تبیان، دستیار زندگی
همزمان با چهلیمن روز شهادت «سردار حسن تهرانی مقدم» ویژه نامه الکترونیکی پاسداشت وی در سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسداشت «سردار حسن تهرانی مقدم» در تبیان

بزرگداشت سردار حسن تهرانی مقدم

همزمان با چهلیمن روز شهادت «سردار حسن تهرانی مقدم» ویژه نامه الکترونیکی پاسداشت وی در سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان به مناسبت چهلمین روز به شهادت رسیدن سردار سرلشگر پاسدار " حسن تهرانی مقدم " مسئول سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعدادی دیگر از نیروهای این سازمان ،که در 21 آبان ماه 1390 براثر حادثه انفجار در حوالی تهران به شهادت رسیدند ، ویژه نامه الکترونیکی تحت عنوان " رزمنده گمنام، دانشمند بی نشان " را در سایت فرهنگی اطلاع رسانی این موسسه قرار داده است.

در این ویژه نامه مطالبی همچون " سرداری از جنس گمنامی ، اینجا مدفن کسی است که ....، ذکر شهید " مقدم " برای فتح قله ها، سخنرانی منتشر نشده شهید مقدم ، 5 خاطره از شهید مقدم، معروف بود به حسن مقدم موشکی، ابتکارات شهید مقدم، مجاهدی گمنام از جنس همت و خرازی "آمده است و این ویژه نامه با بخش هایی از جمله " آلبوم تصاویر پدر موشکی ایران ، کلیپ اختصاصی تبیان با موضوع عروج شهید تهرانی و گالری تصاویر " جذابیت خاصی پیدا کرده است.

این ویژه نامه که با طراحی سمیه ظهرابی در بخش فرهنگ و پایداری تبیان در محیط فلش منتشر شده است به نقل روایاتی در خصوص دلاوری ها و خاطرات این شهید بزرگ پرداخته است.

بزرگداشت سردار حسن تهرانی مقدم

در این ویژه نامه می خوانیم :

"سردار گمنام زیست و گمنام شهید شد و در تمام سال‌های گمنامی آرام ننشست، او در پی مجاهدت و تلاش‌هایش باعث خلق افتخارات شد، ماندگار شد برای کشورش. در همان روز‌های نخست جنگ از اولین‌های توپخانه‌ای و موشکی بود. و بحق گفته‌اند که در حد یک ملت بود برای کشورش "

"پیامبر اکرم (ص) فرمودند: رضایت خداوند، در رضایت والدین است.

بعد از شهادت سرلشکر شهید حسن طهرانی مقدم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل ایشان با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار مادر شهید از 4 عاملی سخن گفت که توسط آن ها سعادتِ شهادت نصیب فرزندش «حسن» شده است: «نماز اول وقت»، «زیارت عاشورا»، «نماز جمعه» و «دعای سمات» و این ها چهار عاملی هستند که باعث شده وی از فرزندش رضایت کامل داشته باشد"

"امروز اقتدار موشکی و تکنولوژیکی کشور ما مرهون تلاش های سه دهه این عزیز و یارانش است. اقتداری که دشمنان منطقه ای و بین المللی را دچار بهت و وحشت نموده است "

نحوه و زمانشهادت پدر موشکی ایران بیانگر دو نکته مهم است:

اول آنکه او به عاشورا علاقمند و عاشورایی شدو دقیقا همانند سید و سالار شهیدان کربلا به خدا پیوست.

دوم اینکه او به امامت وولایت و رهبری امت اسلامی علاقمند و ولایی بود و در دهه ولایت و امامت به شهادترسید و به همراه یارانش شهدای غدیرنام گرفت.

قسمتی از وصیت نامهشهید حسن تهرانی مقدم که از آرمان امام به عنوان هدف نهاییخود یاد کرده بود.شهید تهرانی مقدم در وصیتنامه خود نوشته بود: «روی قبرمبنویسید اینجا مدفن کسی است که می خواست اسرائیل را نابودکند.»

بزرگداشت سردار حسن تهرانی مقدمبزرگداشت سردار حسن تهرانی مقدم

تنظیم: هومن بهلولی