تبیان، دستیار زندگی
شوره سر یک اختلال شایع می باشد که سبب خارش سر می شود. اگر چه شوره سر، یک اختلال تهدید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهره لطیفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان طبیعی شوره سر


شوره سر یک اختلال شایع می باشد که سبب خارش سر می شود. اگر چه شوره سر، یک اختلال تهدید کننده زندگی شخص نمی باشد، ولی ممکن است به صورت دائمی وجود داشته باشد و فرد را آزار دهد.


شوره سر

در صورت بروز این مشکل شما دو راه پیش روی خود دارید:

یکی این که با درمان های گران قیمت نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

دوم این که می توانید با راه های طبیعی و کم هزینه، آن را درمان کنید.

این راه های طبیعی را می توانید در منزل استفاده کنید:

1- هر روز موهای خود را شانه بزنید. با شانه زدن، گردش خون را در ریشه های موی خود تسریع می بخشید. سر خود را خم کنید و از پشت گردن تا بالای موهای خود را شانه کنید. بلافاصله بعد از شانه زدن با انگشتان، پوست سر خود را ماساژ دهید تا به تسریع گردش خون کمک کنید.

2- سر خود را همیشه تمیز نگه دارید. سرکه رقیق شده با مقداری آب را روی سر خود بریزید و با پارچه سر خود را ببندید. اگر ترجیح می دهید که سوزش را احساس نکنید می توانید از روغن نارگیل به جای آن استفاده کنید. پس از قراردادن روغن نارگیل بر روی سر، با انگشتان خود، سر را ماساژ دهید و یا شانه بزنید. بعد از 10 تا 15 دقیقه، سر خود را با آب داغ (در حدی که نسوزید) بشویید.

اضطراب و استرس از جمله عوامل مهم در بروز شوره سر هستند. لذا با حفظ آرامش، به رفع شوره سر خود کمک کنید

3- عادات غذایی خود را اصلاح کنید. اگر شما از درون سالم باشید، باید بدن شما از بیرون هم نشانگر سلامت درون شما باشد. با مصرف میوه و سبزیجات به میزان لازم، شوره سر تحت کنترل درمی آید.

4- بعد از زدن شامپو، در مرحله آخر آبکشی، موهای سر خود را با مخلوط آب و یک قاشق غذاخوری آبلیمو بشویید. این کار نه تنها از بروز شوره جلوگیری می کند، بلکه درخشندگی خاصی به موهای شما خواهد داد.

5- اگر از شوره سر خود شدیداً رنج می برید و مقدار آن بسیار زیاد است، می توانید از این درمان ها در طول شب بهره ببرید.

قبل از خوابیدن، سر خود را به روغن بچه آغشته کنید. سر خود را با روسری ببندید تا بالش کثیف نشود. صبح روز بعد سر خود را با شامپو بشویید. این کار را تا از بین بردن کامل شوره سر ادامه دهید.

روش دیگر این است که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کرده و آن را قبل از خوابیدن، روی سر خود بمالید. با پارچه سر خود را پوشانده و بخوابید. فردا صبح، سر خود را با شامپو بشویید.

6- اضطراب و استرس از جمله عوامل مهم در بروز شوره سر هستند. لذا با حفظ آرامش، به رفع شوره سر خود کمک کنید.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

راز شوره سر كشف شد

موها نشان‌دهنده سلامتی بدن‌اند؟

انواع دردسر‌های موی سر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.