تبیان، دستیار زندگی
قسمت بیرونی و دیواره‌های وسایل برقی را بعد از پاک کردن با دستمال مرطوب، به وسیله پنبه آغشته به الکل صنعتی براق و تمیز کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش نگهداری وسایل برقی


قسمت بیرونی و دیواره‌های وسایل برقی را بعد از پاک کردن با دستمال مرطوب، به وسیله پنبه آغشته به الکل صنعتی براق و تمیز کنید.


اتو

اتو

برای جرم‌گیری اتوی بخار و رفع گچ، مقداری سرکه سفید (سرکه تصفیه‌شده) داخل محفظه آب آن بریزید. بعد از 24 ساعت، آن را خالی کنید و سپس با چند بار پر و خالی کردن از آب، محفظه را شست‌و‌شو دهید.

آبمیوه گیری

آب‌میوه‌گیری

بخش‌های قابل شست‌و‌شوی آب‌میوه‌گیری ممکن است در اثر استفاده زیاد، رنگ گرفته باشد. برای پا ک کردن و نیز جلوگیری از رنگ گرفتن آنها، یک‌دوم فنجان مایع سفید‌کننده، یک‌چهارم فنجان جوش‌شیرین و چهار فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید و با اسفنج روی قسمت‌های مورد نظر بمالید. همچنین می‌توانید به مدت ده دقیقه آنها را در این مایع بخیسانید و سپس بشویید و کاملا خشک کنید.

مایكروویو

مایکروویو

یکی دیگر از لوازم برقی که بیشتر خانم‌ها با آن مشکل دارند، مایکروویو است. برای تمیز کردن این وسیله، نیمی از یک لیمو‌ترش بزرگ را در کاسه‌ای پر از آب قرار دهید و بگذارید پنج تا ده دقیقه (بسته به میزان کثیفی دستگاه) در مایکروویو بجوشد. بخار لیمو باعث تبخیر لکه‌های چرب می‌شود و بوی بد آن را از بین می‌برد. در پایان، با یک دستمال کتانی خشک، دیواره‌های داخل ذستگاه را تمیز کنید.

دستمال آغشته به آب لیموترش تازه یا الکل نیز برای تمیز کردن ما یکروویو و از بین بردن چربی‌ها، بسیار سودمند است. هرگز از دستمال زبر، اسکاچ یا سیم ظرف‌شویی برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید. برای پیش‌گیری از پاشیدن چربی غذا به دیواره‌ها، بهتر است هنگام پخت روی غذاهای چرب را با سلفون بپوشانید.

تلویزیون

تلویزیون، ظبط‌صوت و ویدئو

اثر انگشت بچه‌ها بر صفحه تلویزیون منظره نا‌زیبایی به وجود می‌آورد. تلویزیون را هنگام تمیز کردن، خاموش کنید. ابتدا با دستمال خشک غبار آن را بگیرید و سپس با پنبه آغشته به محلول آب و الکل، صفحه تلویزیون را تمیز کنید. الکل، لکه‌های چرب و اثر انگشت را برطرف می‌کند. توصیه می‌شود از دستمال حوله‌ای و پرز‌دار استفاده نکنید. دیواره‌های غیر‌شیشه‌ای تلویزیون را نیز می‌توانید با پارافین ما یع براق کنید و با دستمال خشک، چربی اضافی را بگیرید و براق کنید. این روش برای تمیز کردن ضبط‌صوت و ویدئویی که رنگ تیره دارند هم مناسب است.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: roham9