تبیان، دستیار زندگی
سری کامل کدهای نوکیا را در زیر می‌توانید ببینید که احتمال این وجود دارد که بعضی از کدها روی برخی از مدل‌های نوکیا عملی نباشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند ترفند جالب برای گوشی موبایل

ده گوشی موبایل


سری کامل کدهای نوکیا را در زیر می‌توانید ببینید که احتمال این وجود دارد که بعضی از کدها روی برخی از مدل‌های نوکیا عملی نباشد.


#06#*

سریال‌نامبر گوشی را نشان می‌دهد (IMEI)

#92702689#*

نمایش سریال‌نامبر گوشی، تاریخ ساخت، تاریخ فروش، تاریخ آخرین تعمیرات (اگر كد دریافتی‌تان "0000" بود، به معنای نداشتن تعمیر است) برای خروج از این صفحه، باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.

#3370*

با این کد شما از حالت EFR استفاده خواهید کرد که باعث می‌شود از حداکثر کیفیت صدای گوشی برخوردار شوید؛ اما در عوض، مصرف باتری شما کمی بالاتر خواهد رفت.

#3370#

حالت EFR را غیرفعال می‌سازد.

#4720#*

گوشی را در حالت کیفیت صدای پائین قرار می‌دهد و در عوض مصرف باتری شما درحدود سی درصد کاهش می‌یابد.

#4720#*

حالت قبل را غیر‌فعال می‌كند.

#0000#* ظ؟ یا #9999#*

سیستم عامل گوشی، تاریخ ساخت نرم‌افزار و نوع فشرده‌سازی را نشان می‌دهد.

#30#*

شماره‌های محرمانه گوشی را نمایش می‌دهد.

#67705646#*

در گوشی‌های مدل 3310 ظ؟ 3330 لوگوی شبکه را حذف می‌کند (IR-TCI)

#73#*

تایمر گوشی و همچنین تمام امتیازات به‌دست‌آمده در بازی‌ها را Reset می‌کند.

#746025625#*

نمایش وضعیت سرعت clock سیم‌کارت گوشی. اگر گوشی شما دارای حالت SIM Clock Stop Allowed باشد، به این معنا خواهد بود که گوشی شما می‌تواند درحالت کمترین میزان مصرف باتری درحالت Standby قرار بگیرد.

#2640#*

کد رمز فعلی گوشی را نشان می‌دهد. کد رمز گوشی در حالت عادی 12345 است.

#7780#*

RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای است. مناسب برای زمانی‌که گوشی هنگ کرده است. در واقع درایو C گوشی را ریست می‌کند ( ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها و دفترچه تلفن و اس‌ام‌اس) بعد از وارد کردن این کد، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

#7370#*

كدی است برای فرمت گوشی؛ این كد، مناسب برای زمانی است که گوشی بسیار زیاد هنگ کرده است. در واقع این کد، درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود بر روی این درایو از بین خواهند رفت. بعد از وارد کردن این کد، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

روش مستقیم فرمت گوشی‌های "اسمارت فون" بدون نیاز به منوی گوشی:

اگر پس‌وورد (security code) گوشی قبلا تغییر داده شده است و آن را نمی‌دانید و همچنین گوشی شما از سیستم عامل "سیمبین" ورژن 7 استفاده می‌کند (مثل 6600 - 7610 -6620 - 6260 - 9500 -9300)، ابتدا گوشی را خاموش کرده و در حالی که سه كلید "سبز" ، "*" و "3" را هم‌زمان نگه داشته‌اید، گوشی را روشن کنید و آنها را آن‌قدر نگه دارید تا کار فرمت آغاز بشود. در این حالت از شما دیگر پس‌وورد خواسته نخواهد شد و مستقیما گوشی فرمت خواهد شد.

فرمت کارت حافظه گوشی:

به صورت safe mode گوشی را روشن کنید (برای این کار درحالی که كلید pen (مداد) را نگه داشته‌اید، گوشی را روشن کنید؛ البته در ظاهر تفاوتی را مشاهده نخواهید کرد)؛ سپس این مسیر را در گوشی دنبال کنید: menu>>Extras>>Memory>>Format MEM.card

حالت safe mode برای شما بسیار مفید است. در مواقعی که گوشی هنگ کرده و بالا نمی‌آید، احتمالا به شما کمک می‌کند و باعث می‌شود گوشی بالا بیاید و بعد از آن بتوانید گوشی را در صورت تمایل‌تان فرمت و یا کار دیگری بر روی آن انجام دهید. در واقع کار آن همانند عمل safe mode ویندوز است. در این حالت دیگر اکثر برنامه‌های کاربردی که در پشت صحنه همیشه در حال اجرا بودند، دیگر اجرا نخواهند شد. به همین دلیل گوشی اصطلاحا به راحتی بالا می‌آید که در گوشی‌های مختلف، کمی متفاوت است و در "اسمارت فون‌ها" اکثرا باید کلید خاصی را (کلید ABC یا PEN) را نگه داشته و سپس گوشی را روشن کنید. تأکید می‌کنم که در حالت safe mode، شما تغییری در ظاهر منوی گوشی نخواهید دید و همه‌چیز در پشت صحنه اتفاق افتاده است! بهتر بگویم: از اتفاق افتادن آنها (برنامه‌ها) جلوگیری کرده است.

#43#*

كدی است برای کنترلِ حالتِ call waiting (انتظار) گوشی.

#61#*

کنترل شماره‌ای که به عنوان divert ـ در صورتی که به تلفن پاسخ داده نشود ـ، تعیین شده است.

#62#*

کنترل شماره‌ای که به عنوان divert ـ درصورتی که شبکه دچار اشکال باشد (آنتن نباشد) ـ، مشخص شده است.

#67#*

کنترل شماره‌ای که به عنوان divert ـ درصورتی که گوشی اشغال باشد ـ، تعیین شده است.

#شماره*21**

divert به شماره مورد نظر در هر حالت.

#شماره*61**

divert به شماره موردنظر در حالت عدمِ‌پاسخ‌گویی (no Reply) به تماس.

#شماره*67**

divert به شماره مورد نظر در حالت اشغال بودن گوشی.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: moradyzade