تبیان، دستیار زندگی
مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد و چین و چروک پوست را به تعویق می‌اندازد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوراک لوبیا سفید؛ غذایی برای سلامت پوست


مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد و چین و چروک پوست را به تعویق می‌اندازد.

خوراک

مواد لازم برای 2 نفر

روغن زیتون                              2 قاشق غذاخوری

لوبیا سفید                               75 گرم

پیاز                                          یک‌دوم عدد کوچک

برگ بو                                     به مقدار لازم

گوجه فرنگی خرد شده             یک پیمانه

رب گوجه‌فرنگی                       یک قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل                            به مقدار لازم

شوید خشک شده                  یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

* لوبیا را از 6 ساعت قبل درون یک ظرف ریخته، روی آن به مقداری آب بریزید تا روی لوبیاها را بگیرد و بعد از 6 ساعت آبکشی کنید.

* سپس آن‌ها را داخل یک قابلمه ریخته به مقداری آب اضافه کنید که سطح لوبیا را بپوشاند. آن را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید.

* سپس حرارت را کم کنید، درب ظرف را گذاشته تا 30دقیقه بپزد.

* قبل از این که بقیه کار آشپزی خود را ادامه دهید، فر را روی 375 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

* در مدتی که لوبیا در حال پخت است، یک ماهی‌تابه بردارید و درون آن یک قاشق روغن بریزید تا داغ شود. سپس پیازها را درون آن سرخ کنید تا طلایی شود. آن را از روی حرارت بردارید.

* بعد از 30 دقیقه لوبیاها را آبکشی کنید و درون ماهی‌تابه به پیازها اضافه کنید. حالا بقیه روغن را درون قابلمه بریزید. گوجه، برگ بو و سه‌چهارم پیمانه آب داخل ظرف ریخته و به هم بزنید و بگذارید تا آب جوش بیاید سپس از روی گاز برداشته و داخل فر بگذارید.

* در طی یک ساعتی که غذای ما درون فر است، گاهی آن را هم بزنید و اگر لازم بود به آن آب بیفزایید. رب گوجه را به آن اضافه و نمک و فلفل آن را اندازه کنید، صبر کنید تا لوبیاها نرم و کاملاً پخته شود. آن را از فر بیرون بیاورید.

* شوید را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. درب آن را گذاشته و بگذارید 15 دقیقه بماند. ادویه آن را تنظیم کنید و با سلیقه خود تزئین و سرو نمایید.

نکات تغذیه‌ای

* از خواص لوبیای سفید می‌توان به میزان بالای پروتئین و چربی بسیار اندک آن اشاره کرد. لوبیا منبع غنی فیبر بوده و از آنجا که کلسترول آن پایین است، وعده غذایی مناسبی برای بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت محسوب می‌شود.

* منیزیم موجود در لوبیا سفید می‌تواند از حملات قلبی پیشگیری کند و سیستم گردش خون را بهبود بخشد.

* پتاسیم و سدیم موجود در آن به تنظیم فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند.

* لوبیا سفید منبع مناسبی از دو ماده معدنی مهم منگنز و مس بوده که در خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از ابتلا به سرطان مفیدند.

* مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد و چین و چروک پوست را به تعویق می‌اندازد. همچنین ویتامین B1 از ویتامین‌های موجود در لوبیا سفید است.

* یک پیمانه لوبیا سفید حاوی 8‌/‌15 گرم پروتئین، 258 کالری و یک گرم چربی می‌باشد. همچنین حاوی 19‌/‌0 گرم اسید آمینه تریپتوفان و 254 میکروگرم اسیدفولیک بوده که نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: جام جم - لادن هومند

مطالب مرتبط:

املت لوبیا سفید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.