تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی از افزایش 10 درصدی قیمت محصولات لبنی در همه کارخانه‌های کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لبنیات خودسرانه گران شد


مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی از افزایش 10 درصدی قیمت محصولات لبنی در همه کارخانه‌های کشور خبر داد.


لبنیات

امسال پس از افزایش 18 درصدی نرخ محصولات لبنی در دو مرحله، سوم بهمن ماه نیز برخی کارخانه‌های لبنی بدون تصویب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان 10 درصد بر قیمت‌های خود اضافه کردند که پس از اعلام سازمان حمایت مبنی بر بازگشت قیمت‌ها برخی از کارخانه‌ها قیمت‌هایشان را به حالت قبل بازگرداندند اما برخی همچنان با قیمتهای افزایش یافته خودسرانه محصولاتشان را عرضه می‌کنند که از روز چهارشنبه بقیه کارخانه‌ها هم به این افزایش قیمت پیوستند.

هرچند که سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولان کارخانه‌های لبنی را برای این افزایش قیمت فراخواند اما محصولات لبنی با نرخ افزایش یافته به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی گفت: از روز چهارشنبه همه کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات خود را حداقل 10 درصد افزایش دادند.

مجید علیداد اظهار کرد: از ماه گذشته قرار است قیمت شیر خام و فرآورده‌های لبنی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار بررسی و تعیین شود که در جلسه اخیر کارگروه تنظیم بازار مقرر شد قیمت شیرخام و محصولات لبنی در استانداری تهران و با حضور استاندار بررسی و تعیین شود.

طی دو ماه اخیر نیز قیمت هر کیلو شیرخام درجه یک 600 تومان از سوی کارگروه تنظیم بازار تعیین شد اما به دلیل افزایش نرخ علوفه قیمت شیرخام نیز بالاتر از این میزان در بازار عرضه گردیده است

به گفته‌ی وی در ماه جاری هرکیلو شیرخام بیش از 700 تومان برای کارخانه‌های لبنی تامین می‌شود.

علیداد تصریح کرد: افزایش 10 درصدی قیمت محصولات لبنی به دلیل نوسانات نرخ ارز نیست، بلکه فقط متاثر از افزایش قیمت شیرخام است.

شیر و لبنیات

گفتنی است؛ از تیرماه به دلیل افزایش هزینه‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها 10 درصد بر قیمت محصولات لبنی افزوده شد و از ابتدای مهرماه نیز به دلیل افزایش قیمت شیرخام، مجددا هشت درصد با تصویب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به نرخ فرآورده‌های لبنی اضافه شد.

و برای سومین بار در سال جاری نیز 10 درصد به طور خودسرانه بر قیمت برخی محصولات لبنی اضافه شد و از روز چهارشنبه این افزایش قیمت سراسری شد.

طی دو ماه اخیر نیز قیمت هر کیلو شیرخام درجه یک 600 تومان از سوی کارگروه تنظیم بازار تعیین شد اما به دلیل افزایش نرخ علوفه قیمت شیرخام نیز بالاتر از این میزان در بازار عرضه گردیده است، البته به گفته مدیرعامل اتحادیه دامداران میانگین نرخ فروش هر کیلو شیرخام در کشور 500 تومان است.

بخش اقتصاد تبیان


منبع:تابناک