تبیان، دستیار زندگی
صدور کارت هوشمند ملی در دست اقدام است و از تجارب دیگر کشورها در صدور این کارت ها استفاده می کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمدید دوساله اعتبار کارت‌های ملی


صدور کارت هوشمند ملی در دست اقدام است و از تجارب دیگر کشورها در صدور این کارت ها استفاده می کنیم


کارت ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: اعتبارکارت های ملی که امسال به پایان می رسد تا پایان سال 1392 تمدید شده است.

محمد ناظمی اردکانی، افزود: تا زمانی که طرح کارت های هوشمند به طور کامل در کشور اجرایی نشده است؛ کارت های فعلی ملی که در دست مردم است ؛ اعتبار دارد و در بخشنامه ای که به همه ادارات و بانک ها و سایر مراکز خدمات ابلاغ شده است ، این نوع کارت ها اعتبار خواهد داشت.

وی در باره مزیت های کارت های ملی هوشمند گفت : این کارت ها غیر قابل خدشه و غیرقابل جعل است ،  حافظه الکترونیکی دارد و برنامه های نرم افزاری قابلیت ارایه بیش از یکصد خدمت را خواهد داشت.

ناظمی اردکانی گفت: صدور کارت هوشمند ملی در دست اقدام است و از تجارب دیگر کشورها در صدور این کارت ها استفاده می کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال اظهار داشت : ثبت وقایع حیاتی چهارگانه از جمله ولادت ، فوت ، ازدواج ، طلاق،ثبت تغییر نشانی، صدور اسناد هویتی برای ایرانیان در داخل و خارج ازکشور و نیز تولید و انتشار آمار جمعیتی مهاجرت از مهمترین مأموریت ها و فعالیت های این سازمان است و داده های جمعیتی را منتشر می کنیم ، اما تحلیل نمی کنیم.

ناظمی اردکانی افزود: در ثبت واقعه فوت و طلاق ؛ علل آن هم ثبت می شود.

هم چنین استاندار زنجان گفت: بیش از 40 هزار ثبت یار در سراسر کشور سازمان را در خصوص ثبت وقایع حیاتی یاری می کنند و اطلاعات جمعیتی کشور تقریبا به روز شده است.

تا زمانی که طرح کارت های هوشمند به طور کامل در کشور اجرایی نشده است؛ کارت های فعلی ملی که در دست مردم است ؛ اعتبار دارد و در بخشنامه ای که به همه ادارات و بانک ها و سایر مراکز خدمات ابلاغ شده است ، این نوع کارت ها اعتبار خواهد داشت

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در حال حاضر از جمله استان‌های بر‌تر در راستای عملکرد ثبت احوال و وقایع در سطح کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: وقایع حیاتی چون ازدواج، طلاق، مرگ‌ومیر و ولادت در توسعه و پیشرفت عمرانی، بهداشت و سلامت، معیشت و درآمد یک نظام تاثیر بسیار بالایی دارد.

وی وقایع حیاتی را مبنای اصلی هدف‌گذاری‌های آینده در کشور عنوان کرد و گفت: این وقایع به عنوان مبنای زیرساختی به منظور توسعه یک کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ثبت دقیق و به موقع اسناد هویتی توسط اداره کل ثبت احوال استان زنجان تصریح کرد: با ثبت دقیق و به موقع اسناد هویتی کشور نیازی به آمار نفوس مسکن وجود ندارد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :واحد مرکزی خبر