تبیان، دستیار زندگی
مرورگر فایرفاکس هم اکنون ۲۵ درصد از بازار جست‌وجوگرها را در اختیار خود دارد و سهم مرورگر گوگل کروم نیز در آخرین گزارش‏ها حدود ۲۵.۲ درصد برآورد شده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معامله 900میلیون دلاری گوگل و فایرفاکس


مرورگر فایرفاکس هم اکنون 25 درصد از بازار جست‌وجوگرها را در اختیار خود دارد و سهم مرورگر گوگل کروم نیز در آخرین گزارش‏ها حدود 25.2 درصد برآورد شده بود.

 گوگل و فایرفاکس

شرکت موزیلا اعلام کرده قرارداد سه ساله جدیدی با گوگل امضا کرده است که بر مبنای آن در مرورگر فایرفاکس خود همچنان از گوگل به عنوان جست‌وجوگر اصلی استفاده خواهد کرد.

براساس این قرارداد گوگل سالانه 300 میلیون دلار به شرکت موزیلا خواهد پرداخت.

به گزارش ایتنا از همكاران سیستم این معامله از این جهت خبرساز شده است که شرکت گوگل در سال‌های 2009 و 2010 نیز قرارداد مشابهی را با موزیلا منعقد کرده بود.

اما در قرارداد 2010 متعهد شده بود سالانه 100میلیون دلار به شرکت موزیلا بپردازد تا از گوگل به عنوان جست‌وجوگر اصلی خود استفاده کند.

در آن سال فایرفاکس سالانه 123 میلیون درآمد داشت که حدود 84 درصد آن را بابت این قرارداد از گوگل دریافت می‌کرد.

مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت نیز با وجود اینکه بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارد، ولی در مقایسه با سال‌های قبل روند نزولی به خود گرفته است

سال قبل از آن موزیلا برای این کار 89 میلیون دلار از گوگل دریافت کرده بود که این مبلغ 86 درصد کل درآمد موزیلا از مرورگر فایرفاکس را تشکیل می‌داد.

 گوگل و فایرفاکس

گزارش‏ها نشان داده است که مرورگر فایرفاکس هم اکنون 25 درصد از بازار جست‌وجوگرها را در اختیار خود دارد و سهم مرورگر گوگل کروم نیز در آخرین گزارش‏ها حدود 25.2 درصد برآورد شده بود.

مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت نیز با وجود اینکه بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارد، ولی در مقایسه با سال‌های قبل روند نزولی به خود گرفته است.

به طوری که هم اکنون سهم این مرورگر حدود 40 درصد گزارش شده که بسیار پایین‌تر از برآوردهای قبلی است.

تحلیلگران معتقدند معامله جدید گوگل و موزیلا رقابت موتورهای جست‌وجوگر و مرورگرهای اینترنتی را داغ‌تر خواهد کرد، چرا که از یک طرف گوگل خود هم اکنون صاحب مرورگر محبوب کروم است و شرکت مایکروسافت نیز در تلاش است استیلای مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را حفظ کند و به موتور جست‌وجوگر Bing خود قدرت بیشتری ببخشد.

از طرف دیگر شرکت موزیلا هنوز هم به همکاری خود با موتورهای جست‌وجوگری به غیر از گوگل مثل یاهو و بینگ، یاندکس، آمازون و غیره ادامه می‌دهد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: ایتنا