تبیان، دستیار زندگی
(ص) را سرمشق خود قرار دهند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران از خبرنگاران خواست روش و منش پیامبر اكرم (ص) و حضرت زینب (س) را در عرصه انتقال پیام و خبر سرمشق و الگوی خود قرار دهند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرنگاران باید روش پیامبر اكرم (ص) را سرمشق خود قرار دهند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران از خبرنگاران خواست روش و منش پیامبر اكرم (ص) و حضرت زینب (س) را در عرصه انتقال پیام و خبر سرمشق و الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس محمد حسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ا با اشاره به ایام و مناسبت‌های پشت‌سرگذاشته و پیش‌رو،وفات حضرت زینب را تسلیت و بعثت پیامبر اكرم (ص) را تبریك گفت.

وی با اشاره به روز خبرنگار نیز اظهار داشت:در هر سه واقعه ما با یك واقعیت روبرو می‌شویم و آن هم انتقال پیام و خبر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان این كه وظیفه خبرنگاران ارائه اخبار به مراكز اطلاع‌رسانی است،تصریح كرد: در مورد پیامبر اكرم (ص) هم دو تعبیر نبی و رسول است و با توجه به معانی كه برای انبیا و رسولان قائل شده‌اند،آنها وظیفه مهم انتقال پیام از سوی خدا را برای امت‌شان بر عهده داشتند.

صفار هرندی اضافه كرد: خصلت حاكم بر زندگی پیامبر بزرگوار باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد و آن هم درستی و صحت اخبار است.

وی با اشاره به سوابق خبری خود به همكاران سابق خود توصیه كرد: شما چشم و گوش ملت هستید و باید اخباری را به جامعه منتقل كنید كه مردم با اطمینان آن را دریافت كنند و منشا واقعی و حقیقی و به دور از حدس و گمان صرف باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بی‌اعتمادی به رسانه‌های كشور را یك عیب بزرگ برای دست‌اندركاران خبر خواند و ابراز داشت: در چند سال اخیر خبرنگاران برای انتشار اخبار درست همت بیشتری نشان داده‌‌اند.

صفار هرندی با بیان این كه حضرت زینب نیز پیام‌آور بزرگی در عرصه اجتماع بود،خاطرنشان كرد: هم اكنون هم وقتی یاد حادثه عاشورا می‌افتیم، متأثر می‌شویم و گویی هنوز این خبر تازه است و نشان از عظمت خبر و خبررسان دارد.

وی به خبرنگاران توصیه كرد كه شایستگی و شأن پیام را حفظ كنند و اینگونه نباشد كه از امور ضروری در عرصه خبر غفلت شود و به مسائل بی‌اهمیت بیش از پیش توجه شود.

صفارهرندی یاد و خاطره شهدای خبرنگار بویژه شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را گرامی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گزارش مختصری از فعالیت‌های این وزارتخانه را در عرصه فرهنگ و هنر ارائه كرد.

وی با اشاره به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی و اهمیت آن برای پیروزی نهضت اسلامی و مردمی ایران خاطرنشان كرد: بعد از استقرار نظام نیز صدور انقلاب تنها به واسطه انتشار پیام‌های فرهنگی ممكن بود و علیرغم این كه اتهام ناروایی مبنی بر اقدامات خشن برای صدور انقلاب به ما نسبت داده می‌شد،اما پیام استقلال و تربیت انسان توسط انقلاب ما به سایر كشورهای دنیا صادر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: موج انقلاب اسلامی در طی سال اخیر قویتر شده و امروز آنچه كه در دل مردم لبنان و حزب‌الله می‌گذرد ناشی از انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران است.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشتباه توصیف كردن برخی اظهارنظرها مبنی بر مداخله مستقیم ایران در بحران لبنان گفت: این افراد هنوز هم نمی‌دانند این انتقال پیام صرفاً فرهنگی بود و باعث بیداری وجدان‌های انسانی شد.

صفار هرندی با فتح‌الفتوح خواندن انقلاب اسلامی و با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتكاف و ابراز تأسف از اینكه دستگاههای فرهنگی كمترین سهم را تاكنون در برگزاری این مراسم داشتند خاطرنشان كرد:‌شما كجا سراغ دارید كه این همه جوان مشتاق وصال خدا و سربازان امام زمان (عج) حاضر و آماده باشند.

وی از كسانی كه معتقد به وجود بیشتر معنویت در گذشته هستند،انتقاد كرد و گفت: سهم غفلت‌های گذشته و كاركردهایی كه آثارش امروز ظاهر می‌شود،نباید به پای ما گذاشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این كه مسئولان فرهنگی در گذشته گام‌های مثبتی برداشتند،اما در موارد دیگر هم انتخاب درستی نكرده‌اند،گفت: به شما نوید می‌دهم كه همكاران من اقدامات اصلاحی زیادی انجام داده‌اند و باید كمی حوصله و صبر بخرج داد تا شاهد باشیم كه در عرصه فرهنگ و هنر و نشر كتاب، دیگر محصولات فرهنگی مغایر با ارزش‌ها و معیارهای اسلامی از این وزارتخانه ارائه نشود.

وی از مردم خواست كه در حوزه مطبوعات،فرهنگ، سینما و... اگر محصولی مغایر با ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی در یك سال اخیر تولید شد،آن را به پای دست‌اندركاران فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد نگذارند.

صفار هرندی ابراز امیدواری كرد كه به تدریج سینماگر متعهد خواهد فهمید كه در این مملكت كه هر جمعه مردم تجدید عهدی با خدا و نظام می‌كنند دیگر كسی حق مخالفت با آرمان‌های اسلامی را ندارد.

لینک :

نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت بیان دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی برگزار شد

صعود قلم تا ستیغ سخن و اندیشه

صفارهرندی: استیضاح وزیر ارشاد مطرح نیست