تبیان، دستیار زندگی
دکتر حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در کارگاه آموزشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در میان معاونان و مربیان پروشی، آنان را هادیان عرصه تعلیم و تربیت دانست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هادیان تعلیم و تربیت

آموزش و پرورش فراهم کننده ی زیر ساخت علمی کشور

وزیر آموزش وپرورش در كارگاه آموزشی سند تحول بنیادین در جمع معاونان و مربیان پرورشی و فرهنگی شهر تهران:

مربیان پرورشی و فرهنگی هادیان عرصه تعلیم و تربیت هستند

وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با حضور در كارگاه آموزشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در میان معاونان و مربیان پرورشی و فرهنگی، مشاوران و مربیان بهداشت و سلامت اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران در تالار وزارت كشور مربیان پرورشی و فرهنگی را هادیان عرصه تعلیم و تربیت دانست.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، دكتر حاجی‌ بابایی با تاكید بر اینكه نظام هستی ابزاری برای تربیت بشر است، اظهار كرد:

پیامبر اكرم (ص) بعنوان اسوه و الگوی بشر در تربیت با استفاده از ابزار دنیا مسیر سعادت را به بهترین شكل طی نمودند.

نسیم آرزو (سرود)

حاجی‌ بابایی با اشاره به اینكه اقدامات آموزش و پرورش ابزاری برای شكل‌گیری تربیت صحیح در دانش‌آموزان است، خاطر نشان كرد: اگر بتوانیم در مسیر تربیت، دانش‌آموزان را یك قدم به خدا نزدیك كنیم، موفق عمل كرده‌ایم.

وی فرهنگیان را سربازان متدین عرصه تعلیم و تربیت خواند و اظهار كرد: فرهنگیان باید با استفاده از روش‌های مناسب هر روز بیش از گذشته ارزش‌های دینی را در دانش‌آموزان ارتقاء دهند.

وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر اجرای امر به معروف و نهی از منكر در بین دانش‌‌آموزان تصریح كرد: معلمان هنگام اصلاح منكر نباید به فاعل بپردازند بلكه باید نفس كار را اصلاح كنند.

حاجی‌بابایی از مدیریت صحیح به عنوان نخستین گام در اجرای تحول بنیادین یاد كرد و ادامه داد:

با مدیریت دقیق و به موقع می‌‌‌‌توانیم كارها را ساماندهی و به بهترین شكل عملیاتی كنیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1368 مبنی بر ساختار نظام آموزشی براساس 3-3-6 ادامه داد: ورود فارغ‌التحصیلان پایه پنجم ابتدایی به پایه هفتم موجب می‌شد اهداف پایه ابتدایی بخوبی محقق نشود بنابراین ساختار 3-3-6 از ضرورت‌هایی بود كه برای جبران این نقص باید به مرحله اجرا می‌رسید.

حاجی‌بابایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار كرد: این سند پس از 6 ماه بررسی در شورای عالی آموزش و پرورش توسط كمیته سه جانبه آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحقیقات حوزه علمیه قم و پس از گذشت 8 ماه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در 22 جلسه به تصویب رسید.


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری و تنظیم: یگانه داودی