تبیان، دستیار زندگی
مسئول برگزاری چهارمین سوگواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسان عاشورایی با اشاره به استقبال كشورهای عربی از این سوگواره، گفت: جریان‌سازی و شورآفرینی در فضای مجازی یكی از ویژگی‌های برگزاری این دوره از سوگواره است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال وبلاگ‌نویسان عرب از سوگواره عاشورایی

چهارمین سوگواره وبلاگنویسی عاشورایی

مسئول برگزاری چهارمین سوگواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسان عاشورایی با اشاره به استقبال كشورهای عربی از این سوگواره، گفت: جریان‌سازی و شورآفرینی در فضای مجازی یكی از ویژگی‌های برگزاری این دوره از سوگواره است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی محمدیان گفت: آنچه كه در بحث بیداری اسلامی و قیام حسینی مدنظر است، نماد‌ها و شاخصه‌های كلی قیام امام حسین(ع) است كه نهایتا منجر به پیروزی خون بر شمشیر می‌شود و قطعا می‌توان با الگوگیری از این قیام و حركت، تحولات بزرگی را در سطح منطقه‌ای و جهانی به وجود آورد.

او ادامه داد: همانطور كه 72 نفر می‌توانند در طول قرون متمادی و ده‌ها قرن تحولات بزرگی را پرچمداری كنند، می‌توان امید داشت كه حركت میلیونی مردم ایران و به تبع آن مردم منطقه منشا تحولات عظیم در تاریخ شود، همان‌طور كه طبق فرموده رهبر كبیر انقلاب: اكنون ما در یكی از حساس‌ترین پیچ‌های تاریخ قرار گرفتیم و امید است این حركت در جهت برقراری حكومت عدل و استقراری دولت كریمه گام بلند و محكمی بردارد.

مسابقه وبلاگ‌نویسان عاشورایی به دو زبان

مدیر مراكز فرهنگی - هنری منطقه 20 با اشاره به بخش‌های مختلف این سوگواره افزود: بخش انگلیسی و عربی سوگواره فعال شده و پیش‌بینی می‌شود در بخش عربی با تبلیغاتی كه صورت گرفته و خواهد گرفت، حدود 300 شركت‌كننده در خاورمیانه شركت كنند اما در بخش انگلیسی باتوجه به اینكه تمركزی بر آن نبوده و تنها تبلیغات در این بخش صورت گرفته است، تعداد زیادی شركت‌كننده نباشد و پیش بینی می‌شود حدود 50 وبلاگ در این بخش شركت كنند.

پیش‌بینی ثبت‌نام 500 شركت‌كننده تا پایان محرم

وی گفت: با توجه به ثبت‌نام‌های صورت گرفته تاكنون، پیش بینی می‌شود تا پایان محرم ماه تعداد ثبت‌نام‌ها بالغ بر500 وبلاگ برسد، ضمن اینكه در روزهای آخر نیز تعداد ثبت‌نام‌ها بیشتر خواهد شد.

مسئول برگزاری سوگواره خاطرنشان كرد: در فضای سایت برای مخاطبان محتوا ارائه كرده‌ایم تا شركت‌كنندگان از محتوای سایت نیز كمك بگیرند و در غنای محتوای سایت آنها تاثیرگذار باشد.

استقبال كشورهای عربی از سوگواره وبلاگ‌نویسی

وی افزود: از سال گذشته ما در وبلاگ‌های عربی اصلی‌ترین موضوع كه بیداری اسلامی است را به بیان‌های مختلف در فضای مجازی منتشر كردیم و پیش بینی می‌شود بیشترین شركت كننده‌ها از كشورهایی نظیر سوریه، لبنان، بحرین و مصر باشند.

محمدیان به ایجاد شبكه مجازی اشاره كرد و گفت: بنا داریم تا شبكه مجازی نیز ایجاد شود و از كسانی كه در سوگواره شركت می‌كنند مخصوصا در بخش بیداری اسلامی یك هم‌افزایی اتفاق افتد.

شورآفرینی و جریان‌سازی در فضای مجازی

وی به بیان اهداف چهارمین سوگواره پرداخت و ادامه داد: جریان سازی و شورآفرینی در فضای مجازی، هم‌افزایی در حوزه محتوای فعالیت‌های مرتبط با عاشورا در فضای مجازی، پشتیبانی، حمایت و دلگرمی فعالان حوزه سایبر، شبكه سازی فعالیت این حوزه و كیفیت گرایی و توجه به غنای مضمون و قالب در حوزه مجازی از جمله اهداف این دوره است.

محمدیان گفت: پویایی و ایجاد تحرك و نشاط در فضای مجازی به ویژه در حوزه بیداری اسلامی، ‌نسبت‌سنجی قیام امام حسین(ع) و رویه عدالت خواهی، ظلم ستیزی و امر به معروف و نهی از منكر و آزادگی و قیام علیه جور از دیگر اهداف این سوگواره است.

مسئول سوگواره در پایان به جوایز چهارمین دوره اشاره كرد و افزود: جوایز چهارمین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی پنج سفر عتبات عالیات و مشهد مقدس به برگزیدگان بخش وبلاگ محور، 14 سفر عتبات عالیات و 14 سفر مشهد مقدس به برگزیدگان بخش پست‌محور و پنج سفر عتبات عالیات و سه سفر مشهد مقدس به برگزیدگان بخش قیام حسینی و بیداری اسلامی است.

به گفته رییس فرهنگسرای ولا، به‌منظور ترغیب مشاركت‌كننده‌ها یك سفر عتبات عالیات و سه سفر مشهد مقدس نیز به كسانی كه بیشترین همكاری را در این سوگواره داشته‌اند، به قید قرعه تعلق خواهد گرفت.

وی در رابطه با همكاری‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و نهادهای مختلف گفت: ما با سازمان بسیج دانشجویی وارد تعامل شدیم و بنا شد در تمام دانشگاه‌ها تبلیغات صورت گیرد و با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز كه بیش از 12 هزار مدرسه در كشور را شامل می‌شود همكاری‌های لازم صورت گرفته است و سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مركز فناوری رسانه‌های دیجیتال و جامعه‌المصطفی كه زیر مجموعه آن 12 دانشگاه است از دیگر نهادهای تعامل كننده جهت برگزاری این سوگواره است.

تنظیم: هومن بهلولی