تبیان، دستیار زندگی
مصطفی دنیزلی به عنوان سرمربی جدید تیم پرسپولیس تهران معرفی شد. دنیزلی كه فصل گذشته تیم فوتبال پاس را هدایت میكرد ، برای یك سال مربیگری تیم فوتبال پرسپولیس را بر عهده گرفت. ساعتی پیش دنیزلی به همراه دستیارش در باشگاه پرسپولیس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیزلی سرمربی پرسپولیس شد


مصطفی دنیزلی به عنوان سرمربی جدید تیم پرسپولیس تهران معرفی شد.

دنیزلی كه فصل گذشته تیم فوتبال پاس را هدایت میكرد ، برای یك سال مربیگری تیم فوتبال پرسپولیس را بر عهده گرفت. ساعتی پیش دنیزلی به همراه دستیارش در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و قرارداد خود را با پرسپولیس به امضا رساند.

نشست مطبوعاتی پس از عقد قرارداد

اینجا باشگاه پرسپولیس است و همه چیزش برای مصطفی دنیزلی تازگی دارد او طی همین چند روز تفاوت‌های پاس و پرسپولیس را متوجه شده. پاس باشگاه بزرگ و با امكاناتی است اما به اندازه پرسپولیس هوادار ندارد.

مصطفی تا زمانی كه در طبقه پنجم از آسانسور خارج نشده بود به مسایل مختلفی فكر می‌كرد. این كه چطور حرف بزند كه برایش دردسر نشود اما وقتی بلندگوی آسانسور طبقه پنجم را اعلا‌م كرد دنیزلی در آینه خودش را مرتب كرد و دستی به سروصورتش كشید. همین كه از آسانسور خارج شد و چند عكاس و خبرنگار را دید بلا‌فاصله به داخل برگشت و برای یك لحظه انگار پشیمان شده باشد این كار را 3 ، 4 بار تكرار كرد تا این كه با كنار زدن مسوِولا‌ن باشگاه و چند عكاس داخل اتاق كنفرانس شد.

همان اتاقی كه تا چندی پیش آری‌هان و همراهان آنجا می‌نشستند. در واقع همه چیز مثل گذشته بود و تنها میهمانش فرق می‌كرد. مرد ترك مثل همیشه خنده بر لب داشت او قبل از مصاحبه سنگ‌هایش را با انصاری‌فرد واكنده بود. كنفرانس برخلا‌ف اعلا‌م قبلی با 45 دقیقه تاخیر شروع شد. نگاه دنیزلی به حاضرین بسیار صمیمی بود انگار در نگاهش نوعی همدلی را خواهش می‌كرد.

دنیزلی : گل بی خار خداست

دنیزلی : از همكاری با پرسپولیس بسیار خوشحالم و می‌دانم كه این تیم در فوتبال ایران جایگاه خاصی دارد و امیدوارم با همكاری‌های همه جانبه موفقیت حاصل شود.

با توجه به این مساله كه دنیزلی یك مربی منظم و پایبند به اصول است، در مورد حضورش در تیم بحران‌زده چه از نظر مالی و چه روحی گفت: باغ گل بدون خار وجود ندارد. من از تمام مشكلا‌ت پرسپولیس باخبرم ولی ما باید تحت هر شرایطی با مشكلا‌ت مقابله كنیم تا به پیروزی برسیم.

دنیزلی در مورد برنامه‌های آینده پرسپولیس ادامه داد: <تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس در یك برهه زمانی دچار بحران می‌شوند اما این بحران‌ها به بزرگ بودن باشگاه‌ها لطمه وارد نمی‌كند تصور می‌كنم پرسپولیس می‌تواند كاستی‌ها را از داخل جبران كند. در صورت احتیاج، 2 بازیكن خارجی در 2 پست مهاجم و مدافع جذب می‌كنیم اما تا قبل از شناخت نفرات حاضر در تیم هیچ تصمیمی در این‌باره اتخاذ نمی‌كنم.

این مربی ترك در پاسخ به سوِال یكی از خبرنگاران كه در خصوص قهرمانی پرسپولیس بود گفت: من به پرسپولیس نیامده‌ام تا این تیم را در لیگ برتر نگه دارم بلكه تنها هدف من و كادر مدیریت قهرمانی در جام حذفی، موفقیت در جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی در لیگ برتر است البته این را هم بگویم كه امیدوارم با بدشانسی‌هایی كه در پاس گریبانگیر ما شد در پرسپولیس مواجه نشویم.

دنیزلی در مورد گروه فنی خود نیز افزود: علی نورالدین سالیان سال با من كار كرده و شناخت خوبی ا ز یكدیگر داریم. او هم به عنوان دستیار اولم و هم مربی دروازه‌بان‌ها در پرسپولیس حضور می‌یابد. هم‌چنین در كنار من و نورالدین، حمید استیلی نیز قرار خواهد گرفت.

انصاری فرد : دنیزلی اختیار تام دارد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران گفت كه مصطفی دنیزلی در این تیم اختیار تام دارد.

انصاری‌فرد در رابطه با دلایل انتخاب دنیزلی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس گفت: پس از گفت‌وگو با مشاوران و كارشناسان هیات مدیره‌ی باشگاه تصمیم گرفتیم تا بر اساس طرح استفاده از مربیان خارجی، جایگزینی برای آری‌هان، تعیین كنیم كه انتخاب ما، مصطفی دنیزلی بود. در نهایت پس از دو روز مذاكره, توافق نهایی در روز پنجشنبه حاصل شد. امیدواریم درایت و پشتكار این مربی و بازیكنان تیم پرسپولیس در فصل پیش رو در لیگ برتر موفق بوده و با قهرمانی در جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته و در آنجا نیز نتایج خوبی به دست آوریم.

انصاری فرد در ادامه در مورد دلایل جدایی آری‌هان گفت: ‌از كادر فنی سابق پرسپولیس قدردانی می‌كنیم، چرا كه آری هان با وجود تمامی مشكلات، ما را به دیدار نهایی جام حذفی رساند. آری‌هان جزء تاریخ و خانواده پرسپولیس است؛ اما، در نهایت مسایلی وجود داشت كه هیات مدیره تصمیم گرفت به این همكاری پایان دهد. البته این قطع همكاری در فضایی دوستانه صورت پذیرفت. دلیل انتخاب دنیزلی نیز توانایی‌های فنی، نظم و انضباط وی بود. همان طور كه از آری‌هان تا آخرین لحظه حمایت كردیم, از دنیزلی نیز حمایت می‌كنیم. دنیزلی در كادر فنی اختیار تام دارد.

وی در مورد شایعه‌ی شكایت آری‌هان از باشگاه پرسپولیس نیز تاكید كرد كه چنین موضوعی واقعیت نداشته و جدایی آری‌هان با توافق و در فضایی دوستانه بوده است.

انصاری‌فرد در مورد وضعیت زمین تمرینی و ورزشگاه پرسپولیس در لیگ ششم نیز گفت: تمرینات پرسپولیس همانند گذشته در ورزشگاه كارگران برگزار می‌شود و دیدارهای ما نیز در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

در پایان جلسه دنیزلی تصمیم گرفت به كارگران برود تا پرسپولیسی‌ها را از نزدیك ببیند ولی ازدحام خبرنگاران جلوی در باشگاه جهت مصاحبه با او باعث پریشانی‌اش شده بود. او سرانجام با انجام چند مصاحبه راهی كارگران شد.

علا‌وه بر خبرنگاران حاضر در محل، دو خبرنگار تركیه‌ای نیز همراه دنیزلی برای این كنفرانس به ایران آمده بودند.

معارفه دنیزلی در ورزشگاه کارگران

مراسم معارفه‌ی سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس بعدازظهر پنجشنبه در حضور بازیكنان این تیم در ورزشگاه كارگران تهران برگزار شد.

دنیزلی قصد داشت دیدار تداركاتی پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان را از نزدیك تماشا كند اما، به دلیل طولانی شدن زمان نشست مطبوعاتی در باشگاه پرسپولیس در پایان این بازی به ورزشگاه كارگران رسید.

دنیزلی جمعه شب برای انجام كارهای شخصی به تركیه سفر ‌كرد و روز دوشنبه‌ی آینده برای در اختیار گرفتن هدایت تیم جدیدش و شركت در تمرینات پرسپولیس به تهران بازمی‌گردد.

رقم قرارداد دنیزلی

پرسپولیس و دنیزلی این بار در شرایطی پس از دو روز مذاكره به توافق دست یافتند كه مبلغ این قرارداد نزدیك به یك میلیارد تومان گمانه‌زنی می‌شود. البته طبق توافق طرفین مبلغ این قرارداد به رسانه‌های گروهی اعلام نمی‌شود.

در باره گفته شده که پیش پرداخت قرارداد وی 200 هزار دلار از این مبلغ بوده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران گفت: قرارداد مصطفی دنیزلی یك ساله و قابل تمدید است. با توجه به مذاكرات انجام شده مقرر شد باشگاه و دنیزلی رقم قرارداد را اعلام نكنند؛ اما، هیچ كدام از ارقامی كه پیش از این در برخی مطبوعات عنوان شده است، صحت ندارد.

دستیاران دنیزلی

دنیزلی پیش از ترک تهران با حمید استیلی در هتل استقلال جلسه داشت که طی آن استیلی همچنین تعداد جلسات تمرینی پرسپولیس و شرایط بازیکنان را برای سرمربی جدید این تیم شرح داد.در این جلسه طرفین در خصوص جذب بازیکن در پست های مختلف نیز با یکدیگر صحبت کردند و در نهایت حضور استیلی به عنوان مربی در پرسپولیس قطعی شد.

البته علی نورالدین، دستیار اول دنیزلی خواهد بود که با توجه به سابقه ی او در پست دروازه‌بانی ، وی به عنوان مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس نیز فعالیت كرده و بحث حضور احمدرضا عابدزاده در كادر فنی پرسپولیس كه پس از حضور یك روزه‌ی وی در تمرینات این تیم عنوان شد، نیز منتفی است.

سوابق دنیزلی

متولد : 10 نوامبر 1949 - ازمیر تركیه

سوابق بازیگری :

1966 عضو تیم فوتبال ازمیر تركیه

- 1983 گالاتاسرای

- در سن 35 سالگی از دوران بازیگری كنار رفت و به جرگه مربیان پیوست.

1984 : مربیگری در گالاتاسرای

1987 : مقام قهرمانی با گالاتاسرای در لیگ تركیه

1988 : حضور در مرحله نیمه نهایی جام باشگاههای اروپا در گالا

1990 : قهرمانی با گالا در جام حذفی و حضور در مرحله یك چهارم نهایی جام یوفا

2000 - 1995 : سرمربی تیم ملی تركیه

2000 : سرمربیگری فنرباغچه و قهرمانی در لیگ تركیه

2003 : مربیگری تیم فوتبال پاس تهران

مهمترین افتخار : حضور در مرحله یك چهارم نهایی جام ملتهای اروپا با تركیه - كه در این مرحله با شكست مقابل پرتغال از راهیابی به مرحله نیمه پایانی بازماند