تبیان، دستیار زندگی
در واکنش به انتشار بازی رایانه‌ای Battlefield 3 که در آن نظامیان آمریکایی به تهران حمله می‌کنند، جمعی از فعالان اینترنتی ایران دست به جمع‌آوری امضا برای اعتراض به محتوای این بازی زدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی بتلفیلد3؛ حمله آمریکا به تهران!


در واکنش به انتشار بازی رایانه‌ای Battlefield 3 که در آن نظامیان آمریکایی به تهران حمله می‌کنند، جمعی از فعالان اینترنتی ایران دست به جمع‌آوری امضا برای اعتراض به محتوای این بازی زدند.


کاربران اینترنتی می‌توانند با مراجه به نشانی http://www.ipetitions.com/petition/againstbattlefield3 نسبت به امضای این "اعتراض‌نامه"، اقدام کنند.

در بخشی از این اعتراض‌نامه آمده است:

ما جوانان ایرانی، معتقدیم اگر تاریخ به بازار آمدن بازی Battlefield3 تعمدا در زمان فشار ایالات متحده آمریکا بر جامعه جهانی برای هراس از کشور صلح‌طلب و در حال پیشرفت ایران تنظیم نشده باشد، قطعا فضای ترس عمومی از ایرانیان در میان مردم جهان را تقویت کرده است.

بازی بتلفیلد3

در این بازی گیمرهای سراسر جهان نه تنها شاهد انفجار بمب هسته‌ای در پایتخت فرانسه توسط عوامل ایرانی هستند، که پس از آن نیروهای آمریکایی به کشور ما حمله کرده و عملیات نظامی ویژه انجام می‌دهند.

برای ما قابل درک است که داستان یک بازی ویدئویی، تخیلی است و قرار نیست لزوما با واقعیت‌های بیرونی تطبیق داشته باشد؛ اما در این مورد خاص، اتفاق ناگواری در حال رخ دادن است که دلیل اصلی اعتراض ماست.

ما فکر می‌کنیم در شرایط فعلی جهانی، تمرکز بر کشور ایران به عنوان سرزمینی متخاصم و تروریست به هیچ عنوان در راستای جلب اعتماد جهانی و نزدیکی انسان‌ها در مناطق مختلف دنیا به یکدیگر نیست.

تصاویر این بازی اگرچه در دنیایی خیالی رخ می‌دهند، اما تأثیری واقعی بر ذهن میلیون‌ها گیمر از کشورهای مختلف می‌گذارند که شناختی از منطقه خاورمیانه و سرزمین ایران ندارند. بنابراین همین تصاویر تخیلی برای آنها تصویری واقعی و

بازی بتلفیلد3

قضاوتی اخلاقی درباره ایرانی‌ها می‌سازد. آن هم در شرایطی که ایالات متحده آمریکا با تبلیغات نادرست سیاسی علیه کشور ما، تلاش می‌کند فضای رسانه‌ای جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

بازی بتلفیلد3 با خود تصویری نامعقول، خشن و دور از واقعیت از کشور ایران به بازی‌کنندگان ارائه می‌دهد. تصویری که برای بسیاری از مخاطبینش قابل تفکیک از واقعیت بیرونی نیست و لذا به عنوان واقعیت پذیرفته می‌شود.

ما جوانان ایرانی که مانند بسیاری از هم‌سالان‌مان در دیگر نقاط دنیا، همراه با تکنولوژی‌های روز پیش آمده‌ایم و بر آنها مسلط هستیم، نسبت به ارائه این تصویر نادرست و دور از حقیقت اعتراض داریم و از شرکت EA می‌خواهیم تا ضمن عذرخواهی از این اقدام، در بیانیه‌ای رسمی برای گیمرهای دیگر نقاط دنیا، توضیح دهد که داستان این بازی و وقایع آن هیچ نسبتی با واقعیت کشور صلح‌طلب، با‌سابقه و پیشروی ایران ندارد.

منبع: وبلاگ اصحاب‌العباس (ع)


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: moradyzade