تبیان، دستیار زندگی
هیچ چیز به اندازه‌ی یک لبخند زیبا دلگرم کننده نیست به شرط این‌که دندان‌ها مثل مروارید کنار همه چیده شده باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر دندان‌های مرواریدی می‌خواهید، این‌ها را بخورید


هیچ چیز به اندازه‌ی یک لبخند زیبا دلگرم کننده نیست به شرط این‌که دندان‌ها مثل مروارید کنار همه چیده شده باشند.

دندان

متأسفانه بیشتر نوشیدنی‌ها و مواد غذایی که روزانه مصرف می‌کنیم زیبایی و سفیدی دندان‌ها را به خطر می‌اندازد.

بیشتر افراد جرم گیری را راه حل مناسبی می‌دانند که لکه‌ها و جرم‌ها را از بین می‌برد و سفیدی را به دندان‌ها باز می‌گرداند. اما ما می‌گوییم بهترین راه پیشگیری است.

بهتر نیست با خوردن مواد غذایی مناسب از تشکیل جرم‌ها جلوگیری کنید و اصلاً کار به جرم گیری نکشد؟ اگر می‌خواهید با این قبیل مواد غذایی آشنا شوید با ما همراه باشید.

سبزیجات معجزه گر

یک دلیل دیگر برای خوردن میوه و سبزیجات این است که بدانید این مواد غذایی دندان‌هایتان را سفید می‌کند. سبزیجات سفتی که زیر دندان قرچ و قرچ می‌کنند جرم‌هایی که به دندان‌ها می‌چسبد را از بین می‌برند.

برای همین امکان اینکه لکه‌هایی روی مینای دندان خود نمایی بکند کاهش می‌یابد. سبد خریدتان را پر از هویج، کرفس، تربچه، فلفل دلمه‌ای و سبزیجاتی بکنید که زیر دندان صدا می‌دهند. این مواد غذایی علاوه بر این که سلامتتان را تضمین می‌کنند سفیدی را به دندان‌هایتان هدیه می‌دهند.

آدامس

آدامس دو خاصیت مفید دارد. از یک طرف باقیمانده‌های غذاهای به دندان چسبیده را جدا می‌کند و از طرف دیگر باعث تحریک ترشح بزاق می‌شود. بزاق، اسیدها را خنثی می‌کند و مینای دندان را سالم نگه می‌دارد. توصیه می‌کنیم آدامس سوربیتول بجوید.

عمل خنثی شدن حالت اسیدی بزاق در گروی این است که غدد بزاق خوب عمل

کند. نوشیدن آب این غدد را مرطوب می‌کند و برای همین روش مناسبی برای

حفظ سلامت دندان‌ها است

خاصیت ضدباکتریایی این آدامس با باکتری‌هایی که پوسیدگی‌ها را به وجود می‌آورند مقابله می‌کند. اگر آدامس سوربیتول ندارید می‌توانید آدامس معمولی بجویید. نگران شیرینیِ آن هم نباشید زیرا بعد از چند دقیقه قند موجود در آن از بین می‌رود.

بفرمایید پنیر

برخی از پنیرخورها به خاطر کالری زیاد پنیر همیشه خود را ملامت می‌کنند اما ما توصیه می‌کنیم که از مصرف این ماده‌ی لبنی چشم پوشی نکنید. پنیر سرشار از کلسیم و فسفر است و برای همین اسید بزاق را خنثی می‌کند و به این ترتیب آسیب کمتری به مینای دندان می‌رسد. زمانی که آسیب کمتری به مینای دندان وارد می‌شود امکان تشکیل لکه‌ها نیز کمتر می‌شود.

جادوی آب

درست است که آب نمی‌تواند مثل ژل سفیدکننده عمل کند اما همین مایع حیاته، سلامت دهان و دندان را تضمین می‌کند. عمل خنثی شدن حالت اسیدی بزاق در گروی این است که غدد بزاق خوب عمل کند. نوشیدن آب این غدد را مرطوب می‌کند و برای همین روش مناسبی برای حفظ سلامت دندان‌ها است.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: plaisirssante

مطالب مرتبط:

5 ماده‌ی غذایی مضر برای دندان‌ها

مواد غذایی که دندان‌ها را سفید می‌کند

سلامت دهان و لثه با 14 خوراکی

دندان‌های سالم با تغذیه سالم

7 توصیه غذایی برای سلامت دندان‌ها

خرما، دشمن پوسیدگی دندان

رژیم غذایی مضر برای دندان‌ها، کل بدن را تهدید می‌کند

مقدار پوسیدگی دندان، به شکل و نوع ماده غذایی بستگی دارد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.