تبیان، دستیار زندگی
مهدوی کیا سرخپوش می شود یا نمی شود؟ این سوالی است که این روزها ذهن بیشتر هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی غم انگیز اسطوره


مهدوی کیا سرخپوش می شود یا نمی شود؟ این سوالی است که این روزها ذهن بیشتر هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده است. بازیکنی که بارها و بارها در مصاحبه هایش اعلام کرده است که قصد دارد با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند و شاید این کمترین انتظار وی از فوتبال ایران به خصوص قرمز پوشان پایتخت باشد. تیمی که مهدی از آن به فوتبال دنیا معرفی شد.


مهدی مهدوی کیا کاپیتان استیل آذین

بدترین اتفاق فصل زمانی برای وی اتفاق افتاد که مسئولین فنی باشگاه پرسپولیس برای وی پیغام فرستادند تا با اندکی صبر اجازه دهند تا آنها بتوانند تصمیم گیری کنند تا مهدی محبوب با شنیدن چنین جمله ای قید حضور در پرسپولیس را بزند و به رشت سفر کند.

اشتباهی که بعد ها حمید استیلی به آن اعتراف کرد و می توانست با به خدمت گرفتن یکی از اسطوره های فوتبال ایران شرایط روحی و روانی تیم پرسپولیس را در ابتدای فصل افزایش دهد تا حداقل هواداران به احترام مهدی مهدوی کیا و علی کریمی فرصت بیشتری را به استیلی بدهند. همانند علی کریمی که توانست فشارهای روانی و ذهنی منتقل شده از سکوها را یک تنه به دوش بکشد.

با گذشت آن روزها و بی احترامی های صورت گرفته به مهدوی کیا در رشت وی تصمیم گرفت تا باروبندیلش را ببنند و به تهران بیاید.

تماشای عملکرد او در باشگاه داماش در نیم فصل نخست نشان می دهد اگر پرسپولیس او را به خدمت بگیرد فقط به خاطر نام بزرگش نخواهد بود چرا که کیفیت فنی بالای او جذب کیا را توجیه خواهد کرد. در طرف مقابل پرسپولیسی ها نیز در نیم فصل اول اشتباهات زیادی در را در سمت راست از خود نشان دادند و کسی را نداشتند تا توپ را روی پیشانی مهاجمان سانتر کند و یا از قدرت ارسال او پشت ضربات ایستگاهی سود ببرد.

پس از این اتفاقات مصطفی دنیزلی به پرسپولیس بازگشت تا سرخ ها را به روزهای اوج بازگرداند اما بدترین خبری که هواداران از زبان دنیزلی می توانستند بشنوند مخالفت وی با جذب مهدوی کیا بود تا کیا برای دومین بار با در بسته پرسپولیس روبه رو شود تا خداحافظی با پیراهن پرسپولیس برای او به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شود.

به هر حال مدیران پرسپولیس نه تنها برای فوتبال بلکه برای بزرگی باشگاه و دل هواداران نیز که شده باید دنیزلی را راضی کنند تا مهدی همانطور که دوست دارد همین نیم فصل را مهمان هوادارن تیم محبوبش باشد و بعد با آنها و فوتبال خداحافظی کند. این برای بازیکنی که عشقش به پرسپولیس را بارها فریاد زده توقعی نابجاست؟

مهدوی کیای خوش اخلاق فوتبال ما در این روزهای بی اخلاقی آنقدر محبوب است که همه ناخواسته دوستش داشته باشند، حالا در آستانه تصمیمی بزرگ قرار گرفته است. وی که دیگر از حضور در پرسپولیس ناامید شده است به جایی سفر خواهد کرد که همواره برایش احترام قائل هستند.جایی که نه تنها آنجا احساس خارجی بودن نکرد که حالا پس از سال ها جدایی با دعوتش باز هم نام او را فریاد می زنند. آنها هستند که قدر سرمایه های را حتی اگر هموطن نباشد را می دانند و آنقدر به وی اطمینان دارند که حاضر هستند کلیه تیم های پایه خود را به او بسپارند. کیا به آلمان باز خواهد گشت. دیر و زود دارد اما سوخت و سوزی در کار نیست.او بر می گردد به جایی که هیچ گاه از گل کمتر از هوادار تیمش نشنید و در روزهای افولش اتهام کم کاری نیز در میان نبود.

مهدوی کیا کاپیتان تیم ملی ایران

اما سوال مهم این است که آیا فوتبال ایران دینی که در حق مهدی محبوب به گردان دارد را می تواند ادا کند یا خیر؟شاید آخرین خواسته مردی با صد بازی ملی خداحافظی با پیراهن سرخ باشد آنچه خود او در مصاحبه های ماه های اخیرش به آن اشاره کرده است. این خواسته ی بزرگی برای باشگاه پرسپولیس نیست او می خواهد قبل از آویزان کردن کفش هایش از دنیای فوتبال چند صباحی خاطرات جوانی و استارت هایش با پیراهن پرسپولیس را مهیا کرده و سپس به خداحافظی بیاندیشد.وصلی که هم هواداران قرمز و خود او چشم انتظارش را می کشند.

به هر حال مدیران پرسپولیس نه تنها برای فوتبال بلکه برای بزرگی باشگاه و دل هواداران نیز که شده باید دنیزلی را راضی کنند تا مهدی همانطور که دوست دارد همین نیم فصل را مهمان هوادارن تیم محبوبش باشد و بعد با آنها و فوتبال خداحافظی کند. این برای بازیکنی که عشقش به پرسپولیس را بارها فریاد زده توقعی نابجاست؟

قطعا باشگاه پرسپولیس با این حرکت می تواند از خداحافظی غروب انگیز یکی از اسطوره هایش جلوگیری کند تا از آبروریزی فوتبال ایران جلوگیری کرده باشند.

سیگاری

بخش ورزشی تبیان