تبیان، دستیار زندگی
مقامات فوتبال پاكستان، تماشای مسابقات فوتبال زنان را برای مردان آزاد كردند. به گزارش خبرگزاری رویترز از كراچی، "میر فاروق" مدیر فنی فدراسیون فوتبال پاكستان در این‌باره گفت: همه افراد می‌توانند مسابقات را از نزدیك تماشا كنن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تماشای فوتبال زنان آزاد شد


مقامات فوتبال پاكستان، تماشای مسابقات فوتبال زنان را برای مردان آزاد كردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از كراچی، "میر فاروق" مدیر فنی فدراسیون فوتبال پاكستان در این‌باره گفت: همه افراد می‌توانند مسابقات را از نزدیك تماشا كنند. ما تدابیر امنیتی كافی را درنظر گرفته‌ایم.

بنابر این گزارش، سال گذشته هنگام برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی زنان در این كشور مسلمان، فدراسیون فوتبال پاكستان اجازه ورود مردان مجرد به ورزشگاه‌ها را نداد و فقط مردانی كه به همراه خانواده‌های خود بودند، می توانستند مسابقات را از نزدیك تماشا كنند.

فاروق اظهار داشت: بازیكنان زن باید لباس‌های گشاد با شلوار و تی شرت آستین بلند بپوشند و مسابقات نیز توسط یك داور زن، یك كمك داور مرد و یك كمك داور زن قضاوت خواهد شد. می‌خواهیم ورزش زنان را در این كشور ارتقا دهیم اما باید از حساسیت‌های این موضوع نیز مطلع باشیم.

زنان در پاكستان با رعایت قوانین خاص پوششی و نشستن در جایگاه جداگانه نسبت به مردان، اجازه تماشای مسابقات مردان از جمله فوتبال و كریكت را دارند.

"طارق لطفی" سرمربی تیم ملی فوتبال زنان پاكستان هم گفت: به خصوص پس از جام جهانی، زنان بیشتری فوتبال بازی می‌كنند. بر همین اساس 12 تیم در مسابقات سال جاری شركت خواهند كرد. تعداد تیم‌های شركت‌كننده در مسابقات سال گذشته 8 تیم بود.