تبیان، دستیار زندگی
در مقابل بسیاری از مقالاتی که در این بخش آورده شده وطرف صحبتشان خانمها بوده مانند: مردها به دنبال چه همسری هستند؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرد شایسته ی سال شوید!


در مقابل بسیاری از مقالاتی که در این بخش آورده شده وطرف صحبتشان خانمها بوده مانند: مردها به دنبال چه همسری هستند؟ و منبع لذت برای مرد زندگی تان و کامیون،کامیون،راهکار و نصیحت برای حل مشکلات مشترک جلوی پای خانمها خالی کرده است، روی صحبت این مقاله با آقایان است .

محبت به همسر

وقتی از زنان انتظار می رود نسبت به همسر خود وفادار باشند یعنی خود را منحصرا به او و محبت او محدود نمایند،برای شما مردان نیز الزامی است که به ایشان ابراز محبت کنید و به تنهایی نیازهای عاطفی شان  را به محبت جنس مخالف تامین کنید.وقتی هیچگاه از همسرتان تعریف و تمجید نکرده اید ،وقتی زیبایی ،و تلاش او را برای زیبایی اش نستوده اید ،وقتی ...، قطعا کوتاهی کرده اید.

همانطور که شما دوست دارید چهره ای آرایش کرده ببینید او هم دوست دارد کلمات خوبی که گویای عشق و قدرشناسی شما باشد بشنود.این مسئله برای زنان خیلی اهمیت دارد .اگر بلد نیستید تمرین کنید.

کم حرفی همیشه هم نشانه خرد نیست بلکه گاهی جرم است !

به نظر شما بی انصافی نیست که پاسخ سوالهایی که همسرتان برای معاشرت و گپ و گفتگو  طرح کرده است را با حرکات سر و یا کوتاه ترین کلماتی که نشانه کم حوصلگی  است بدهید؟ تلاشی که یک زن  برای گفتگو با همسرش می کند نشانه ی نیاز عاطفی و روانی او به هم صحبتی است.

همچنین؛ همان طور که به خانمها توصیه می شود وقتی همسرتان خسته است ،از او چیزی نخواهید باید به آقایان هم توصیه شود وقتی خسته نیستید ،امتیازات بیشتری برای خانواده خود قائل شوید.

اگر خانواده شما در زمان ناراحتی ها و خستگی ها مراعات شما را می کنند ،در وقت راحتی ها و آرامشتان هم باید از شما پاداش بگیرند.

اگر سختی های شغلی شما باعث شده همسرتان کارهای شخصی شما را هم انجام دهد،اوقاتی که بیکارید کمی جبران کنید و خودتان داوطلبانه به او کمک کنید ؛اینها لطف و خوبی نیستند ،بلکه رعایت انصاف اند.

شما وقتی بیمار می شوید ،وقتی خسته از سرکار برمی گردید،و... می توانید ساعاتی را استراحت کنید و کسی مزاحمتان نمی شود .اما همسر شما حتی در بیماری و خستگی هم باید همواره متوجه مسئولیتهای خود باشد .چقدر تا به حال به چنین چیزهایی توجه داشته اید؟ آیا گاهی  بچه ها را به خود مشغول کرده اید تا همسرتان بتواند ساعتی را بدون اضطراب استراحت کند؟

همسر ما نزدیکترین فرد نسبت به ماست که شاید بیشترین اوقات خودمان را در کنار او سپری می کنیم .چگونگی رفتار ما با او نشانه میزان اخلاق و انسانیت ماست

بعضی از آقایان برای راحت کردن خودشان و فرار از زیر بار مسئولیتهای خانوادگی ،شگردهای عجیبی را به کار می برند تا امتیازات بیشتری را برای رفاه و آسایش خود به دست آورند. اگر کودک شیرخواره را به ایشان چنان خود را عاجز نشان می دهند که گویا از سیاره ی دیگری آمده اند و تا کنون بچه ندیده اند! اگر قرار باشد به فرزند دبستانی خود دیکته بگویند ،انقدر بداخلاقی می کنند،تا عواطف مادر تحریک شود و مادر مجبور شود خود شخصا به امور درسی فرزند بپردازد و از پدر کمکی نخواهد. این درحالی است که همه این کارها وقتی به عنوان یک شغل به آنها سپرده شود خیلی هم خوب از عهده آن بر می آیند.

محبت به همسر

لذا علت ناتوانی شان عدم استعداد و مهارت نیست بلکه عدم میل به انجام کار و کمک به اعضای خانواده و گاهی سوء استفاده از امتیازاتی که جنسیت در اختیارشان گذاشته است،می باشد .

همسر ما نزدیکترین فرد نسبت به ماست که شاید بیشترین اوقات خودمان را در کنار او سپری می کنیم .چگونگی رفتار ما با او نشانه میزان اخلاق و انسانیت ماست .اینکه برای لحظات معین و محدودی در کنار دیگران در میهمانی ها و معاشرتها مواظب آداب و اخلاق باشیم ،نشانه شخصیت ما نیست .بلکه چگونگی برخورد ما با همسرمان مشخص کننده میزان خوش خلقی و ادب و انسانیت ماست.

درست است که از دیدگاه اسلامی مرد حق دارد مانع اشتغال همسرش در بیرون خانه شود ،اما اگر موافق بود و هر دو شاغل شده و هر دو در ارتقاء اقتصادی خانواده تاثیر گذار گردیدند،کارهای خانه و رسیدگی به امور فرزندان هم ،باید بین هردو به اندازه توانشان تقسیم شود .توجه داشته باشید که نیروی جسمانی همسر شما عمدتا از نصف نیروی شما نیز کمتر است.

انسیه نوش آبادی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط :

مشارکت حتی در حل اختلاف

قابل توجه تازه دامادها

یادداشتی برای تازه عروسها

کپسول هایی برای زندگی مشترک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.