تبیان، دستیار زندگی
مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال كشور در حالی روز جمعه با انجام دو بازی برگزار می‌شود كه استقلال در میان چهار تیمی كه به این مرحله صعود كرده‌اند، بیشترین شانس را برای كسب عنوان قهرمانی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین مصاف آبی‌ها بدون مجیدی


مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال كشور در حالی روز جمعه با انجام دو بازی برگزار می‌شود كه استقلال در میان چهار تیمی كه به این مرحله صعود كرده‌اند، بیشترین شانس را برای كسب عنوان قهرمانی دارد.


جمعه دو دیدار در تهران و بوشهر برگزار می‌شود تا تیم‌های صعود كننده به دیدار پایانی جام حذفی مشخص شود.

جمعه 9 دی 90

استقلال و شهرداری یاسوج

* استقلال ـ شهرداری یاسوج، ورزشگاه آزادی، ساعت 16:30

تیم فوتبال استقلال كه نیم فصل نخست لیگ برتر را با قهرمانی پشت سر گذاشت، حال خود را در جمع چهار تیم نهایی جام حذفی می‌بیند. شاید آبی‌پوشان با توجه به سه تیم دیگری كه به این مرحله رسیده‌اند خود را اصلی‌ترین گزینه قهرمانی در این جام بدانند، اما همگان می‌دانند كه جام حذفی همیشه جام شگفتی‌ها بوده و حضور شهرداری یاسوج از لیگ دسته اول هم خود دلیلی بر این مدعاست. شاید استقلال روی كاغذ شانس بالایی برای شكست دادن شهرداری یاسوجی داشته باشد كه حتی در چند هفته‌ گذشته به دلیل تغییر سرمربی‌اش چندان حال و روز خوشی را سپری نكرده اما نباید فراموش كرد كه انگیزه بازیكنان شهرداری یاسوج بزرگ‌ترین مانع پیش‌روی پیروزی استقلال در این بازی است.

مهم‌ترین سوژه این بازی اما، نبودن فرهاد مجیدی در استقلال است. این نخستین دیداری است كه آبی‌ها بدون گلزن محبوبشان به مصاف رقیب خود می‌روند. مجیدی كه به قطر كوچ كرده در آخرین اظهار نظرش به مشكلاتش با باشگاه استقلال اشاره كرد. هر چند كه هواداران استقلال در آخرین دیدارهای این تیم از مجیدی درخواست كردند كه تیمش را ترك نكند، اما این اتفاق افتاده و استقلال باید تا پایان فصل بدون بهترین گلزن خود در دو‌، سه سال‌ اخیر به میدان برود.

* شاهین ـ مس كرمان، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر، ساعت 14

دو تیمی كه از ابتدای فصل روند ثابتی نداشته‌اند به سختی خود را به این مرحله از جام حذفی رسانده‌اند تا حداقل در این جام عملكرد خوبی داشته و ناكامی‌های خود در لیگ را جبران كنند. البته شاهین در لیگ به مراتب وضعیت بهتری نسبت به مس داشت، اما بوشهری‌ها كه كماكان و پس از دو سال از درد بی‌پولی رنج می‌برند، هر روز حاشیه‌ جدیدی را تجربه كرده‌اند و تا به امروز هفت مدیر عامل عوض كرده‌اند!

مهم‌ترین سوژه این بازی اما، نبودن فرهاد مجیدی در استقلال است.این نخستین دیداری است كه آبی‌ها بدون گلزن محبوبشان به مصاف رقیب خود می‌روند.مجیدی كه به قطر كوچ كرده در آخرین اظهار نظرش به مشكلاتش با باشگاه استقلال اشاره كرد

فیروز كریمی كه در ابتدای حضور خود در شاهین با خوشبینی زیادی از آینده تیمش صحبت می‌كرد، حال توانسته تیم بوشهری را به نیمه نهایی جام حذفی برساند و شاید با خلق یك شگفتی فاصله چندانی نداشته باشد. در آن سوی میدان اما شاگردان مرد كهنه‌كار كروات حضور دارند كه امیدوارند با صعود به فینال جام حذفی نتایج ضعیف خود از ابتدای فصل را فراموش كنند. كرمانی‌ها كه حالا چهار بازیكن خود یعنی محسن بیاتی‌نیا، بیژن كوشكی، كارلوس سالازار و میلاد فخرالدینی را به دلایل مختلف در جمع خود نمی‌بینند، اخیرا یك مهاجم كروات به تیمشان اضافه كرده‌اند. نبرد مس و شاهین برای حضور در فینال جام حذفی روز جمعه دیدنی خواهد بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا