تبیان، دستیار زندگی
شهر توکیو به عنوان گران‌ترین شهر آسیا و جهان معرفی شد. این درحالی است که تهران صدو‌سی‌امین شهر گران جهان است و در زمره شهرهای ارزان آسیا محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گران‌ترین شهرهای جهان

توكیو


شهر توکیو به عنوان گران‌ترین شهر آسیا و جهان معرفی شد. این درحالی است که تهران صدو‌سی‌امین شهر گران جهان است و در زمره شهرهای ارزان آسیا محسوب می‌شود.


بر اساس آمارهای مؤسسه بین‌المللی ECA، شهر توکیو به عنوان گران‌ترین شهر آسیا و جهان معرفی شد. این درحالی است که تهران صدو‌سی‌امین شهر گران جهان است و در زمره شهرهای ارزان آسیا محسوب می‌شود.

طبق نظرسنجی مؤسسه بین‌المللی ECA، از نظر هزینه‌های زندگی برای مهاجران، توکیو برای دومین سال متوالی در صدر شهرهای گران قاره آسیا قرار گرفته است.

تهران در رتبه صدو‌سی‌ام رنکینگ جهانی گران‌ترین شهرهای جهان قرار دارد و حتی در میان پنجاه شهر گران آسیا هم نیست!

بر اساس قوانین و معیارهای بین‌المللی، اسلو، ژنو، ناگویا، زوریخ، یوکوهاما، برن، استاوانگر، باسل و کوبه ژاپن بعد از توکیو گران‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شوند.

در این نظر سنجی شهرهای آسیایی با یكدیگر نیز مقایسه شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت اقلام در منطقه آسیا به طور متوسط هشت درصد افزایش داشته است.

در رده‌بندی شهرهای گران آسیا، ژاپن با داشتن شهرهای گرانی چون توکیو، ناگویا، یوکوهاما و کوبه در صدر این لیست، گران‌ترین شهرهای آسیا را به خود اختصاص داده است.

سئول پایتخت کره‌جنوبی در مکان پنجم است و برای اولین بار در ده سال گذشته سنگاپور در رده ششم قرار گرفته است. تهران در رتبه صدو‌سی‌ام رنکینگ جهانی گران‌ترین شهرهای جهان قرار دارد و حتی در میان پنجاه شهر گران آسیا هم نیست!

این آمار که دو بار در سال ارائه می‌شود، بر اساس بررسی قیمت کالاهایی نظیر البسه، سبزی‌جات، لوازم برقی، شهریه‌های آموزشی و قیمت خودرو انجام می‌شود.

بیست شهر گران آسیا به ترتیب عبارتند از:

جاكارتا

1- توکیو

2- ناگویا

3- یوکوهاما

4- کوبه ژاپن

5- سئول

6- سنگاپور

7- پکن

8- شانگهای

9- هنگ‌کنگ

هنگ‌كنگ

10ـ بوسان

11- اولسان

12ـ تایپه

13- گوانگ‌ژو

14- شنزن

15- کائوسیونگ

16- جاکارتا

17- شنیانگ

18- تیان‌جین

19- گینگادو

20- دالیان


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: میثم‌ومپایر