تبیان، دستیار زندگی
علی كریمی به دلیل مصدومیت از ناحیه كشاله ران پا، چند هفته ابتدایی رقابتهای بوندسلیگا و نیز بازی ایران ـ سوریه از مرحله مقدماتی جام ملتهای 2007 آسیا را از دست داد. با این حال برخی ها مدعی شده بودند او نمی‌خواهد به ایران بیاید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی كریمی: تمارض نمی كنم


علی كریمی به دلیل مصدومیت از ناحیه كشاله ران پا، چند هفته ابتدایی رقابتهای بوندسلیگا و نیز بازی ایران ـ سوریه از مرحله مقدماتی جام ملتهای 2007 آسیا را از دست داد.

با این حال برخی ها مدعی شده بودند او نمی‌خواهد به ایران بیاید و به علت كم اهمیت شمردن دیدار مقابل سوریه، ترجیح داده در جمع باواریایی‌ها باقی بماند. در این رابطه با كریمی همكلام شدیم كه متن گفت و شنود ما در ذیل می‌آید؛

• مصدومیت بی‌موقعی بود. این طور نیست؟

- تمام مصدومیتها بی‌موقع هستند. برای یك بازیكن فوتبال، آسیب دیدگی مثل سكته‌ای خفیف می‌باشد كه او را از پیشروی باز می‌دارد. برای من فصل جدید رقابتهای بوندسلیگا، فرصت خوبی است تا توانایی‌هایم را بیشتر نشان دهم.

• خصوصا اینكه دیگر میشائیل بالاك هم در بایرن حضور ندارد و جا برای سایر هافبك‌ها باز شده است.

- نه؛ قضیه اصلا این طور نیست. منظور من این بود كه چون به حال و هوای فوتبال آلمان بیشتر عادت كرده‌ام، احتمالا بهتر خواهم توانست خود را اثبات كنم.

• یعنی اگر بالاك به چلسی نرفته بود، باز هم این ادعا را می‌كردید؟

- من ابتدا به داشته‌های خود فكر می‌كنم و بعد به توانایی دیگران. اگر بالاك در بایرن همچنان حضور داشت، باز هم امسال را برای خود سال دیگری می‌دانستم.

• شدت آسیب دیدگی ات چه اندازه است؟

- حدود یك سانتیمتر از قسمت بالایی عضله كشاله ران من پاره شده و به همین علت حداقل 2 تا 3 هفته باید استراحت كنم. به این ترتیب غیر از بازی با بوروسیا دورتموند كه آن را از دست دادم، در مسابقه مقابل بوخوم نیز غایب خواهم بود و احتمال اندكی دارد به دیدار با نورنبرگ برسم.

• در بازی جمعه شب، بایرن اولین پیروزی را كسب كرد. نظرت در این مورد چیست؟

- من در ورزشگاه حضور داشتم و در شادی این موفقیت شریك بودم. خوشبختانه ما فصل 7-2006 را خوب آغاز كردیم و حالا با اعتماد به نفسی بیشتر به ادامه رقابتها می‌اندیشیم. ضمن اینكه مسابقات درون قاره‌ای را نیز پیش رو داریم.

• از بازی با دورتموند بگو؟

- به جای من روی نیمكت ذخیره‌ها، بازیكنی به نام "هاملز" نشسته بود كه از تیم آماتورهای باشگاه به جمع بزرگسالان پیوسته است. پیزارو و رنسینگ مثل هاملز فرصت بازی پیدا نكردند. گلهای ماكای و شواینشتایگر پیروزی مقابل دورتموند را به نام بایرن مونیخ ثبت كرد.

• از بازیكنان تازه وارد بایرن چه خبر؟

- "ون بویتن" در تركیب ثابت تیم به میدان رفت و انصافا عملكرد خوبی هم داشت. "پودولسكی" هم 2 دقیقه فرصت پیدا كرد به جای ماكای وارد زمین شود.

• امسال بیشتر از آنكه بازیكن جذب كنید، بازیكن از دست دادید. چرا؟

- بله؛ لیزارازو، یره میس، بالاك، گوئررو، درهلر، زی روبرتو و شلسر از جمع ما جدا شدند و به جای آنها پودولسكی، ون بویتن، فورستنر و كریستین لل باواریایی شدند. در مجموع سیاست باشگاه، جوان كردن تیم و بها دادن به نیروهای خودی بود. البته برخی بازیكنان نیز به دلیل مشكلات دیگر، بایرن را ترك كردند.

• با این تفاسیر، بایرن نسبت به فصل گذشته ضعیفتر شده یا قویتر؟

- من فكر می‌كنم تیم یكدست‌تر از گذشته شده و حتی می‌تواند در رقابتهای اروپایی بهتر عمل كند؛ البته اگر بدشانسی گریبانگیرمان نشود.

• در مورد بازی تیم ملی ایران با سوریه چه نظری داری؟

- در رقابت ما و كره جنوبی برای صعود از گروهمان، سوریه نقشی تاثیرگذار دارد. بنابراین هدف اول ما كنار زدن سوریه باید باشد. ضمن اینكه امتیاز گرفتن مقابل سوریه، سرنوشت ما و كره جنوبی را به دیدار رودررو مربوط می‌سازد.

• این شائبه وجود داشت كه لژیونرها نمی‌خواهند برای بازی با سوریه كه از نظر ایشان چندان پراهمیت نیست، به ایران بیایند. فكر می‌كنی تصورات اینچنینی از كجا سرچشمه می‌گیرد؟

- من به این مسائل و اینكه از كجا چنین صحبتهایی نشأت می‌گیرد، كاری ندارم اما به جرأت می‌گویم كسانی كه چنین می‌اندیشند، سخت در اشتباهند. اغلب لژیونرها در مقاطع مختلف حسن نیت خود را به تیم ملی اثبات كرده‌اند. خود من مربیان بایرن را متقاعد كرده بودم كه به ایران بیایم تا در بازی با سوریه در زمین حاضر باشم اما مصدومیت غیرمترقبه كار دستم داد.

• بعضی‌ها می‌گفتند شاید كریمی هم از حضور در میدان مسابقه با سوریه پشیمان شده است!

- چنین چیزی صحت ندارد؛ اگر قرار بود تمارض كنم، حداقل در بازی بایرن مونیخ مقابل دورتموند روی نیمكت می‌نشستم. در ضمن مدارك پزشكی گویای تمام واقعیات است.

• به بازی با كره جنوبی كه می‌رسی؟

- به احتمال فراوان بله. البته پزشك تیم گفته نباید بعد از پایان دوران نقاهت، زیاد به پای خود فشار بیاورم اما خیلی دوست دارم در بازی دوم سپتامبر مقابل كره جنوبی حضور پیدا كنم و مثل بازی‌های جام ملتهای 2004 آسیا، زهر خود را به آنها بریزم.