تبیان، دستیار زندگی
گرسنگی بیش از حد نه تنها افراد را لاغر نمی‌كند، بلكه اثر معكوس دارد و باعث چاقی خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرسنگی زیاد هم چاقی می‌آورد!

درمان چاقی با میوه


گرسنگی بیش از حد نه تنها افراد را لاغر نمی‌كند، بلكه اثر معكوس دارد و باعث چاقی خواهد شد.


دكتر فروزان صالحی، متخصص تغذیه:

اگر بدن گرسنه نگه داشته شود، برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می‌كند كه منجر به چاقی می‌شود. همچنین علاوه بر گرسنگی، باعث می‌شود تا قدرت یادگیری كم شود.

از كجا بفهمیم مواد غذایی سالمند؟

از دو جنبه می‌توان سالم بودن مواد غذایی را مورد بررسی قرار داد: یكی این كه به دور از میكروب و آلودگی‌ها باشد و اگر به صورت بسته‌بندی هستند (مثل كیك، شیر و...) باید در هنگام خرید به "پروانه ساخت" و نیز "تاریخ تولید و انقضا"ی آنها توجه شود. اگر مواد‌غذایی بسته‌بندی نشده بودند ـ مثل میوه و سبزی ـ باید در هنگام مصرف دقت شود كه ضد‌عفونی شده باشند.

ارتباط چاقی با دیگر بیماری‌ها

چاقی با بسیاری از بیماری‌ها مثل بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان ارتباط دارد و افراد چاق بیشتر در معرض این خطرات هستند. پس اگر افراد چاق باشند، نه تنها ظاهرشان زیبا نیست، بلكه از درون هم بیمار خواهند بود و این بیماری‌ها سبب می‌شوند زندگی افراد مبتلا از روند طبیعی خارج شود كه این مسأله خود مشكلات زیادی برایشان به همراه خواهد داشت.

چرا ورزش از چاقی می‌كاهد؟

به دلیل این‌كه علت چاقی دریافت انرژی بیش از حد است، اگر افراد بتوانند انرژی‌ای كه بیش از حد به دست آورده‌اند را از دست بدهند، باعث می‌شود كه چاق نباشند. در واقع ورزش از همین طریق، سبب كم شدن وزن و جلوگیری از چاقی می‌شود.

انجام فعالیت بدنی و ورزش‌هایی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه كافی، سبب می‌شود افراد همیشه سالم و تن‌درست بمانند.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: hasantaleb