تبیان، دستیار زندگی
یکی دیگر از طراحان صنعتی ایرانی که توانسته از استعدادهای خود به خوبی استفاده کند و خود را در میان طراحان و کمپانی‌های نام‌دار جهانی نشان دهد آقای نادر فقیه‌زاده ۳۵ ساله، هم‌وطن ایرانی ساکن مونیخ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایرانیِ طراح آخرین مدل بی‌ام‌و

بی ام و ، bmw


یکی دیگر از طراحان صنعتی ایرانی که توانسته از استعدادهای خود به خوبی استفاده کند و خود را در میان طراحان و کمپانی‌های نام‌دار جهانی نشان دهد آقای نادر فقیه‌زاده 35 ساله، هم‌وطن ایرانی ساکن مونیخ است.


یکی دیگر از طراحان صنعتی ایرانی که توانسته از استعدادهای خود به خوبی استفاده کند و خود را در میان طراحان و کمپانی‌های نام‌دار جهانی نشان دهد آقای نادر فقیه‌زاده 35 ساله، هم‌وطن ایرانی ساکن مونیخ است.

نادر فقیه‌زاده در حال حاضر در کمپانی BMW و در کنار طراحان معروفی چون chris Bangle رئیس بخش طرحی بی‌ام‌و ـ که البته به تازگی از این بخش بیرون آمده و برای خود استودیویی جداگانه راه‌اندازی كرده ـ مشغول به کار است. آقای Karim habib طراح معروف سری 7 بی‌ام‌و و Adrian van Hooydonk، سرپرست طراحی بی‌ام‌و ـ که به تازگی رئیس بخش طراحی بی‌ام‌و شده ـ از دیگر هم‌كاران او در بخش طراحی هستند. بیست نفر در این كمپانی مدل‌های مختلف را طراحی می‌كنند.

آقای فقیه‌زاده از دانشگاه گلدهایم آلمان فارغ‌التحصیل شده است. او سپس به استودیوی طراحی BMW و جمع طراحان آن می‌پیوندد. نادر در سال 1996 با شرکت مرسدس بنز نیز همکاری‌هایی داشته كه پس از سه سال در پروژه طراحی بدنه یكی از خودروهای این شرکت، مشارکت می‌كند.

یكی از نكات جالب توجه در پیشنه كاری آقای فقیه‌زاده، همکاری او با شركت Design Works آمریکا در زمینه تحقیقات و طراحی خودروی قابل پرواز توربینی به نام Visoonair است كه اتفاقا موضوع پایان‌نامه او هم بوده است.

فقیه‌زاده در سال 2001 با دریافت درجه کارشناسی‌ارشد طراحی خودرو به عنوان طراح خودروی پیشرفته BMW در این شرکت پذیرفته شد و تحقیق در زمینه طراحی داخلی و بدنه خودرو را آغاز کرد.

نادر فقیه‌زاده در سال 2004 طرح CONCEPT سری BMW7 را ارائه داد و در سال 2005، طراح رسمی BMW در استودیوی طراحی این شرکت شد. فقیه‌زاده همچنین برنده مسابقه طراحی سری 7 در سال 2009 شد. او با ارائه طرح interior سری 7، رتبه اول را در میان طرح‌های دیگر به خود اختصاص داد.شرکت بی‌ام‌و در بخش داخلی خودرو نیز از طراح ایرانی خود آقای نادر فقیه‌زاده بهره می‌برد. طرح‌هایی كه او در زمینه دكوراسیون داخلی خودروها به كمپانی آلمانی می‌دهد، از كلاس‌بالاترین كارهای بی‌ام‌و است كه به مشتریان خاص ارائه می‌دهد.

فقیه‌زاده در سال 1385 توسط شرکت (ساپکو) به ایران دعوت شد. موضوع کنفرانس، تشریح شکل‌گیری و تولید یک خودروی BMW بود. این گردهمایی با استقبال بی‌نظیر جامعه طراحان صنعتی ایران، کارشناسان گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) برگزار شد.

نادر فقیه‌زاده
نادر فقیه‌زاده
نادر فقیه‌زاده
نادر فقیه‌زاده

نادر فقیه‌زاده
همه عكس‌ها
بزرگ‌نمایی دارند؛ بر روی آنها كلیك كنید

باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: baharrrrr88