تبیان، دستیار زندگی
ردپای فیس بوک را در طلاق می توان در کشورهایی چون انگلیس، امریکا هم دید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیس بوک، عامل بزرگ طلاق

درانگلیس خدمات فیس بوک به خانواده های انگلیسی


دیلی میل: بررسی ها نشان می دهد این شبکه مجازی در سال گذشته در ردیف سومین عامل بر هم زننده خانواده ها و جدایی آنها از یکدیگر قرار گرفته است.

روزنامه دیلی میل روز 31 دسامبر(10 دی) از شبکه اجتماعی فیس بوک به عنوان عامل یک سوم از طلاق ها و فروپاشی ها خانواده ها در انگلیس نام برد.

از مهم‌ترین تأثیرات فیس‌بوک که در پرونده‌های طلاق عنوان شده، برقراری ارتباط دوباره فرد با طرف‌های روابط پایان یافته، ارسال پیام‌های نامناسب و یا گزارش خیانت طرف مقابل از طریق دوستان فرد بوده است

دیلی میل با اشاره به گسترش طلاق و فروپاشی نهاد خانواده در انگلیس، درباره تاثیر فیس بوک بر روی آن نوشت: «اکنون فیس بوک خود به عاملی بزرگ در کاهش ازدواج ها و افزایش طلاق ها منجر شده است و بررسی ها نشان می دهد این شبکه مجازی در سال گذشته در ردیف سومین عامل بر هم زننده خانواده ها و جدایی آنها از یکدیگر قرار گرفته است.»

فیس بوک،طلاق

در ادامه این خبر می خوانید: «اگر به دنبال اثبات این مساله هستید کافی است در اینترنت و فضای مجازی کمی جستجو کنید تا ببینید نام فیس بوک در اکثر طلاق ها مشاهده می شود.»

روزنامه انگلیسی دیلی میل با بیان اینکه "این شبکه مجازی در زندگی بسیاری از زوج ها و خانواده ها ایجاد مشکل کرده"، افزود: «اکثر مردان و زنان در انگلیس از طریق فیس بوک با دیگران ارتباط برقرار می کنند، این وسیله بهترین و راحت ترین راه ارتباطی برای چت کردن و لاس زدن با جنس مخالف است.»

نگرانی از تاثیر فیس‌بوک بر افزایش طلاق

معمولاً یکی از طرف‌ها به گونه‌ای از فیس‌بوک استفاده می‌کند که باعث نارضایتی طرف دیگر می‌شود.

با وجود اینکه هر ماه میلیون‌ها نفر به فیس‌بوک می‌پیوندند تا با دوستان و اعضای خانواده‌شان در تماس باشند به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی تأثیرات منفی و ناخواسته‌ای هم بر روابط بین فردی داشته است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، نتایج یک مطالعه در انگلستان نشان داده است که حدود یک سوم طلاق‌ها در این کشور با شبکه اجتماعی فیس‌بوک در ارتباط است.

روزنامه انگلیسی دیلی میل با بیان اینکه "این شبکه مجازی در زندگی بسیاری از زوج ها و خانواده ها ایجاد مشکل کرده"، افزود: «اکثر مردان و زنان در انگلیس از طریق فیس بوک با دیگران ارتباط برقرار می کنند، این وسیله بهترین و راحت ترین راه ارتباطی برای چت کردن و لاس زدن با جنس مخالف است»

در این مطالعه حدود پنج هزار دادخواست طلاق مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که در 33 درصد این دادخواست‌ها به فیس‌بوک به عنوان یکی از دلایل درخواست طلاق اشاره شده است.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که معمولاً یکی از طرف‌ها به گونه‌ای از فیس‌بوک استفاده می‌کند که باعث نارضایتی طرف دیگر می‌شود.

فیس بوک،طلاق

از مهم‌ترین تأثیرات فیس‌بوک که در پرونده‌های طلاق عنوان شده، برقراری ارتباط دوباره فرد با طرف‌های روابط پایان یافته، ارسال پیام‌های نامناسب و یا گزارش خیانت طرف مقابل از طریق دوستان فرد بوده است.

در سال 2009 نیز مطالعه‌ای به همین روش در انگلستان صورت گرفته و مشخص شده بود که در یک پنجم از دادخواست‌های طلاق به واژه فیس‌بوک اشاره شده است.

افزایش این آمار نگرانی‌هایی را در جامعه بریتانیا برانگیخته است.

دیگر یافته جالب این پژوهش این است که فقط در 20 دادخواست از رقیب فیس‌بوک یعنی توئیتر نام برده شده است.

مطالعه مشابه دیگری نیز که توسط آکادمی وکلای خانواده در آمریکا انجام گرفته است، نشان می‌دهد که در سال 2010 حدود 80 درصد از متقاضیان طلاق در دادخواست‌های خود به موضوع فیس‌بوک اشاره کرده‌اند و از این موضوع به عنوان مدرکی برای اثبات حقانیت خود استفاده کرده‌اند.

فرآوری: عطاالله باباپور

بخش ارتباطات تبیان


منابع: جام نیوز / ایتنا