تبیان، دستیار زندگی
* 80 ورزشكار جانباز و معلول از شهرهاى دماوند، تهران، پاكدشت، رى و اسلامشهر جهت همدردى با مردم مظلوم فلسطین و لبنان به ارتفاعات دماوند و دریاچه تار صعود كردند. شركت كنندگان ضمن محكوم كردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستى به لبنان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه و خواندنی 22/05/1385

* 80 ورزشكار جانباز و معلول از شهرهاى دماوند، تهران، پاكدشت، رى و اسلامشهر جهت همدردى با مردم مظلوم فلسطین و لبنان به ارتفاعات دماوند و دریاچه تار صعود كردند. شركت كنندگان ضمن محكوم كردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستى به لبنان و فلسطین با مردم ستمدیده این كشورها ابراز همدردى كردند. در این صعود جانبازان اعصاب و روان و قطع عضو نیز حضور داشتند

* زمان و مكان انجام بازى فینال جام حذفى مشخص شد. براساس اعلام فدراسیون فوتبال،2 تیم پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان بازى رفت خود را روز23 شهریور ماه در تهران برگزار مى كنند و بازى برگشت نیز روز29 شهریور در اصفهان برگزار مى شود تا قهرمان جام حذفى فصل84-85 فوتبال ایران مشخص شود.

* یك منبع آگاه از مذاكرات نماینده ویژه فدراسیون فوتبال در برزیل با سرمربى تیم بوتافوگو براى هدایت تیم جوانان كشورمان خبر داد.

* تیم فوتبال الاهلى امارات جهت حضور در یك تورنمنت باشگاهى چهارجانبه راهى تهران خواهد شد و روزهاى پانزدهم و هفدهم شهریور در این تورنمنت به میدان خواهد رفت.

* خشایار محسنى، مدیر برنامه هاى سرمربى سابق پرسپولیس، مدعى است كه به هنگام حضور اعضاى تیم پرسپولیس در اتریش و به علت عدم پرداخت پول مسؤولان كمپ اشتایرمارك توسط مدیران باشگاه ایرانى، وى مبلغ29 هزار یورو سفته گذاشته تا اجازه خروج پرسپولیسى ها صادر شود

* على رغم شایعات اخیر مبنى بر حضور مربیانى همانند دنیزلى و تروسیه در تیم فوتبال پرسپولیس، معاون این باشگاه گفت : برخلاف آنچه گفته مى شود، هنوز با هیچ كدام از گزینه هایى كه مطرح مى شود، به توافق نهایى نرسیده ایم.

دنیزلی هم با تأیید خبر مذاكرات خود با باشگاه پرسپولیس تهران گفت: هنوز براى حضور دوباره در فوتبال ایران تردید دارم.

* مبلغ اولیه قرارداد آرى هان یك میلیون و200 هزار یورو است كه او تا به حال تنها یك سوم این مبلغ را دریافت كرده است. آرى هان در آخرین تماس تلفنى خود با مسؤولان پرسپولیس اعلام كرد كه حاضر است در مورد حقوق خودش با باشگاه كنار بیاید اما حق و حقوق كادرفنى باید به طور كامل پرداخت شود.

* برتى فوگتس سرمربى اسبق تیم ملى آلمان یكى از گزینه هایى است كه پرسپولیسى ها دست روى او گذاشته اند. البته احتمال حضور این مربى آلمانى در پرسپولیس خیلى ضعیف است زیرا فوگتس براى یك فصل 900 هزار دلار درخواست كرده است در حالى كه پرسپولیسى ها اعلام كردند قادرند تنها 750 هزار دلار به وى بپردازند.

* مهرزاد معدنچى با اشاره به جدایى آرى هان از پرسپولیس گفت: همه مى دانند كه او یك مربى بزرگ بود و من از جدایى این مربى ناراحتم. البته با رفتن آرى هان خوشحال هم شدم چون پرسپولیس دیگر از حاشیه ها ضربه نمى خورد.

* آرسنالى ها قول دادند پاییز امسال به تهران بیایند تا در ورزشگاه آزادى رودرروى پرسپولیس قرار بگیرند.

* دومین تولیدكننده كالاهاى ورزشى جهان اعلام كرد سود خالص این كمپانى از حمایت مالى از تیم ها در جام جهانى 24 درصد و میزان فروش آن 60 درصد افزایش یافته است.

شركت آلمانى آدیداس كه پیراهن تیم ملى آلمان، میزبان جام جهانى و فرانسه نایب قهرمان جهان را فراهم مى ، اعلام كرد در 3 ماهه اول 82 میلیون یورو بوده و به500 میلیون یورو نیز خواهد رسید.