تبیان، دستیار زندگی
«بازی ما با شهرداری تبریز یکی از سخت ترین بازی های این فصل ما است»این حرف علی دایی است که در کنفرانس مطبوعاتی اش مطرح کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشکل راه آهن داوری ست


«بازی ما با شهرداری تبریز یکی از سخت ترین بازی های این فصل ما است»این حرف علی دایی است که در کنفرانس مطبوعاتی اش مطرح کرد.
علی دایی

او در ادامه یک بار دیگر در مورد بازی با مس سرچشمه حرف زد و عملکرد داوران در این بازی را زیر سوال برد:«من روی امتیازات بازی های قبل حساب باز کرده بودم اما متاسفانه داوران خیلی از امتیازات را از ما گرفتند. متاسفانه داور بازی با مس سرچشمه علاوه بر اشتباهاتش باعث شد دو بازیکن ما هم از این بازی محروم شوند.راه آهن فردا مقابل تیمی بازی می کند که شرایط خوبی دارد.آنها در دو بازی گذشته خود اصلا حقشان باخت نبودده است.»

او یک بار دیگر با استناد به قانون تاکید می کند که باید بازی تیمش و مس سرچشمه مجددا تکرار شود:«بر اساس ماده 38 قانون کمیته‌ انضباطی، فدراسیون باید این بازی را بررسی کند. بر اساس این قانون اگر یکی از مسئولان بازی اشتباهی کنند که باعث شود تیم ضرر کند، بازی باید تجدید شود.اجازه بدهید مثالی بزنم از یکی از بازی‌های لیگ برتر انگلیس در سال 2000 که بین تیم‌های آرسنال و آستون ویلا برگزار شد. در آن بازی داور به یکی از بازیکنان آستون ویلا دو کارت زرد داد ولی اخراج نکرد؛ این کار باعث شد هم آرسنال زمین بازی را ترک کند و هم تماشاگران به شدت اعتراض کنند، تا داور مجبور شود کارت قرمزش را به بازیکن بدهد. نمی‌دانم چرا هر چه اتفاق نادر است برای ما می‌افتد! و جالب این است که کسی هم پاسخگو نیست.»

در ادامه خبرنگاری به علی دایی گفت که حسین عسگری گفته است، بازی تحت هیچ شرایطی تجدید نمی‌شود که دایی این واکنش را نشان داد:« این مساله در حیطه‌ی وظایف کمیته‌ داوران نیست که نظر بدهد، بلکه کمیته‌ انضباطی فدراسیون باید اظهار نظر کند. عسگری می‌تواند تنها نظرش را درباره داوری مسابقات بدهد، نه این که بازی تجدید می‌شود یا نه. متاسفانه ما در کارهایی دخالت می‌کنیم که به ما ربطی ندارد. عسگری در یکی از مصاحبه‌ها گفته است که اگر فلان تیم توپ‌هایش را گل می‌کرد، این مسایل پیش نمی‌آمد. حرف من این است که اگر ما موقعیت‌هایمان را گل نکنیم خودمان ضرر می‌کنیم نه داوران، اما اگر داوران اشتباه کنند، ضررش برای ما است. درباره بازی با مس سرچشمه هم از باشگاه خواهش کرده‌ام که قضیه را به کمیته‌ انضباطی ارجاع دهد. ما حرف غیر منطقی نمی‌زنیم، ولی کسی به ما اجازه نمی‌دهد که حرفمان را مطرح کنیم.»

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در ادامه درباره انتخابات پیش روی فدراسیون هم گفت: «درباره این مساله گفته‌ام که هیچ گاه حرفی نمی‌زنم، چون مسایل پشت پرده زیادی وجود دارد. فکر نمی کنم که انتخابات فدراسیون به معنای واقعی کلمه «انتخابات» باشد. وقتی تنها یک کاندیدا حضور دارد، آیا می‌شود اسمش را کاندیدا گذاشت؟

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در ادامه درباره انتخابات پیش روی فدراسیون هم گفت: «درباره این مساله گفته‌ام که هیچ گاه حرفی نمی‌زنم، چون مسایل پشت پرده زیادی وجود دارد. فکر نمی کنم که انتخابات فدراسیون به معنای واقعی کلمه «انتخابات» باشد. وقتی تنها یک کاندیدا حضور دارد، آیا می‌شود اسمش را کاندیدا گذاشت؟»

علی دایی

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در فصل آینده هم در راه‌آهن خواهد ماند، گفت:« این به سیاست باشگاه بر می‌گردد. ما هدفمان رسیدن به جاهای بهتری است. چون هنوز به جای بهتری نرسیده‌ایم، انسان به سعی و تلاش زنده است و من هم به هر جایی که رسیده‌ام برایم نقطه شروع تازه‌ای بوده است، من دوست دارم هر روز پیشرفت کنم و سعیم این است که در راه‌آهن مجموعه خوبی بسازم که در سال‌های بعد مثمر ثمر باشم.»

دایی در ادامه در برابر سوالی درباره داربی پایتخت قرار گرفت، او گفت:« باید به کارنامه مربیان نگاه کنید، من افتخار می‌کنم که در دو بازی که برابر استقلال باخته‌ام شایسته باخت نبوده‌ام. ما بهترین بازی‌هایمان را مقابل استقلال انجام دادیم و شواهد همه چیز را نشان می‌دهد. فرصت‌های گل ما و استقلال را ببینید. علاوه بر این همچنین ما در آن دو بازی از داوری خوردیم. در آن زمان با این که شرمنده مردم شدیم، اما به دلیل بازی خوبمان هیچ گاه مورد اعتراض آن‌ها قرار نگرفتیم. من وجدانم راحت است که هر چه داشته‌ام در اختیار تیم گذاشته‌ام. بعضی اوقات انسان خدا را فراموش می‌کند. من همیشه به خدا توکل کرده‌ام چون همه چیز به من داده است و این توکل روز به روز بیشتر می‌شود. من هیچ گاه گذشته‌ام را فراموش نکرده‌ام و با این که در گذشته زندگی نمی کنم، همیشه از تجاربم برای آینده استفاده کردم.»وی در پایان درباره آخرین وضعیت شکایتش از مایلی کهن گفت:« وکیل من پیگیر کارها است و من دوست ندارم دیگر درباره‌اش صحبت کنم، قانون بین من و کسانی که به من تهمت می‌زنند، قضاوت می‌کند و حق را به حق دار می‌دهد.»

بخش ورزشی تبیان


منبع :خبرآنلاین