تبیان، دستیار زندگی
استویا محصولی است کاملاً طبیعی که به طور مستقیم از طبیعت و گیاهان گرفته شده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استویا چیست؟

استویا

استویا محصولی است کاملاً طبیعی که به طور مستقیم از طبیعت و گیاهان گرفته شده و امروزه به طور وسیعی، در صنایعی که سال ها از محصولات قندی شیرینی و شکلات، نوشابه های گازدار وسایر صنایعی که در پروسه خود به مقادیر زیاد از این مواد استفاده می کرده اند، کاربرد وسیعی داشته و جایگزین شکر و قند به عنوان عوامل کالری زا شده است.

این گیاه ده ها سال است که در آسیا و جنوب آمریکا  و آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد، ضمن اینکه مصنوعی نیست، سمی نیست و هیچ گونه عوارض جانبی نگران کننده نیز ندارد. استویا مورد تایید "سازمان جهانی سلامت" است و اخیراً به عنوان یک محصول رژیمی مورد تایید "سازمان غذا و داروی آمریکا" قرار گرفته است.

استویا یک پیشنهاد و یک راهکار بزرگ و باور نکردنی در جایگزین کردن شیرینی ها برای کسانی که روزانه به مقدار کالری مصرفی خود توجه دارند این محصول به هیچ میزان کالری ندارد و جای هیچ نگرانی برای استفاده از آن وجود ندارد.

این محصول عبارتست از: "استویول گلیکوزید" که عصاره گیاه "استویا ریبادیانا برتونی" است. این گیاه، بوته کوچکی متعلق به خانواده "ایتراسی" است، گیاهی بومی که در مرزهای برزیل و پاراگوئه می روید.

استویا حدوداً 200 تا 300 برابر شیرین تر از شکر است. شامل هیچ مقدار کالری نمی باشد و برای صدها سال برای شیرین نمودن غذا و نوشیدنی ها در آمریکای جنوبی استفاده می شده است و در دهه های متمادی هم در آسیا مورد استفاده قرار گرفته است.

PH آن تغییر نمی کند استویا  مقاوم در برابر حرارت بالا می باشد،  به طوریکه در پخت و پزماهیت آن تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند رنگ استویا بر اثر پخت و پز تیره نمی شود.

استویا در حال حاضر به عنوان قند (شیرین کننده) شناخته شده است. آن را در نوشابه ها ونوشیدنی ها، شیرینی جات و شکلات ها، مربا، آدامس، سس ها، کچاپ و ماست می توان استفاده کرد.

استویا برخلاف شکرهای شیمیایی تولید شده که اکثراً اثرات کوتاه مدت و بلندمدت سوء ای برای سلامت انسان دارند، نه تنها یک ماده کاملا طبیعی و مفید به لحاظ عاری بودن از انرژی، کالری می باشد بلکه به جهت تاثیر مثبتش بر افزایش طعم و بهتر کردن مزه غذا شناخته شده است. با استویا غذاها همچنان طعم و رنگ و بوی عالی خود را حفظ خواهند کرد.تحقیقات و مطالعات گسترده ای درباره استویا و اثرات مفید و فواید آن بر بیماران دیابتی از نوع دوم و بیمارانی که دارای فشارخون بالا هستند انجام شده است و این گیاه طبیعی بهترین جایگزین شیرین کننده هایی چون قند یا شکر بر این گونه بیماران است.

تهیه و ترجمه : محمدعلی اردهالی


باشگاه کاربران تبیان- ارسالی از celebrityfirst

مصاحبه با کاربر متخصص تبیانی آقای محمدعلی اردهالی

شعری برای مادرم

علی(ع) و جشن ولایت غدیر  (شعر)

سرزمین عشق (آلبوم تصاویر)

اصفهان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام (آلبوم تصویر)

محمدعلی اردهالی کاربر هنرمند تبیانی (آلبوم تصویر)

وصال یار (شعر)

گل نرگس بیا (شعر)

بیداری اسلامی (شعر)

کاروان عشق (شعر)

حرکت (شعر)

وبلاگ دل‏نوشته‏های محمدعلی اردهالی

وبلاگ اخبار استویا

محمدعلی اردهالی و ثبت مطالب روزانه