تبیان، دستیار زندگی
پس از آنکه شبکه پرس‌تی‌وی، پوششی انتقادی از مراسم عروسی پرهزینه سلطنتی انگلیس صورت داد، سازمان دولتی نظارت بر رسانه‌های این کشور در تلاش است تا مجوز پخش برنامه‌های این شبکه را لغو کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انگلیس پرس‌تی‌وی را بیرون می‌کند!


پس از آنکه شبکه پرس‌تی‌وی، پوششی انتقادی از مراسم عروسی پرهزینه سلطنتی انگلیس صورت داد، سازمان دولتی نظارت بر رسانه‌های این کشور در تلاش است تا مجوز پخش برنامه‌های این شبکه را لغو کند.

پرس تی وی

به گزارش فارس به نقل از شبکه پرس‌تی وی، شبکه پرس تی‌وی در سال 2011، با تاکید برهزینه‌های سرسام آور عروسی سلطنتی در حالی که بسیاری از مردم انگلیس با مشکلات اقتصادی سنگینی دست و پنجه نرم می‌کنند، این مراسم را با دیدی انتقاد آمیز مورد پوشش قرار داد.

به دنبال این اقدام شبکه پرس‌تی‌وی، سازمان دولتی نظارت بر رسانه‌های انگلستان (آفکام) که تحت کنترل رژیم سلطنتی انگلستان است، تصمیم گرفته است، به منظور خاموش کردن صدای رسانه‌ای مستقل از سیاست‌های لندن در انگلیس، پخش برنامه‌های پرس تی‌وی را ممنوع کند.

آفکام در حالی این تصمیم را گرفته است که از افشای یک نامه محرمانه سفارت امریکا که برای اولین بار تلاش‌های هماهنگ لندن و واشنگتن را برای متوقف کردن فعالیت‌های پرس تی‌وی در انگلیس فاش ساخت، یک سال می‌گذرد.

بسیاری از ناظران می‌گویند، فعالیت‌های دولت انگلیس علیه پرس تی‌وی، ریشه در این دارد که این شبکه بین المللی به طور گسترده بحران‌های متعدد ناشی از سیاست‌های داخلی و خارجی انگلستان را پوشش می‌دهد.

این شبکه همچنین پوششی عمیق و ژرف نگرانه از اعتراضات گسترده و ناآرامی‌های متعاقب آن در انگلیس که به دنبال کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس به وقوع پیوست، ارائه داد.

پرس تی‌وی همچنین با بسیاری از منتقدان موضع دولت انگلیس در قبال ‌انقلاب‌های مناطق جهان مصاحبه‌‌هایی را ترتیب داده است.

لندن به وضوح در کنار دیکتاتورها و پادشاهان ایستاد و حتی از پادشاه بحرین دعوت کرد به انگلیس سفری رسمی کند و به رژیم وی کمک نظامی کرد.

پرس تی‌وی همچنین با بسیاری از منتقدان موضع دولت انگلیس در قبال ‌انقلاب‌های مناطق جهان مصاحبه‌‌هایی را ترتیب داده است

انگلیس همچنین در سال 2006 یک پیمان ننگ آور نظامی با عربستان منعقد ساخت تا به موجب آن به یکی از بزرگ‌ترین نظام‌های دیکتاتوری جهان، تسلیحات نظامی بفروشد.

دولت انگلیس با تشکیلات سلطنتی خود، سابقه‌ای طولانی از جنگ‌های تجاوزکارانه و حمایت از نظام‌های پادشاهی و حاکمان خودکامه در سراسر جهان در کارنامه خود دارد.

لندن همراه با واشنگتن، کودتای سال 1953 میلادی را رقم زد تا بدین ترتیب شاه ایران را که مورد حمایت غرب بود، دوباره به قدرت برساند. دیکتاتور ایران، سال‌ها بعد در پی انقلاب اسلامی، سرنگون شد.

انگلیس همچنین همراه با امریکا در جنگی که یک میلیون کشته بر جای گذاشت، به عراق حمله کرده و این کشور را اشغال کرد.

پرس تی وی با بزرگان سیاسی غرب گفت‌وگو می‌کند...

انگلیس همچنین سال 2001 همراه با امریکا به افغانستان حمله کرد؛ جنگی که با وجود مخالفت شدید افکار عمومی مردم انگلیس هنوز پایان نیافته است. به تازگی یکی از مقامات ارشد افغان به پرس تی‌وی گفت که ارتش انگلیس نقش مهمی در تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ایفا کرده است.

در آفریقا هنوز هم از انگلیس به عنوان یک قدرت استعمارگر بی‌رحم یاد می‌شود چرا که بسیاری از کشورهای این قاره دهه‌ها سنگینی چکمه‌های سربازان انگلیسی را تحمل کردند و امروز این کشور به فکر مداخله مستقیم نظامی در سومالی است؛ کشوری که خود به خاطر بلایای طبیعی و حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا زیر فشار شدید قرار دارد.

در آسیا نیز، دستگاه سلطنتی انگلیس بسیاری از مردم را کشت، چرا که نیازمند بنیان‌گذاری پایگاه قدرت خود در شبه جزیره هند بود.

هزاران کیلومتر آن سوتر در امریکای لاتین، لندن هنوز هم پس از گذشت سه دهه از جنگ خونین با بوینس‌آیرس بر سر جزایر مالویناس (فالکلند) همچنان با آرژانتین در تقابل بالقوه نظامی قرار دارد.

قرن‌ها تجاوزات حاکمان انگلیس در قرون‌وسطی موجب رسوایی جهانی لندن شده است.

بسیاری از ناظران می‌گویند، فعالیت‌های دولت انگلیس علیه پرس تی‌وی، ریشه در این دارد که این شبکه بین المللی به طور گسترده بحران‌های متعدد ناشی از سیاست‌های داخلی و خارجی انگلستان را پوشش می‌دهد

تازه‌ترین شیوه چنین اقدامات انگلیس، نبرد دستگاه سلطنتی این کشور با آزادی بیان است.

لندن در نبرد دو ساله خود علیه پرس تی‌وی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. آفکام به عنوان ابزار رسانه‌ای دولت انگلیس در حال حاضر در صدد لغو مجوز پخش برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است و امید دارد این اقدام بی‌حاصل صدای انتقادها را خفه کند.

اما به نظر می‌رسد دولت انگلیس از یاد برده است که نمی‌توان حقیقت را از مردم پنهان کرد و کسانی که در انگلیس می‌خواهند صدای بدیل پرس تی‌وی را بشنوند، بدون شک راهی برای دیدن برنامه‌های این شبکه خواهند یافت.

بخش ارتباطات تبیان


منبع : خبرگزاری فارس