تبیان، دستیار زندگی
پانزدهمین نشست دفتر پژوهش های فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با شعار به سوی تحقق جامعه اسلامی 6 و 7 بهمن ماه در قم برگزار گردید. برخی از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این نشست حضور پیدا کردند و به سوالات حاضرین پاسخ دادند که گزیده ای از
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ما رایحه خوش خدمت نیستیم


پانزدهمین نشست دفتر پژوهش های فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با شعار به سوی تحقق جامعه اسلامی 6 و 7 بهمن ماه در قم برگزار گردید. برخی از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این نشست حضور پیدا کردند و به سوالات حاضرین پاسخ دادند که گزیده ای از این سخنان در ادامه تقدیم حضور خوانندگان می گردد.

اگر آقای هاشمی از فتنه گران اعلام برائت کند بنده دوباره از ایشان تقدیر می کنم

روح الله حسینیان

حجت الاسلام روح الله حسینیان:

هرزمان که در انقلاب خالص سازی صورت گرفت، انقلاب اسلامی پیشرفت های بزرگی داشته است. اگر نگاه کنید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت شامل بنی صدر و طیف فکری بنی صدر و طیف فکری مرحوم شهید بهشتی بود و وقتی که بنی صدر از انقلاب جدا شد و انقلاب خالص تر شد پیشرفت انقلاب از آن زمان آغاز شد و در دو دوره سازندگی هم که شاهد تفکر نوعی غرب گرایی در کشور حاکم شد و بعد از آن هشت سال حاکمیت لیبرالیسم در دوران دوم خرداد بودیم.

بعد از این شانزده سال حکومتی مبنی بر حاکمیت دینی و گفتمان امام و آموزه های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری شکل گرفت که دیدیم  انقلاب در این در داخل و خارج به چه  پیشرفت های بزرگی دست یافت.

درباره انتقادهای که از بنده شده که در سال 83 از آقای هاشمی تقدیر کرده ام باید بگویم که در سال 1383 از آقای هاشمی دعوت کردیم و تعریف جانانه ای را از ایشان انجام دادیم و چرایی این تقدیر به این دلیل بود که در آن زمان آقای هاشمی در مقابل دوم خرداد بود و اصلاحات علیه ایشان مقاله و کتاب می نوشت و بنده آن زمان تشخیص دادم که باید از ایشان دفاع کنم و الان هم می گویم که اگر آقا هاشمی سخنی بگوید که آمریکا از آن ناراحت بشود و در مقابل فتنه گران اعلام برائت کنند بنده مجدداً حاضرم از ایشان تقدیر و تشکر کنم.

سخن افروغ همان "لا حکم الا لله" بود

دکتر مهدی کوچک زاده:

اختلاف و رقابت بین اصولگرایان صوری نیست. اگر نگاه کنید در این دوسال اخیر بعد از موضع گیری های ناهمگون و خودنمایانه ای که آقای مطهری در مجلس گرفت ابتدا شروع کرد به طرح استعفاء و بعد هم سوال از رئیس جمهور و در تمام تحرکات اینشان یک نکته کاملاً مشخص است و این است که ما باید کار خودمان را بکنیم مگر در جایی که ولایت فقیه حکم حکومتی بدهد، مگر حضرت آقا در دهه گذشته چند حکم حکومتی داده است و سخن ایشان به این معنی است که تمام بیانات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان در خطبه های نمازجمعه و دیدارهایشان برای خودشان است و ما کار خودمان را انجام می دهیم.

مهدی کوچک زاده

در آن سوی این صحنه سردار علایی در ان نوشته اش آن ابهامات را در خصوص انقلاب اسلامی بیان داشت و بعد از آن هم عماد افروغ در صدا و سیما حاضر می شود و بیان می دارد که باید فقه در جامعه اسلامی حکومت کند، چزا حوزه ها نظارت نمی کنند و چرا از سوال نمی کنند که آیا عملکرد شما فقهی است. این یعنی این که رهبری بدون استناد به احکام فقهی حکومت می کند و من هر چه خواندم غیر از "لا حکم الا لله" را متوجه نشدم.

بعد از این اتفاقات، دکتر توکلی در نامه ای از آقایان مطهری، علایی، افروغ حمایت می کند که اینها سابقه دارهای انقلاب اند و حرفشان مشکلی ندارد و این سخنان را سایت های آقایان توکلی و قالیباف و ... منعکس می کنند. شما ببینید که افرادی که این سخنان را می گویند و بعد سایت ها و اشخاصی که از این افراد حمایت می کنند در کدام گروه و جبهه قرار دارند و مطمئن باشید که ما حتما در این جبهه قرار نمی گیریم.

آقای حامی فتنه تمام هنرش بعد از انتخابات این بود که ایشان در نماز جمعه آمد و گفت که پیغمبر برای روزهای آخر عمرش که بسیار نگران امت بود گفت علی جان اگر مردم خواستند فقم بأمرهم و اگر نخواستند فدعهم. این چه حرفی است مردم نخواستند؟ 9 دی و 22 بهمن را ندیدید، 40 میلیون رأی مردم را ندیدید، اصلاً گیرم مردم نخواستند و واقعا مثل زمان حضرت علی(ع) ، امیرالمومنین باید سر در چاه کند وظیفه تو چیست؟

سایت توکلی و قالیباف در حمایت از افروغ برافروخته می شوند و آقایان نامه می نویسند، نادران نامه می نویسد و فریاد وا محمدا سر می دهند حالا از آن طرف چند دانشجو جزوه ای را تهیه کرده اند و به سوالات در مورد جبهه پایداری جواب داده اند همین آقایان آمده اند و گفتند که اسلام زیر سوال رفت. والله کسی که این گونه از آیت اله مهدوی کنی دفاع می کند و در مورد آقای افروغ آنگونه کوتاه می آید و دفاع می کند من با این افراد زاویه و مشکل دارم

سایت توکلی و قالیباف در حمایت از افروغ برافروخته می شوند و آقایان نامه می نویسند، نادران نامه می نویسد و فریاد وا محمدا سر می دهند حالا از آن طرف چند دانشجو جزوه ای را تهیه کرده اند و به سوالات در مورد جبهه پایداری جواب داده اند همین آقایان آمده اند و گفتند که اسلام زیر سوال رفت. والله کسی که این گونه از آیت اله مهدوی کنی دفاع می کند و در مورد آقای افروغ آنگونه کوتاه می آید و دفاع می کند من با این افراد زاویه و مشکل دارم.

بنده تعلل در اجرای امر رهبری را از سوی هرکس انحراف می دانم

بنده تعلل در اجرای امر رهبری را از طرف هر کس چه در قضیه مشایی را انحراف می دانم و تعلل در تصویب قانون نظارت بر نمایندگان مجلس که مورد تاکید رهبری بوده را انحراف می دانم و سخنان آقای هاشمی را در وقایع گذشته انحراف می دانم و همه اینها انحراف است.

برخی ها با اسم رمز " دیدید گفتیم" دنبال صدمه زدن به ولایت فقیه هستند

مهندس محصولی:

هرگونه انحراف و کج روی از گفتمان رهبری و امام(ره) انحراف است حالا می خواهد از طرف رئیس جمهور باشد و یا رئیس مجلس و یا هر فرد دیگر، ولی نکته اینجاست برخی از افراد که از اول دنبال صدمه وارد نمودن به ولایت فقیه بودند با کلمه رمز" دیدید گفتیم" بعد از خانه نشینی رئیس جمهور وارد صحنه شدند و برخلاف نظر حضرت آقا مبنی بر ادامه خدمت دولت تا آخر دوره 4 ساله برخی ها در مجلس و جاهای دیگر به دنبال عدم کفایت دولت هستند.

بنده در همان زمان هم به آقای احمدی نژاد عرض کردم که کسی شما را بدون ولایت فقیه نمی شناسد و عرض کردم و ما کارهایی که وظیفه یمان بوده است انجام داده ایم ولی نیامده ایم که در رسانه ها داد بزنیم حالا عده ای در فتنه سکوت کردند و به وظیفه خودشان عمل نکردند، طلب کار هم شده اند.

محصولی

فتنه ها زنجیره افراد را مشخص می کند و یک سایت ماموریت دارد چیزی را بگوید و فلان شخص فلان موضع گیری را انجام دهد و تمام اینها پشت صحنه واحدی دارند که مشخص است. ما بعد از بد اخلاقی هایی رسانه ای در تخریب چهره ها خدمت آیت الله مهدوی کنی رفتیم و گفتیم که 2 نفر از جبهه متحد و 2 نفر از جبهه پایداری انتخاب شوند و جلوی تخریب های دورن اصولگرایی را بگیرند ولی دوباره در این خصوص موافقت نشد.

ما می خواهیم لیست اصولگراها را بدهیم اگر ساکتین فتنه در این لیست ها باشد مردم اعتماد نمی کنند. در دوره گذشته بنده هم در 6+5 در جبهه متحد بودم اشخاص حقیقی نماینده نداشتند و دلیل ندارد که شهردار و رئیس مجلس در این لیست ها سهم داشته باشند و رهبری هم فرمودند که قوا دخالت نکنند و اینها باید لحاظ شود.

اتهام به بنده را اولین بار آقازاده لندن نشین مطرح کرد

موضوع ثروت بنده زمانی مطرح شد که بنده برای وزارت نفت در دولت نهم پیشنهاد شده بودم و در آن موقع آقازاده فتنه گر، لندن نشین سراغ ما را گرفت و ما به او محل نگذاشتیم و این آقازاده به ما پیغام فرستاد که هوای ما را داری یا نه؟ که ما بدانیم در مجلس برای شما چه کار کنیم و از آنجا سردار 20 میلیاردی شروع شد و اولین بار هم سایت منافقین آن را درج کرد و قضیه 20 میلیاردی ما این شد.

جبهه پایداری گفتمان سوم تیر را پیگیری می کند و این گفتمان همان گفتمان ولایت مداری؛ ساده زیستی، مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان است و ماموریت جبهه پایداری ترویج این گفتمان ها است و جبهه پایداری نه راحیه خوش خدمت است و نه ستاد های قبلی دیگر و تلاش ما بر این است که محورینت این حرکت با دوستان روحانی و تحت نظارت علما صورت بگیرد

جبهه پایداری نه رایحه خوش خدمت است نه ستادهای دیگر

دکتر علی اصغر زارعی: 

جبهه پایداری گفتمان سوم تیر را پیگیری می کند و این گفتمان همان گفتمان ولایت مداری؛ ساده زیستی، مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان است و ماموریت جبهه پایداری ترویج این گفتمان ها است و جبهه پایداری نه راحیه خوش خدمت است و نه ستاد های قبلی دیگر و تلاش ما بر این است که محورینت این حرکت با دوستان روحانی و تحت نظارت علما صورت بگیرد.

در مورد انتخاب نامزدهای انتخاباتی جبهه پایداری در شهرستان ها، بسیاری از نامزدهای مورد تایید جبهه پایداری را اکنون در لیست جبهه متحد نیز قرار گرفته اند. و ارزیابی ما برای معرفی هر نامزدی بر اساس ارزیابی آن فرد است و باید به این نتیجه برسیم که حضور فلان نامزد در مجلس می تواند برای انقلاب اسلامی مفید واقع شود و بعد معرفی شود و گر نه انتخاب افراد فقط بر اساس محبوبیت کار اشتباهی است و به همین خاطر جبهه پایداری شاید در برخی از حوزه ها اصلا نماینده ای را معرفی نکند.

برخی از ارتباط جبهه پایداری با علامه مصباح وحشت دارند

حجت الاسلام قاسم روانبخش

حجت الاسلام قاسم روانبخش:

متاسفانه برخی ها نسبت به ارتباط جبهه پایداری با حضرت آیت الله مصباح همواره دنبال عدم ارتباط این جبهه با ایشان می باشند چون علامه مصباح از جایگاه خوبی برخوردار می باشند و القاء عدم ارتباط پایداری با علامه مصباح ریشه در ترس این افراد از این ارتباط دارد.

آیت الله مصباح فرمودند که من لیدر جبهه پایداری نیستم ولی نگفتند که با جبهه پایداری ارتباطی ندارم چون ایشان معتقدند که ما فقط یک لیدر داریم و آن هم شخص مقام معظم رهبری می باشند.

در مورد جزوه دانشجویی در خصوص جواب به شبهات علیه جبهه پایداری ، جمعی از دانشجویان مجموعه ای از مطالب علیه جبهه پایداری را از سایت ها گرفته اند و مجموعه ای 80 صفحه ای را تهیه کرده اند و برخی از آقایان نسبت به آن همه تخریب ها علیه اعضای جبهه پایداری چیزی را نگفته اند و حالا علیه جواب این تخریب ها موضع می گیرند که جای تعجب است.

تنها سخن رهبری برای ما حجت است

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی:

ارتباط جبهه پایداری با حضرت آیت الله خوشوقت بسیار خوب است و ما جلساتی را با ایشان داریم و مطالب خودمان را با ایشان چک می کنیم.

ما بنا داریم که از رهبری حمایت کنیم ولو اینکه هر طوری که می خواهد بشود، بشود. حالا جدا بشویم و برای ما کسی حجت نیست مگر مقام ولایت فقیه و بر این اعتقادیم تنها کسی که بیانش برای ما حجت است فقط مقام ولایت فقیه است در دوران غیبت و سخن دیگران برای ما محترم است و ما گوش می دهیم و بررسی می کنیم و ما حضرت آیت الله مهدوی کنی و یزدی را از خودمان می دانیم ولی به این معنی نیست که هر چه گفتند بپذیریم.

بخش سیاست تبیان

منبع : رجا نیوز