تبیان، دستیار زندگی
ات مقاومت تجلیل پرندگان هیچکاک در حوزه هنری تجلیل از نویسندگان ادبیات مقاومت تجلیل برنامه همسفران به مناسبت پانزدهمین سال فعالیت دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و تجلیل از نویسندگان عرصه ادبیات مقاومت ، پنجشنبه 28 فروردین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از نویسندگان ادبیات مقاومت تجلیل


تجلیل از نویسندگان ادبیات مقاومت تجلیل

برنامه همسفران به مناسبت پانزدهمین سال فعالیت دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و تجلیل از نویسندگان عرصه ادبیات مقاومت ، پنجشنبه 28 فروردین ماه در تالار اندیشه برگزار می شود.

" علیرضا غفاری " مدیر روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری ، سه شنبه 19 فروردین ماه در جمع خبرنگاران ، با بیان این مطلب گفت: در این برنامه از سه نفر از پدیدآوردندگان و نویسندگان عرصه ی ادبیات مقاومت تجلیل می شود و در صورت جمایت نهادهای مرتبط با تولید آثار هنری و دفاع مقدس اولین دوره جایزه شهید آوینی به نویسندگان ادبیات مقاومت در سال آینده همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی اهدا خواهد شد .

غفاری درباره ی فعالیت های دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری افزود: این دفتر آذر ماه سال 1367 تشکیل شد و در حوزه ی پژوهش و تدوین فرهنگ جبهه و خاطرات جنگ فعالیت می کند .  تاکنون 487 عنوان کتاب درباره جنگ و 114 برنامه شب خاطره توسط این دفتر برگزار شده و کتابخانه جنگ با بیش از 4200 کتاب در این دفتر تشکیل شده است .

در ادامه حبیب الله صادقی دبیر برنامه همسفران، این مراسم را برای تجلیل از زحمات افرادی که هنر خود را در راه دفاع مقدس به کار گرفته اند، معرفی کرد و گفت : دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، مرکزی است که در زمینه فرهنگ و هنر دفاع مقدس خالصانه تلاش کرده است .

علیرضا قزوه نیز درادامه ی این جلسه گفت: جای پای ادبیات مقاومت در ادبیات قرن های پیش کشور مانند شاهنامه فردوسی دیده می شود اما آغاز جنگ ایران و عراق موجب شد که ما به ادبیات مقاومت جهان بپیوندیم و آثار به یادماندنی جدیدی در این زمینه خلق شود.


پرندگان هیچکاک در حوزه هنری

در اولین هفته از برنامه ی نمایش آثار برتر حوزه هنری، فیلم سینمایی "پرندگان" به کارگردانی آلفرد هیچکاک از 23 تا 29 فروردین ماه در سالن کوچک شماره 2 حوزه هنری نمایش داده می شود.

"پرندگان" نوشته ی ایوون هانتر با بازی راد تیلور و تیپی هدرن محصول 1963 است که در سانس های 16 و 19 روزهای مذکور نمایش داده می شود.

گفتنی است پس از فیلم "پرندگان" سه فیلم دیگر از آلفرد هیچکاک در هفته های آینده نمایش داده خواهد شد.