تبیان، دستیار زندگی
احمدی بی غش در گفت و گوی اختصاصی با تبیان:عدم تحقق وحدت بین اصولگرایان، بدخواهان نظام را خوشحال می کند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمی گذاریم اصلاح طلبان سواستفاده کنند!


احمدی بی غش در گفت و گوی اختصاصی با تبیان:

عدم تحقق وحدت بین اصولگرایان، بدخواهان نظام را خوشحال می کند


در حالی که فضای سیاسی کشور رفته رفته برای برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می شود، ابهاماتی در خصوص فعالیت های اصولگرایان و تحقق وحدت حداکثری در جناح موسوم به راست به چشم می خورد. از سویی آیت الله مهدوی کنی از بزرگان و سردمداران اصولگرا جدایی جبهه پایداری از سایر اصولگرایان را خطرناک می خواند و ابراز امیدواری می کند که آنها هم به جمع جبهه متحد اصولگرایان بپیوندند و از سوی دیگر یکی از اعضای جبهه پایداری اعلام می کند که این جبهه دیگر پیوستن به جبهه متحد را در دستور کار ندارد؛ موضوعی که نگرانی هایی را در طرفداران اصولگرایان ایجاد کرده است.

احمدی بی غش

محمود احمدی بیغش، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی اما در این باره می گوید که این جبهه تا آخرین ثانیه ها برای حفظ وحدت اصولگرایان تلاش می کند تا اصولگرایان زیر پرچم واحدی قرار بگیرند و انشقاقی وجود نداشته باشد.

او در ادامه هشدار می دهد که ممکن است اصلاح طلبان یا افراد ناشایست از وجود خلا در بین اصولگرایان استفاده کرده و خودشان را از این رهگذر وارد مجلس کنند.

مشروح گفت و گوی تبیان را با محمود احمدی بی غش در زیر می خوانید:

-اخیرا یکی از اعضای جبهه پایداری این موضوع را مطرح کرده که این جبهه دیگر موضوع پیوستن به جبهه متحد اصولگرایان را در دستور کار ندارد، نظر شما به عنوان عضو جبهه پایداری در این رابطه چیست؟

اینطور نیست بلکه جبهه پایداری تا آخرین ثانیه هایی که نیاز باشد تلاش می کند وحدت خود را با جبهه متحد اصولگرایان حفظ کند. زیرا هدف این است که اصولگرایان زیر پرچم واحدی قرار بگیرند و هیچ انشقاقی وجود نداشته باشد. پس اینکه وحدت با سایر اصولگرایان الان دیگر در دستور کار نیست را من نه قبول دارم نه آن را درست می دانم.

-بنابراین شما هنوز امیدوار به وحدت جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان هستید؟

همیشه برای جبهه پایداری این باب باز است و اگر انشاءالله جبهه متحد قانع شود جبهه پایداری می تواند حرفهایش را بزند و هر دو در کنار هم برای رسیدن به هدف مشترک راه منسجمی را ادامه دهند.

نظر می رسد که نتیجه انتخابات روشن و واضح است و اکثریت مجلس نهم در اختیار اصولگرایان متعهد خواهد بود

-با توجه به مدت زمان باقیمانده تا انتخابات، آیا احتمال استفاده رقیب از خلا و شکاف ایجاد شده بین اصولگرایان وجود ندارد؟

در حال حاضر نوعی وحدت در بین اصولگرایان وجود دارد اما انتظار است وضعیت قدری بهتر شود. الان و با وجود اینکه دو ماه بیشتر به انتخابات نمانده خلا آنچنانی را نداریم اما اگر قرار باشد وحدت کامل نشود و خلایی به وجود بیاید، ممکن است افراد ناشایستی به مجلس راه پیدا کنند که لزوما هم تابلوی اصلاح طلبی نداشته باشند. من فکر می کنم هنوز دیر نشده و انشاءالله جبهه اصولگرایان متحدتر و منسجم تر خواهد شد.

-در صورتی که اصلاح طلبان بخواهند با تابلوی اصلاح طلبی در این رقابت ها شرکت کنند وضعیت یه چه شکل خواهد بود؟

می دانیم که اصلاح طلبان با تابلوی اصلاحات در این مملکت نه آبرویی دارند و نه رایی اما آنها هم ممکن است که از این شرایط استفاده کنند و خودشان را از رهگذر خلا احتمالی وارد مجلس کنند.

احمدی بی غش

-آیت الله مهدوی کنی هم اخیرا جدایی بین اصولگرایان را خطرناک و دلخواه دشمنان خوانده بود، آیا این حرف ها تاثیری بر جبهه پایداری در جهت پیوستن به جبهه متحد اصولگرایان ندارد؟

اولا که این تلاش باید دو سویه باشد و نباید فقط توقع داشت که جبهه پایداری در این راستا تلاش کند بلکه جبهه متحد هم باید در جهت وحدت اقداماتی انجام دهد. به هر حال هر کدام باید خواسته هایشان را قدری تعدیل کنند و به حرمت شخصیت ارزشمند و عالم فرهیخته (آیت الله مهدوی کنی) و به حرمت خون جوان ها و اتحاد مردم بزرگ ایران در جهت اتحاد و وحدت حداکثری قدم بردارند و آن را حفظ کنند تا دشمن شاد نشویم.

-اما اگر این وحدت  در بین اصولگرایان محقق نشود؟

اگر این اتحاد رخ ندهد خیلی از بدخواهان نظام و انقلاب خوشحال می شوند و در این راستا به طبل خودشان خواهند کوبید.

-پیش بینی شما از لیست ارائه شده توسط اصولگرایان چیست؟ آیا ممکن است جبهه پایداری و جبهه متحد هر کدام لیست جداگانه بدهند؟

باید منتظر ماند و دید اگر این دو جبهه خود را تعدیل کنند و یکی شوند که یک لیست ارائه خواهد شد. ما هم به این موضوع امید داریم و معتقدیم این اتفاق باید بیفتد. اما اگر اینگونه نشود و وحدت بین جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان محقق نشود باید دید که آیا جبهه پایداری لیست مستقل ارائه می کند یا نه و این موضوع قدری نیازمند زمان است. اما فکر می کنم نهایتا این دو گروه با یکدیگر جمع شوند و. لیست اصولگرایان هم یکی شود.

-تحلیل شما درباره نتیجه انتخابات پیش روی مجلس با توجه به آرایش سیاسی گروه ها و احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح طلب چیست؟

به نظر می رسد که نتیجه انتخابات روشن و واضح است و اکثریت مجلس نهم در اختیار اصولگرایان متعهد خواهد بود.

-بنابراین شما سهمی برای اصلاح طلبان در رقابت های انتخاباتی مجلس نهم قائل نیستید؟

اصلاح طلبان با تابلوی اصلاح طلبی که اصلا سهمی در رقابت های انتخاباتی نخواهند داشت چرا که مردم از آنها روی برگردانده اند اما احتمال دارد در برخی نقاط و حوزه های انتخابیه با تابلوی دیگری به میان بیایند، ظاهر فریبی کنند و به خاطر نداشتن تابلوی علنی با نیرنگ بخشی از مردم را فریب دهند اما برآیند کلی پیروزی اکثریت اصولگرایان خواهد بود.

سارا کیان

بخش سیاست تبیان