تبیان، دستیار زندگی
طبق تحقیقات، سلامتی و شادابی در مادران شاغلی که دارای فرزند کمتر از 7 سال هستند نسبت به مادران خانه دار بیشتر است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحقیقاتی جالب درباره مادر و کودک


یک پژوهش جدید نشان داد که کودکان باید حداقل تا 3 سالگی در کنار مادران خود بخوابند، زیرا این امر به سود قلب کودکان است و بر رشد عقلی آنها نیز تأثیر می گذارد.


مادر و کودک

مادران شاغل، سالم‌تر و شاداب‌ترند

طبق تحقیقات، سلامتی و شادابی در مادران شاغلی که دارای فرزند کمتر از 7 سال هستند نسبت به مادران خانه دار بیشتر است.

محققان آمریکایی با تحقیق بر روی مادران دریافتند مادران شاغلی که دارای فرزند نوزاد یا پیش دبستانی هستند نسبت به زنانی که در خانه هستند، از سلامت و شادابی بیشتری برخوردارند.

دانشمندان با تحقیق بر بیش از  1300 مادر، که پس از مدت کوتاهی از زایمان مورد تحقیق قرار گرفتند دریافتند، مادرانی که دارای کار نیمه وقت بودند، از سلامت کلی بیشتر و نشانه های کمتر افسردگی نسبت به مادران خانه دار برخوردار بودند.

این تحقیق همچنین نشان داد تفاوتی در سلامت کلی میان مادران شاغل تمام وقت و پاره وقت وجود ندارد. به این معنا که  شاغل بودن تمام وقت مادر سبب کمتر شدن سلامتی آنها نسبت به مادران شاغل نیمه وقت نمی شود.

همچنین تفاوت زیادی بین این دو گروه شاغل (تمام وقت و نیمه وقت)، در توانایی والد بودن مشاهده نشد.

پسربچه های زیر 3 سال را مهد نفرستید

کارشناسان معتقدند بهتر است کودکان در 2 سال اول زندگی به دلیل شکل گیری شخصیت و ایجاد حس اعتماد در آنها، به تنهایی و به دور از مکان های شلوغ نگهداری شوند.

برای این منظور نگهداری کودک توسط مادربزرگ یا یکی از اعضای نزدیک خانواده یا پرستار مورد اعتماد (در صورتی که اختلاف سلیقه اساسی در زمینه تربیت کودک با مادر ندارد) بهتر است تا این که کودک را به مهدکودک برد.

خصوصا رفتن به مهد برای کودکان پسر زیر 3 سال چندان توصیه نمی شود. پسرها در سنین کمتر از سه سال، رابطه خوبی با غریبه ها برقرار نمی کنند و محیط آشنای خانه را بیشتر دوست دارند

بهتر است آنها با یکی از اعضای خانواده یا پرستار مورد اعتماد در خانه بمانند تا با طبیعت خود هماهنگ شوند و در آینده تعامل بهتری با محیط داشته باشند.

کودکان تا 3 سالگی باید در کنار مادرشان بخوابند

یک پژوهش جدید نشان داد که کودکان باید حداقل تا 3 سالگی در کنار مادران خود بخوابند، زیرا این امر به سود قلب کودکان است و بر رشد عقلی آنها نیز تأثیر می گذارد.

مادر و کودک خوابیده

پژوهشگران دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی دریافتند که خوابیدن کودکان به تنهایی در تختخواب، ساعت های رشد آنها را کمتر می کند و استرس قلبی آنها را از موقعی که در آغوش مادرانشان هستند، بیشتر می کند.

خوابیدن کودکان به تنهایی، ارتباط با مادران را دشوارتر می کند و به زیان رشد مغزی آنهاست که باعث رفتار بد آنها در جریان رشدشان می شود.

لازم است کودکان برای اینکه بهترین و سالم ترین رشد را داشته باشند، هفته های اول زندگی خود را روی سینه مادرانشان بخوابند. در مرحله بعد هم لازم است که کودکان تا سن 3 یا حتی 4 سالگی در کنار مادران خود بخوابند.

این پژوهش همچنین نشان داد خوابیدن کودک به تنهایی در تختخواب باعث می شود که او از خواب و بیداری رنج ببرد.

فرآوری : نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع :

برنا

سلامت نیوز

ایسنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.