تبیان، دستیار زندگی
جاسم ویشگاهی كاراته‌كار 29 ساله ایران كه مدال‌های با ارزشی را در میادین مختلف كسب كرده است، به احتمال زیاد از دنیای قهرمانی خداحافظی كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی ویشگاهی از کاراته


جاسم ویشگاهی كاراته‌كار 29 ساله ایران كه مدال‌های با ارزشی را در میادین مختلف كسب كرده است، به احتمال زیاد از دنیای قهرمانی خداحافظی كند.


جاسم ویشگاهی

ملی‌پوش سابق ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: به خاطر آسیب دیدگی‌ام از ناحیه كمر كه سال‌هاست اذیتم می‌كند با چندین پزشك متخصص صحبت كرده‌ام و  اعلام كرده‌اند كه شرایط كمرم دیگر به آن شرایط خوب روزهای مسابقه نمی‌رسد، به همین خاطر تصمیم دارم از دنیای قهرمانی خداحافظی كنم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا تصمیم‌اش قطعی است؟ گفت: 90 درصد تصمیم خود را گرفته‌ام و دیگر نمی‌خواهم در دنیای قهرمانی باشم، اما فكر می‌كنم دو تا سه ماه دیگر همه چیز نهایی شود. قرار است با چند پزشك صاحب نظر صحبت كنم و بعد تصمیم نهایی‌ام را بگیرم.

ویشگاهی گفت: در كاراته جهان 29 سال سن خداحافظی از دنیای قهرمانی نیست و ورزشكاران در این سن هنوز هم می توانند مدال آوری كنند.

وی در پاسخ به این سوال كه در مورد تصمیم‌اش با مسئولان فدراسیون صحبت كرده است؟ یادآور شد: به صورت قطعی با آن‌ها صحبت نكرده‌ام اما اعلام آمادگی كرده‌ام كه هر جا لازم باشد و آن‌ها صلاح بدانند، می‌توانم به كاراته كشورم كمك كنم.

قهرمان كاراته جهان با تاكید بر این كه دوست ندارد در مربیگری فعالیت كند، گفت: از مربیگری زیاد خوشم نمی‌آید و معتقدم مربیان فهیم و بزرگ زیادی در كاراته ایران فعال هستند.

وی افزود: خداحافظی از دنیای قهرمانی مرگ دوم یك ورزشكار است. همین كه ورزشكاری نتواند دیگر برای كشورش افتخارآفرینی كند، برایش بسیار سخت است و فعلا من دچار آن شده‌ام.

وی افزود: خداحافظی از دنیای قهرمانی مرگ دوم یك ورزشكار است. همین كه ورزشكاری نتواند دیگر برای كشورش افتخارآفرینی كند، برایش بسیار سخت است و فعلا من دچار آن شده‌ام

قهرمان بازیهای آسیایی گوانگجو با اشاره به این كه روزهای خوبی را در دوران حضورش در اردوهای تیم ملی داشته است، افزود: از سال 1997 وارد اردوهای تیم ملی شدم و همیشه سعی كردم بهترین نتایج را كسب كنم. در این مدت مدال های زیادی كسب كرده‌ام كه برای همیشه در خاطرم خواهد ماند.

وی ادامه داد: برای حضور در تیم ملی و افتخارآفرینی از همان ابتدا عطش زیادی داشتم. به طور مثال، سال 2000 در حالی كه 18 روز تا رسیدن سنم به 18 سال فاصله داشتم همراه تیم ملی به مسابقات بزرگسالان جهان در آلمان رفتم، اما مسئولان مسابقات اجازه مسابقه ندادند. مطمئن بودم كه می‌توانستم در آن رقابت‌ها مدال كسب كنم.

جاسم ویشگاهی

این قهرمان كاراته جهان و آسیا در پاسخ به این سوال كه پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی با توجه به این كه به مربیگری علاقه‌ای ندارد، در كدام بخش فعالیت خواهد كرد؟ گفت: در حال ساخت یك مجموعه ورزشی هستم كه یك ماه دیگر به پایان می‌رسد و قرار است با دعوت از دكتر عباسی وزیر ورزش و جوانان این مجموعه افتتاح شود.  امیدوارم این مجموعه پایگاهی شود برای پرورش استعدادها در كاراته و فعلا می‌خواهم در این بخش كار كنم.

ویشگاهی در مورد پیوستنش به تیم الوصل امارات گفت: سه ماه پیش پیشنهاد خود را ارائه كردند و من هم شرایطم را برای حضور در این تیم اعلام كردم، چون تمایل زیادی به حضور در این كشور و خارج شدن از ایران نداشتم، شرایط را كمی سخت گفتم و منتظرم تا آن‌ها جواب بدهند.

ویشگاهی از تهیه شكایت علیه تیم شهرداری بندرعباس خبر داد و گفت: تیم شهرداری بندرعباس كه در سوپر لیگ حضور دارد به تعهداتش عمل نكرد و شكایتی علیه مسئولان این تیم تهیه شده كه توسط بهرامی سرمربی وقت تیم در حال پیگیری است.

جاسم ویشگاهی، سه مدال قهرمانی بزرگسالان جهان (یك طلا، یك نقره و یك برنز)، 6 مدال بزرگسالان آسیا (دو طلا، دو نقره ، دو برنز)، 5 مدال جوانان و امیدهای جهان (دو طلا، یك نقره و دو برنز)، 3 مدال جوانان آسیا (3 طلا)، یك طلای سوپر كاپ جهان و 3 مدال بازی‌های آسیا (دو طلا و یك نقره) را در كارنامه خود دارد.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا