تبیان، دستیار زندگی
دبیر جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی با اعلام جزئیات چهاردهمین جشنواره گفت: مجموعا 1112 نفر از طلاب جامعه المصطفی از 20 ملیت مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره شیخ طوسی برگزار می‌شود
جشنواره

دبیر جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی با اعلام جزئیات چهاردهمین جشنواره گفت: مجموعا 1112 نفر از طلاب جامعه المصطفی از 20 ملیت مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی امیدی، مسؤول پژوهشکده انقلاب اسلامی و دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی صبح امروز در دومین نشست خبری این جشنواره به تشریح فعالیت‌های انجام شده در این جشنواره پرداخت و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره روز پنج شنبه 13 بهمن ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، برگزار خواهد شد.

وی تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره را 1112 نفر اعلام و تصریح کرد: 191 مقاله از سوی 217 نفر در بخش ویژه با عنوان بیداری اسلامی، به جشنواره ارسال شده است و 842 اثر نیز به صورت کتاب، مقاله علمی، رساله تحقیق پایانی دوره کارشناسی در بخش عمومی جشنواره به دست ما رسیده است.

دبیر جشنواره بین المللی شیخ طوسی افزود: در بخش تصحیح و تالیف مقالات، مقالات چاپ شده و مقالات ترجمه ای 18 اثر و 10 مقاله برتر از نشریات برگزیده سال 89 و 25 تحقیق پایان‌نامه‌ای نیز در این جشنواره شرکت داده شده است.

مسؤول پژوهشکده انقلاب اسلامی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد زمینه مناسب رقابت علمی‌، آموزشی، پژوهشی بین طلاب جامعه المصطفی خواند و ادامه داد: سعی شده پژوهش ها را به سمت پاسخگویی به نیاز جهان اسلام جهت دهی کنیم.

حجت الاسلام امیدی در خصوص رتبه بندی شرکت کنندگان پس از ارزیابی های دقیق و چند مرحله ای، اظهار داشت: در بخش عمومی 17 اثر حائز رتبه اول، 29 اثر دوم، 19 اثر سوم و 34 اثر شایسته تقدیر و همچنین در بخش ویژه 4 نفر حائز رتبه اول، 2 نفر دوم، 7 نفر سوم و 14 نفر شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند.

وی طلاب شرکت کننده در این جشنواره را در بخش عمومی از 20 ملیّت و در بخش ویژه از 9 ملیّت عنوان کرد و گفت: آثار در مجموع به شش زبان فارسی، عربی، اردو، آذری، فرانسه و انگلیسی ارائه شده است.

دبیر جشنواره بین المللی شیخ طوسی با بیان این که اختتامیه بخش کمسیون‌ها چهار شنبه 12 بهمن ماه در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود ادامه داد: اختتامیه اصلی جشنواره فردای آن روز با سخنرانی 3 تن از مهمانان خارجی جشنواره و دو تن از شخصیت های سیاسی و مذهبی و رییس جامعه المصطفی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام امیدی در خصوص مهمانان خارجی سخنران در مراسم اختتامیه گفت: سید ظهیر حسین نقوی، رییس شبکه تلویزیونی ولایت از کشور آمریکا، کاظم الامری، رهبر شیعیان مدینه از کشور عربستان و محمد کاظم فیروز یعقوب نماینده پارلمانی کشور عراق ایراد سخن خواهند کرد.

گفتنی است هشتمین پیش نشست این جشنواره نیز در هشتم بهمن ماه از ساعت 10 اتا 12 در مدرسه عالی امام خمینی(ره) سالن عارف الحسینی با موضوع « بررسی تحولات اخیر در جهان اسلام » برگزار خواهد شد.