تبیان، دستیار زندگی
نمایندگی اداره‌كل تبلیغات اسلامی خوزستان: مسئول امور مساجد اداره‌كل تبلیغات اسلامی استان خوزستان از اجرای طرح سراسری پورتال مساجد در مساجد استان خوزستان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح سراسری پورتال مساجد در خوزستان

پورتال ملی مساجد

نمایندگی اداره‌كل تبلیغات اسلامی خوزستان: مسئول امور مساجد اداره‌كل تبلیغات اسلامی استان خوزستان از اجرای طرح سراسری پورتال مساجد در مساجد استان خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، علیرضا عباسی؛ مسئول امور مساجد اداره‌كل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگاران شعبه خوزستان، با بیان اینكه طرح پرتال مسجد به صورت سراسری در كشور اجرا می‌شود، اظهار كرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تجهیز مساجد به فناوری نوین اطلاع‌رسانی و وجود یك بستر مناسب برای فعال‌سازی مساجد در حوزه سایبری طرح سراسری پورتال مساجد به مرحله اجرا درآمده است.

وی هدف از اجرای این طرح را تولید محتوای سالم فرهنگ توسط مسئولان و رابطان فرهنگ مساجد، تقویت جایگاه مساجد به عنوان پایگاه‌ها در حوزه جنگ نرم، امكان ارتباط مستقیم میان مراكز هدف و به مساجد در راستای شناسایی توانایی‌های فرهنگی مساجد به مسئولان فرهنگی كشور عنوان كرد.

عباسی بیان كرد: اطلاع‌رسانی و شناساندن برنامه‌های مساجد به مردم و معرفی دستاوردهای مساجد با استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی از اهداف دیگر طرح پرتال مساجد است.

وی با اشاره به اینكه طرح به صورت كشوری و با همكاری سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسه تبیان اجرا می‌شود، گفت: مسئولان مساجد می‌توانند به دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان خود مراجعه كنند و از امكانات و خدمات پورتال‌هایی كه فعال خواهند شد، استفاده كنند.

وی عنوان كرد: مساجد با نام‌نویسی در این شبكه می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی مساجد كل كشور اطلاع پیدا كنند و در این صورت فضای رقابتی پایگاه اطلاع‌رسانی ایجاد خواهد شد.

مسئول امور مساجد اداره‌كل تبلیغات اسلامی استان خوزستان اظهار كرد: امكان شركت در جشنواره پورتال ملی مساجد، امكان پیوستن به شبكه ملی مساجد كشور و امكان استفاده نرم‌افزارهای رایگان در طرح از جمله مزیت‌های این طرح است.

وی تصریح كرد: تاكنون 2 هزار مسجد در سطح كشور به این شبكه وارد شده‌اند و استان خوزستان 300 مسجد در بخش نخست به ثبت رسیده است.

تنظیم: هومن بهلولی