تبیان، دستیار زندگی
اصغر مهرپویا کوهنورد 33 ساله همدانی بر اثر سقوط از دیواره شمالی علم کوه درگذشت. مهرپویا در حالی که روز چهارشنبه( 18 مرداد) به همراه سه کوهنورد دیگر و در قالب دو کرده دونفره اقدام به صعود مسیر " لهستانی‌ها 52 " بر روی دیواره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حادثه روی دیواره شمالی علم کوه


اصغر مهرپویا کوهنورد 33 ساله همدانی بر اثر سقوط از دیواره شمالی علم کوه درگذشت.

مهرپویا در حالی که روز چهارشنبه( 18 مرداد) به همراه سه کوهنورد دیگر و در قالب دو کرده دونفره اقدام به صعود مسیر " لهستانی‌ها 52 " بر روی دیواره شمالی علم کوه کرده بود، در حدود ساعت 11 شب از انتهای مسیر به پایین پرتاب شد.

به گفته‌ی کوهنوردان حاضر در منطقه، مهرپویا پس از اتمام صعود مسیر فوق و در حالی که طناب حمایت خود را باز کرده بود، در قسمت‌های ریزشی انتهای مسیر تعادل خود را از دست داده و به درون قیف مرکزی دیواره علم کوه سقوط کرده است.

جسد این کوهنورد پنج شنبه با تلاش کوهنوردان حاضر در منطقه به پایین انتقال داده شده و امروز (شنبه) در همدان به خاک سپرده شد.

گفتنی است قله علم کوه با ارتفاع 4860 متر دومین قله مرتفع ایران بوده و در منطقه کلاردشت استان مازندران واقع شده است. دیواره شمالی این کوه که بیش از 450 متر ارتفاع دارد، از جمله فنی ترین و دشوارترین دیواره‌های سنگنوردی در کل کشور است که تاکنون مسیرهای مختلفی با درجات سختی متفاوت بر روی آن باز شده است.