تبیان، دستیار زندگی
کارگردان خوش ذوق سینمای ایران این روزها از دنیای ادبیات و رمان فاصله گرفته اما در نظر دارد به زودی رمان «قطار ۵۷» رضا رئیسی را مطالعه کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این روزهای رضا میرکریمی


کارگردان خوش ذوق سینمای ایران این روزها از دنیای ادبیات و رمان فاصله گرفته اما در نظر دارد به زودی رمان «قطار 57» رضا رئیسی را مطالعه کند.


رضا میرکریمی

سیدرضا میرکریمی، که به تازگی فیلم «یه حبه قند» او در سینماهای کشور اکران شد و با استقبال خوبی از سوی مردم نی همراه شد، در یادداشتی به لیست مطالعاتی حال حاضر و گذشته نه چندان دورش اشاره کرده و از رمان جنجالی یک نویسنده به عنوان کتاب لیست انتظارش یاد کرده است. کارگردان فیلم تحسین شده «خیلی دور، خیلی نزدیک» با بیان اینکه مدت هاست از دنیای رمان و ادبیات فاصله گرفته در این یادداشت که در جدیدترین شماره هفته نامه چلچراغ منتشر شده، نوشته است: «یکی از بهترین کتاب هایی که امسال خواندم و برایم بسیار عزیز بود، کتاب «انسان در جستجوی خویشتن» است به قلم «رولو می» و با ترجمه «مهدی ثریا». کتابی 300 صفحه ای که به رابطه خودشناسی و خودباوری و ضرورتشان به عنوان پله اول برای ارتباط با هستی می پردازد.»

وی در ادامه نوشته است: «کتابی که در حال حاضر مشغول مطالعه اش هستم، کتابی است با عنوان «فرینش، وجود و زمان» که «توشی هیکو ایزوتسو» ن را نوشته و مهدی سررشته داری هم ن را ترجمه کرده. کتاب های دیگری که تازگی ها خواند ه ام «به نام زندگی» اریک فروم و «جهان هولوگرافیک» با ترجمه قای مهرجویی بوده اما مدت هاست که رمان و داستان نخوانده ام. شاید خرینش «یک روز دیگر» میچ لبوم باشد که مال مدت ها پیش است. اما داستانش را خیلی دوست داشتم.»

«کتابی که در حال حاضر مشغول مطالعه اش هستم، کتابی است با عنوان «آفرینش، وجود و زمان» که «توشی هیکو ایزوتسو» آن را نوشته و مهدی سررشته داری هم آن را ترجمه کرده. کتاب های دیگری که تازگی ها خواند ه ام «به نام زندگی» اریک فروم و «جهان هولوگرافیک» با ترجمه آقای مهرجویی بوده اما مدت هاست که رمان و داستان نخوانده ام.

میرکریمی در پایان این یادداشت هم به کتابی که دوست دارد به زودی ن را بخواند، اشاره کرده و نوشته است: «یک کتاب دیگر هم که در صف کتاب هایی که باید بخوانم قرار دارد و فکر کنم بعد از کتابی که در دست دارم ن را بخوانم، کتاب «قطار 57» به قلم رضا رئیسی است که سوره مهر ن منتشر کرده و به زودی می خوانمش. اما چون کتاب خیلی قطوری است فکر کنم این بار هم به ته کتابخانه ام برود و خواندنش به تعویق بیفتد!»

بر اساس گزارش خبرنگار ما، کتاب «انسان در جستجوی خویشتن» را انتشارات دانژه با قیمت 6هزار تومان، «فرینش، وجود و زمان» را نشر مهر اندیش با قیمت 3هزار تومان، «به نام زندگی» را انتشارات مروارید با قیمت 3هزار تومان، «جهان هولوگرافیک» از سوی انتشارات هرمس با قیمت 8هزار تومان و «یک روز دیگر» را نشر روشنگران و مطالعات زنان با قیمت 3500 تومان منتشر کرده است.

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها کافیست با شماره 20 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان از سراسر کشور نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این کتاب را از طریق همین سامانه سفارش بدهند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:خبرآنلاین