تبیان، دستیار زندگی
مزایای صفحه جدید فیلترینگ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباس جدید فیلترینگ برازنده‌تر شد


به گفته برخی كاربران ظاهر و محتوای صفحه خانگی فیلترینگ یا پالایش سایت‌ها، با عنوان "پیوندها" زیباتر از صفحات تصادفی و پیشنهادی شده است.

در ایام ماه محرم‌ شاهد بودیم كه وب سایت "پیوندها" تغییر شمایل داشت و ظاهر و قالب ن متناسب با روزهایی كه در ن قرار داشتیم، تغییر كرده بود.

صفحه فیلترینگ

در قالب جدید این صفحه، سرفصل‌هایی از قبیل فرهنگی، مذهبی، خبری، خانواده و سرگرمی، علمی و موزش، خدمات اینترنتی، رسانه كاربرمحور و ایران دیده می‌شود كه همین سرفصل‌ها در قالب گذشته با عناوین پایداری اسلامی، اندیشه، مراجع و علما، منابع اسلامی، معارف مذهبی، فرهنگ و هنر و قرن وجود داشتند.

این سرفصل‌ها در‌ گذشته در صفحه خانگی این دامنه دیده شده بود كه با انتخاب كردن موضوعاتی خاص، می‌توانست موجب عدم تمایل افراد برای تعامل با سایت شود اما روند در قالب جدید به گونه‌ای است كه كاربر را حداقل تا دقایقی جذب خود كرده و موجب می‌شود كه لینك‌های ارتباطی را دقیق‌تر جست‌وجو كنند.

علاوه بر این موضوع، به نظر می‌رسد پشن‌هایی كه برای صفحه خانگی جدید در نظر گرفته شده كاربردی‌تر از صفحه ساده و بی‌روح تصادفی و هم‌چنین در ارتباط با موضوعات روز و جست وجوهای كاربران اینترنتی است.

نكته قابل توجه در قالب وب سایت جدید این است كه ساعت نالوگ دینامیكی در گوشه سمت چپ بالای صفحه دیده می‌شود كه در بطن ن نوع دیگر از ساعت دیجیتال قرار دارد تا كاربر خود را متوجه گذر زمان كند و علاوه بر این تاریخ شمسی و قمری نیز در كنار ساعت قرار دارد كه می‌تواند یكی از مزیت‌های این طراحی به حساب آید.

عكس در قالب جدید و در ایام ماه محرم مرتبط با این ماه و شامل خط نوشته‌ای با فونت نستعلیق و شكسته‌ بود كه به خودی خود می‌تواند برای كاربران ایرانی و افراد اهل ذوق و هنر جذاب باشد.

نكته قابل توجه در قالب وب سایت جدید این است كه ساعت نالوگ دینامیكی در گوشه سمت چپ بالای صفحه دیده می‌شود كه در بطن ن نوع دیگر از ساعت دیجیتال قرار دارد تا كاربر خود را متوجه گذر زمان كند و علاوه بر این تاریخ شمسی و قمری نیز در كنار ساعت قرار دارد كه می‌تواند یكی از مزیت‌های این طراحی به حساب آید

هم‌چنین در این صفحه دسترسی‌هایی از قبیل ثبت تارنما در پایگاه ساماندهی، گزارش مردمی از تخلفات تارنماهای اینترنتی، فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، نظارت بر اینترنت در دیگر كشورها، خط مشی پیوندهای مفید و درخواست معرفی تارنمای شما و همچنین دریافت بهره‌گیری از نظرات وجود دارد كه در صفحه قبلی نیز در پایین صفحه مشاهده می‌شد.

شمایل صفحه از نوعی وب سایت با محتوای مورد نیاز كاربران نشان دارد و هشداری كه در گذشته با رنگ قرمز در بالای صفحه پدیدار می‌شد و می‌گفت «با استناد به قانون جرایم رایانه‌ای دسترسی به تارنمای فراخوان شده امكان پذیر نمی‌باشد»‌ همچنان وجود دارد اما در لابه لای لینك‌ها پنهان شده است؛ البته این در ارتباط با صفحه خانگی و سایت پیوندهاست نه زیر لایه‌های سایت زیرا این زیرلایه‌ها همان صفحه با قالب گذشته هستند.

اما در قالب جدید دو ستون با عنوان "پیشنهادی" و "اتفاقی" نیز در نظر گرفته شده است كه مواردی از قبیل سایت‌های پربازدید با محتوای خوب و مفید و در دیگری سایت‌های تصادفی را به كاربر پیشنهاد می‌دهد و علاوه بر ن در قالب گذشته شاهد بودیم كه با باز شدن پیوندها 30 ثانیه به كاربر مهلت داده می‌شد تا لینكی را انتخاب كند اما این روند در قالب جدید برداشته شده و دست كاربر را برای جست‌وجوهای فراگیرتری باز گذاشته است.

بخش ارتباطات تبیان


منبع :ایسنا