تبیان، دستیار زندگی
بر اثر سقوط یك فروند بالگرد باری در شمال ایران كه در ساعات اولیه روز جمعه روی داد شش نفرجان باختند . خلبانان این بالگرد كنترل آن را از دست دادند كه در نتیجه 3 نفر از سرنشینان بالگرد زمانی كه این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"جان پناه" سوم دماوند جان سرنشینان بالگرد را گرفت


بر اثر سقوط یك فروند بالگرد باری در شمال ایران كه در ساعات اولیه روز جمعه روی داد شش نفرجان باختند .

خلبانان این بالگرد كنترل آن را از دست دادند كه در نتیجه 3 نفر از سرنشینان بالگرد زمانی كه این بالگرد هنوز در حال پرواز بود از آن بیرون افتادند .

دوخلبان و یك سرنشین دیگر بالگرد هم زمانی كه این بالگرد كه در منطقه لاریجان در فاصله هشتادوپنج كیلومتری شمال تهران پروازمی كردسقوط كرد و آتش گرفت كشته شدند .

خلبانان به این علت كه بالگردبیش از حدبار ومسافرداشت كنترل ان را از دست دادند.

این بالگرد درحال حمل تیراهن برای كارگرانی بودكه مشغول ساختن یك پناهگاه برای كوهنوردان بودند که ناگهان به دلیل لنگر كردن بار تیر‌آهن‌ از مسیر منحرف شده و به ارتفاعات منطقه پل «لاسم» برخورد كرد .

اما مسئول ستاد حوادث وسوانح غیرمترقبه مازندران ازپیداشدن جعبه سیاه بالگرد استیجاری فدراسیون كوهنوردی كه صبح جمعه در منطقه لاسم بخش لاریجان امل سقوط كرد خبر داد ، پورمحمد افزود : این بالگرد متعلق به شركت تارا وابسته به نیروی هوایی ارتش بود كه به علت حمل زیادتیراهن در پناهگاه سوم قله دماوند در منطقه لاریجان آمل به كوه برخورد كرد و همه 6 سرنشین ان كشته شدند .

به گفته وی پس از دریافت خبر سقوط این بالگرد تیمهای هلال احمراتش نشانی و نیروی انتظامی امل و لاریجان به منطقه اعزام شدند و با عملیات تجسس و امداد موفق شدند اجسادسرنشینان ، خلبان و جعبه سیاه بالگرد را پیدا كنند .

فدراسیون كوهنوردی هم اعلام كرد: این بالگردمتعلق به شركت خدمات هوایی تارااست كه طرف قرارداد شركت توسعه وتجهیزسازمان تربیت بدنی است .

وی افزود:این قراردادبه سفارش فدراسیون كوهنوردی برای ساخت قرارگاه كوهنوردی درارتفاع 4100 متری قله دماوند با نام بارگاه سوم منعقدشده است كه كارفرمای این قرارگاه شركت تجهیز و مجری ان شركت تارااست و ارتباطی بافدراسیون ندارد.

رضایی درباره سرنشینان این بالگرد تصریح كرد: ازسرنشینان تنها حامد گلكار از زحمتكشان عرصه كوهنوردی است كه از سالها پیش تاكنون در ساختن قرارگاهها فدراسیون را همراهی و به جامعه كوهنوردی خدمت كرده است و بجز وی هیچ كدام از سرنشینان این بالگردازاعضای فدراسیون یااعضای تیمهای كوهنوردی كشورنبوده اند.

از سوی دیگر محمد رضا قادی، یكی از مسوولان جمعیت هلال احمر دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا، با بیان این كه با اعزام 9 تن از عوامل این جمعیت و سایر نیروهای امدادی تا كنون 5 تن از اجساد از داخل رودخانه و بالگرد شناسایی شده‌اند، گفت: در حال حاضر تنها جسد یكی از سرنشینان بدلیل سوختگی همچنان در داخل بالگرد قرار دارد و بیرون نكشیده شده است.