تبیان، دستیار زندگی
تیم کشتی آزاد و فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به مقام نایب قهرمانی چهارمین دوره ی مسابقات والیبال نوجوانان آسیا دست یافت. به گزار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به مقام نایب قهرمانی چهارمین دوره ی مسابقات والیبال نوجوانان آسیا دست یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی ایران در دیدار پایانی خود با نتیجه ی 25 بر 23، 30 بر 28، 25 بر 23 و 25 بر 20 و با حساب 3 بر یک بازی را به تیم هند واگذار و به عنوان نایب قهرمانی این دور از مسابقات دست یافت.

تیم ملی ایران دارای عنوان قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی جهان با کسب این عنوان نیز به همراه تیم های هند و کره ی شمالی جواز ورود به مسابقات جهانی تایلند را به دست آورد.

تیم کره ی شمالی نیز با غلبه بر تیم چین عنوان سومی این دوره از مسابقات را به دست آورد و تیم های چین، تایلند، استرالیا، قطر، تایوان و کره ی جنوبی به ترتیب در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

یادآور می شود؛ دیدار فینال این مسابقات در تالار «راجیوگاندی» شهر «ویشاکه پاته نام» با حضور 10 هزار تماشاچی برگزار شد.

تیم ملی ایران نیز با ترکیب بهزاد به نژاد، محمد رنجبر، صالحی نژاد محمد سلیمانی، روح الله صالح نژاد و وحید صادقانی، وارد میدان شد.

ناصر شهنازی (سرمربی)، ایوان بوگانیکف(مربی)، نوشادی (مربی بدنساز) و مصطفی کارخانه (سرپرست) تیم ملی کشورمان را همراهی می کنند.

تیم کشتی آزاد و فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان قهرمانی تورنمنت اسپانیا را به خود اختصاص داد

تیم منتخب کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که با نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در تورنمنت بین المللی 2003 جایزه بزرگ اسپانیا (گرندپری) شرکت کرده است، موفق شد با کسب 9 مدال طلا و 3 مدال برنز جام قهرمانی این دوره را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، تیم 4 نفره کشتی فرنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال برنز در رده سوم رده بندی ایستاد.

در کشتی آزاد نیز تیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با کسب 7 مدال طلا، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

حسین رنگرز در 55 کیلوگرم و محمد طلایی در 60 کیلوگرم مدال طلا را به گردن آویختند. در 66 کیلوگرم علیرضا دبیر با اقتدار قهرمان شد و علی نوایی در رده سوم ایستاد. تنها شکست علی نوایی برابر علیرضا دبیر بود. رضا رمضان زاده، احمد شکفته، حمید سیفی و علیرضا حیدری به ترتیب به اوزان 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم با غلبه بر تمامی حریفان مدال طلا را از آن خود نمودند.

در کشتی فرنگی نیز کریم ساعدتی فر و مهدی سبز علی در اوزان 84 و 120 کیلوگرم به سکوی نخست ایستاد و بهمن ولی نژاد  و مهدی نصیری در وزن های 60 و 66 کیلوگرم با قبول یک شکست به مدال برنز دست یافتند. گفتنی است مهدی نصیری در دیدار نیمه پایانی برابر کشتی گیر کشور میزبان با ناباوری شکست خورد و در نهایت در دیدار رده بندی به مدال برنز رسید.

لازم به ذکر است در این دوره که 29 تیم از 25 کشور جهان حضور داشتند در کشتی آزاد پس از دانشگاه آزاد اسلامی که با اقتدار قهرمان شد، اسپانیا و ونزوئلا به ترتیب دوم و سوم شدند، در کشتی فرنگی نیز اسپانیا و نیوزیلند به ترتیب اول و دوم شدند، در کشتی فرنگی نیز اسپانیا و نیوزیلند به ترتیب اول و دوم شدند و دانشگاه آزاد اسلامی سوم شد.

از نکات قابل ذکر مسابقات می توان به عدم موفقیت تیم هایی مثل بلغارستان در آزاد و روسیه در فرنگی اشاره کرد.