تبیان، دستیار زندگی
ایجاد مجتمع‌های آموزشی و پرورشی مورد تاکید سند تحول بنیادین است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش:

ایجاد مجتمع‌های آموزشی و پرورشی مورد تاکید سند تحول بنیادین است

تاریخچه آموزش مجازی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ایجاد مجتمع‌های آموزشی و پرورشی را مورد تاکید سند تحول بنیادین دانست.
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش ابراهیم سحرخیز در کارگاه تبیین
نظام آموزشی کشور برای مدیران مدارس استان البرز با اعلام اینکه امروز آموزش و پرورش صاحب سند بالادستی است اظهار کرد: امروز تمام برنامه‌های آموزش و پرورش مبتنی بر نقشه راه و ناظر بر اهدافی مشخص اجرایی می‌شود.

وی مناسب‌ترین مرجع اطلاع‌رسانی برای نظام آموزشی 3-3-6 را چنین کارگاه‌های آموزشی دانست و افزود: مقرر است طی شش سال آینده هر سال محتوای آموزشی دو پایه براساس سند تحول بنیادین با برنامه درسی ملی تغییر پیدا کند که بر این اساس در سال تحصیلی آینده کتاب‌های پایه ششم ابتدایی و کتاب‌های پایه دوم ابتدایی تغییر خواهد کرد.

سحرخیز با اعلام اینکه دوره راهنمایی در سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد ادامه داد: سال آینده محتوای دوره راهنمایی تغییر نمی‌کند و تنها به دلیل اینکه دانش‌آموزان وارد پایه ششم ابتدایی می‌شوند و ورودی جدیدی در پایه اول راهنمایی وجود ندارد این پایه تشکیل نخواهد شد.

مدل سازی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام دانش‌آموزان کشور در شش سال آینده در تمامی رشته‌های فنی و نظری طی 12 سال تحصیلی دیپلم خواهند گرفت تصریح کرد: دوره پیش‌دانشگاهی شش سال آینده به طور کامل حذف خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مشکل کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی وجود ندارد گفت: وزارت آموزش وپرورش هیچ مشکلی برای تولید محتوای مورد نیاز سال آینده ندارد.

سحرخیز معلم پژوهشگر را دارای فرصت لازم برای مطالعه، تحقیق و پژوهش توصیف و تاکید کرد: مدیران مدارس باید بیشترین همراهی و هماهنگی را با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش داشته باشند زیرا تمام این سیاست‌ها در راستای این همراهی‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: براساس سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور جهت‌گیری آموزش و پرورش نباید صرفاً آموزش و تربیت دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه باشد و باید آسیب‌های موجود را با نگاه تحولی برطرف کنیم.

وی با اعلام اینکه ایجاد مجتمع‌های آموزشی و پرورشی مورد تاکید سند تحول بنیادین است تصریح کرد: مجتمع‌های آموزشی و پرورشی به منظور برقراری یک مدیریت واحد و یکپارچه بر 12 دوره تحصیلی تشکیل شده است.

سحرخیز در پایان خاطرنشان کرد: اقامه نماز جمعه، اردوهای راهیان نور و بازدیدهای علمی جزو فعالیت‌های آموزشی غیرکلاسی محسوب می‌شود که براساس سند تحول بنیادین باید در کنار ساعات کلاسی در برخی دروس اجرایی شود.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: نوربخش