تبیان، دستیار زندگی
ساعت تراکم ترافیک در کلانشهرها همزمان با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی کاهش یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جریمه ها کاری بوده!!!


ساعت تراکم ترافیک در کلانشهرها همزمان با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی کاهش یافته است.


سرهنگ محسن مهرایی اظهار داشت: با گذشت پنج روز از اجرای مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش ساعات ترافیک در کلانشهرها به ویژه تهران هستیم. هم اکنون پیک صبحگاهی صبح و عصر تهران بیش از یک ساعت کاهش یافته است. این در حالی است که در کلانشهرهای دیگر همانند اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز نیز شاهد این موضوع هستیم.

جریمه

وی با اشاره به کاهش تخلفات تاکسی ها، افزود: پارک حاشیه ای تاکسی ها و استفاده نکردن از کمربند ایمنی توسط سرنشینان جلو در تاکسی ها کاهش یافته است. ضمن اینکه با همکاری مردم و ماموران تصادفات شهری نیز کاهش یافته است.

این روزها كه ترافیك و آلودگی هوا در كلانشهر تهران بیداد می‌كند و هر از گاه شاخص آلاینده‌ها تا مرز هشدار و اضطرار پیش می‌رود، مسوولان ترافیكی شهر احتمال اجرای طرح‌های ترافیكی محدودكننده دیگر همچون توسعه طرح زوج و فرد از در منزل یا ممنوعیت تردد خودروهای تك‌سرنشین را بعید نمی‌دانند.

مهرایی از کاهش تخلفات موتورسواران در تهران خبر داد و افزود: هم اکنون 85 درصد موتورسواران پایتخت قانون را رعایت می‌کنند و امیدواریم بقیه متخلفان نیز قانون را رعایت کنند.

هیچ‌كس نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظار كلانشهر تهران و ساكنان آن است، هنوز خطوط مترو تمام نقاط شهرمان را پوشش نمی‌دهد.

اتوبوس‌ها از فشار جمعیت در آستانه انفجارند، مسافران گاه مدت‌های طولانی به انتظار تاكسی در گوشه خیابان می‌ایستند، تاكسی‌ها گاه ساعت‌ها خالی در شهر می‌چرخند شاید مسافر دربستی به تورشان بخورد و مالكان خودروهای شخصی كه رغبتی به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ندارند.

مهرایی از کاهش تخلفات موتورسواران در تهران خبر داد و افزود: هم اکنون 85 درصد موتورسواران پایتخت قانون را رعایت می‌کنند و امیدواریم بقیه متخلفان نیز قانون را رعایت کنند

چندین میلیون تومان پول ناقابل را برای خرید خودروی شخصی هزینه نكرده‌ایم كه از صبح تا شب داخل پاركینگ منزل خاك بخورد.این حرف میلیون‌ها شهروندی است كه معتقدند داشتن خودروی شخصی این حق را برایشان ایجاد می‌كند كه دیگر تحت هیچ شرایطی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نكنند. مدت‌های طولانی ایستادن در گوشه خیابان به انتظار تاكسی و اتوبوس، تحمل فشار جمعیت داخل واگن‌های مترو، تاخیرها و توقف‌های طولانی، ساعت‌ها اتلاف وقت و هزینه همراه با كلافگی و اعصاب‌خردكنی در گرمای تابستان و سرمای زمستان و... .

بخش اجتماعی تبیان


منبع : مهر/ جام جم