تبیان، دستیار زندگی
C ؛ این ایران است نه یک تیم معمولی آسیا     سایت ای اف سی نوشت عصر چهارشنبه امیر قلعه نویی برای اولین بار در یك دیدار رسمی روی نیمكت تیم ملی ایران در بازی مقابل سوریه می نشیند. به نوشته ای اف سی ، او كه در ده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه‌نویی در گفت و گو با سایت AFC ؛

این ایران است نه یک تیم معمولی آسیا


سایت ای اف سی نوشت عصر چهارشنبه امیر قلعه نویی برای اولین بار در یك دیدار رسمی روی نیمكت تیم ملی ایران در بازی مقابل سوریه می نشیند. به نوشته ای اف سی ، او كه در دهه 60 و علیرغم بازیهای استثنایی اش در شاهین خاطره انگیز رابطه سوال برانگیزی با تیم ملی داشت و علیرغم شایستگی اش كمتر در جمع ملی پوشان بود حالا باید همه مسئولیت تیم ملی را یك تنه به عهده بگیرد.

قلعه نویی در دوران بازیگری و از زمانی كه به استقلال آمد جای مطمئن تری در تیم ملی پیدا كرد هرچند كه او در سنین پایانی فوتبالش هرگز نتوانست فروغ جوانی را داشته باشد و حسرت درخشش در عرصه ملی برای همیشه در دل طرفدارانش باقی ماند.

قلعه نویی می گوید : فكر می كنم برای اینكه تیم كاملی شویم وقت لازم داریم.

* پس از بازی امارات شرایط ایران را چطور ارزیابی می‌كنید؟

- ما به زمان نیاز داریم. زمانی كه شما به من تلفن زدید من در حال تماشای فیلم نیمه‌ی دوم بازی ایران برابر امارات بودم. من دراین فیلم مشكلات اساسی را پیدا كردم كه خیلی زود آنها حل خواهند شد.

* این مشكلات چه بودند؟

- اول از همه برایمان سخت است كه از وضعیت بدنی بازیكنان مطلع باشیم. بازیكنان به دلیل آن كه لیگ آغاز نشده درگیر این مسابقات نیستند. این بسیار مشكل است تا توانایی‌های فنی بازیكنان را مورد بررسی قرار دهیم و اگر بازی‌های لیگ انجام می‌شد این كار شدنی بود.

* اما شما زمان كافی برای انجام تمرینات قبل از دیدار برابر سوریه در تهران را داشتید.

- خوب... این تمرینات آن طور كه ایده‌آل من است پیش نمی‌رود. من تمام بازیكنان را در اختیار نداشتم. آنها می‌آمدند و می‌رفتند و ما زمان كافی برای این كه برنامه‌های خود را به طور كامل با حضور تمام بازیكنان انجام بدهیم نداشتیم. رحمان رضایی برای چند روز در تمرینات بود اما، او پس از چند روز ما را ترك كرد. این در شرایطی بود كه ما به او برای دیدار دوستانه برابر امارات نیاز داشتیم. ایمان مبعلی آمد و رفت. بعضی بازیكنان دیگر نیز غایب بودند، به ویژه بازیكنانی كه در لیگ امارات حضور دارند.

* و علی كریمی نیز كه مصدوم شد.

- بله. متاسفانه ما درست پیش از دیدار برابر سوریه علی را از دست دادیم. در شرایطی كه ما منتظر علی بودیم او تماس گرفت و گفت به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در این بازی حضور داشته باشد.

* در مورد حضور مهدوی‌كیا و وحید هاشمیان نیز كه شك دارید؟

- متاسفانه بله. ما در مورد حضور آنها اطمینان نداریم. اما، كارمان را با تمام توان انجام خواهیم داد.

* وضعیت حضور دیگر بازیكنان لژیونر مانند رحمان رضایی، جواد نكونام و آندرانیك تیموریان به چه صورت است؟

- همه‌ی این بازیكنان قول داده‌اند كه تا شانزدهم آگوست به تهران بیایند.

* غیبت این بازیكنان كلیدی چقدر شما را برای بازی با سوریه نگران می‌كند؟ این اولین بازی رسمی شماست و حتما نتیجه گرفتن برایتان مهم است.

- نمی‌توانم انكار كنم كه نگران نیستم. زمانی كه شما در مورد حضور بازیكنان اصلی‌تان اطمینان ندارید چطور می‌توانید كه مطمئن باشید. باید نگران بازیكنانم باشم اما، ترسی ندارم. ما جوانان خوبی داریم و بازیكنان با انگیزه‌ی دیگری هم در تیم هستند و ما نقاط مثبت فراوانی داریم.

* اما، شما در حالی بیست و پنج مرداد روی نیمكت می‌نشینید كه طرفداران به ایران نگاه دیگری دارند. ایران در جام جهانی در میان بهترین‌های دنیا بود و حالا می‌خواهد در زمین خودش مقابل سوریه بازی كند، احتمالا توقعات زیادی وجود دارد كه این توقعات فشار را روی شما زیاد می‌كند. علاوه بر این شما بر خلاف كره‌ی جنوبی و ژاپن روی تمام بازیكنان اروپایی خود نیز حساب كرده‌اید.

- اتفاقا اثرات كوتاه مدت رفتن به جام جهانی روی تیم منفی است. شما ببینید بعد از آن همه هیجان همه‌ی تیم‌های فوتبال دچار افت نسبی می‌شوند. همه‌ی كسانی كه درگیر فوتبال هستند در آن روزها به اوج هیجان رسیده‌اند، بویژه بازیكنان كه امروز تخلیه شده‌اند. اوضاع زمانی بدتر می‌شود كه ما نتیجه‌ی خوبی هم در جام جهانی كسب نكردیم، پس افت روحی بیشتر است. مشكلات را دست كم نگیرید. اما، ما هم اكنون تیم جوانی داریم و شما هم توانستید عملكرد آنها را در دیدار دوستانه برابر امارات مشاهده كنید. ما نیاز به حل مشكلات تاكتیكی تیم تا روز چهارشنبه داریم. با این همه فراموش نكنید كه ما ایرانیم.

* چقدر طرفداران امیدوار باشند؟

- من به هیچ وجه ناامید نیستم. چرا باید ناامید باشم. در بازی با امارات بچه‌ها انگیزه‌ی خودشان را نشان دادند، هر چند مشكلاتی نیز در تیم وجود داشت. بار دیگر تاكید می‌كنم فراموش نكنید كه ما درباره‌ی تیم ایران صحبت می‌كنیم و نه یك نام معمولی در آسیا.