواره سرعت می بخشد.

لینک :

سینمای ایران