تبیان، دستیار زندگی
تنها با استفاده از پالتی از رنگ های شاد و با روح و مکمل می توانید از یک اتاق بی روح و خالی یک سالن نشیمن کاملا مدرن بسازید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصول انتخاب رنگ اتاق نشیمن

پرسش: لطفا بنده را در انتخاب رنگ های مناسب برای طراحی اتاق نشیمنم راهنمایی بفرمایید.

اتاق نشیمن

پاسخ : تنها با استفاده از پالتی از رنگ ‌های شاد و با روح و مکمل می ‌توانید از یک اتاق بی ‌روح و خالی یک سالن نشیمن کاملا مدرن بسازید. وقتی یک اتاق نشیمن مدرن را طراحی می‌ کنید، طبیعی است اگر بخواهید از رنگ‌های به اصطلاح”‌ درست”‌ و مناسب استفاده کنید تا نمای مورد نظرتان درست همانطور که می‌خواهید و باید، از آب دربیاید. در طراحی مدرن چیزی به اسم رنگ درست و غلط نداریم، بلکه منظور رنگ‌هایی هستند که احساس تازگی و سر زندگی و یا بالعکس احساس کهنگی و نامطلوب بودن به ما و محیط پیرامون القا می‌کنند. نکته دیگری که باید توجه کرد این است که رنگ‌های در افراد مختلف واکنش‌های متفاوتی ایجاد می‌کنند.

برای انتخاب رنگ درست و مناسب اتاق نشیمن تا حدودی با تئوری رنگ ها آشنا شوید، از هنر، مبلمان، اثاثیه و لوازم جانبی مدرنی که می‌پسندید الهام و گاهی کمک بگیرید و تا جایی که ممکن است از چندین رنگ سایه مکمل هم استفاده کنید.

در اینجا به چند ایده برای طراحی یک اتاق نشیمن مدرن اشاره می‌کنیم:

یک رنگ برجسته، یک رنگ مکمل و دو رنگ خنثی هماهنگ کننده را انتخاب کنید. برای آشنایی با رنگ‌های مکمل از یک چارت چرخه رنگ استفاده کنید. همیشه قانون”‌ جذب اضداد در مقابل یکدیگر”‌ را به خاطر داشته باشید که می‌گوید رنگ ها در چرخه رنگ تا زمانی که با یگدیگر در تضاد باشند، می‌توانند همنشینان خوبی هم باشند. به عنوان رنگ‌های خنثی از سفید، کرم، خاکستری و ته رنگ های چوب طبیعی استفاده کنید، زیرا هم در کنار رنگ‌های تیره خوب به نظر می‌رسند، هم با رنگ‌های مکمل.

اتاق نشیمن

1. رنگ‌های خنثی را در کنار رنگ‌های اصلی‌تان قرار بدهید تا ببینید آیا همدیگر را روشن می‌کنند یا انرژی یکدیگر را تخلیه می‌کنند، اینجا به غریزه و حس خود اعتماد کنید. اگر رنگی تند مثل صورتی را به عنوان رنگ برجسته انتخاب می‌کنید، اما خیلی مطمئن نیستید که آیا دیوارها را با آن رنگ کنید یا نه، بهتر است از این رنگ در مجموعه کوچکی از لوازم جانبی که برای اتاق در نظر دارید، استفاده کنید.

2. اگر کاناپه تخت مانند بزرگ، مدرن و ال(L) شکل نارنجی رنگ دارید، می‌توانید از خود آن به عنوان رنگ برجسته استفاده کنید. از رنگ‌های فوق اشباع استفاده نکنید. مبنای اتاق را رنگ‌های خنثی زغالی، سفید و سیاه قرار دهید تا اشیا و لوازم جانبی مهم خود را کاملا نشان دهند. پرده‌های به رنگ زرد تیره‌ای که از کف تا سقف بالا رفته‌اند، برای اتاق نشیمن حرف ندارند، این پرده را دیوارهای سفید، مبلمان خاکستری تیره و اشیا به رنگ سبز یا خاکستری تیره هماهنگ کنید.

3. برای اتاق نشیمن هیچ چیزی را نمی‌توان حریف چوب‌های طبیعی دانست. با استفاده از رنگهای طبیعی روشن- مثل زرد کم رنگ یا کرم متمایل به سفید- برای دیوارها می‌توانید کاری کنید که اجزا ساختمان و کف پوش ها براق و درخشان به نظر برسند. یکی از دیوارها را با قاب‌های نقاشی و عکس تقریبا به تمامی بپوشانید. به عنوان قسمتی که به چشم‌ها آرامش می‌دهد، از پرده های بلند کرم یا مشکی رنگ استفاده کنید. برای روح بخشیدن به فضا از گیاهان و گل‌ها استفاده کنید که بافت و رنگ خاصی به محیط می‌دهند.

4. در کنار رنگ‌های خنثی از رنگ‌های بسیار نزدیک‌، اما اشیا متفاوت استفاده کنید. میزهای شیشه‌ای کف ‌پوش‌های مشکی براق، چراغ‌های زرد رنگ و آیینه‌ها در کنار مبلمان قهوه‌ای رنگ و شاید از جنس چرم و بافت‌های پشمی و نخی و بالشتک‌های گره‌دار با سایه روشن گزینه‌های خوبی هستند که یک اتاق نشیمن مدرن را می‌توان با کمک آنها شکل داد. قرار گرفتن گلدان فیروزه‌ای آبی رنگ با بیدهای زیبا روی شومینه یا یک میز عسلی اتاق نشیمن مدرن و زیبای شما را تکمیل می‌ کند.

مشاوره هنر در خانه

تنظیم: مرکز مشاوره