تبیان، دستیار زندگی
ها "سونی" از ساخت یك ابزار بسیار جالب و كوچك برای ثبت موقعیت مكانی و زمانی عكس گرفته شده خبر داد. GPS-CS1 یك وسیله استوانه ای شكل كوچك (9 سانتیمتر/3.5 اینچ) است كه می توانید به سادگی آن را به كمربند یا كوله پشتی خود بست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابزار جدید سونی برای ثبت اطلاعات GPS همراه عكس ها

"سونی" از ساخت یك ابزار بسیار جالب و كوچك برای ثبت موقعیت مكانی و زمانی عكس گرفته شده خبر داد. GPS-CS1 یك وسیله استوانه ای شكل كوچك (9 سانتیمتر/3.5 اینچ) است كه می توانید به سادگی آن را به كمربند یا كوله پشتی خود بسته و با خودتان حمل كنید. هنگام عكسبرداری، این ابزار موقعیت GPS شما را ثبت كرده و این اطلاعات بعدا با تصاویر دیجیتالی شما مطابقت یافته و بدین ترتیب نقشه ای از مكانهایی كه شما عكسهایتان را گرفته اید تهیه می شود. این ابزار از اطلاعات تاریخ و ساعتی كه در HEADER فایل عكس موجود است برای این كار استفاده می كند. (بدیهی است برای انجام عمل تطابق، ساعت دوربین شما می بایست با ساعت این ابزار همزمان باشد.) جالب این است كه برنامه تهیه نقشه، یك وب سایت آنلاین است با نقشه هایی كه توسط GOOGLE MAPS تهیه شده اند. (به نظر می رسد نرم افزار همزمان سازی، اطلاعات GPS را بر روی اگزیف عكسها می نویسد.)

دیوید جانز، مدیر تولید لوازم جانبی دوربین های دیجیتال در كمپانی سونی می گوید: "چه در حال سفر به عجایب هفتگانه دنیا باشید و چه در حال یافتن مكانی برای خانه جدیدتان، ابزار GPS جدید ما سفر شما را رهگیری خواهد كرد. افزودن یك متن جغرافیایی به تصاویر دیجیتالی شما، كمك می كند عكسهایتان را به شیوه هایی كاملا جدید سازماندهی كرده و استفاده كنید."

برای اینكه عكسهایتان را به لحاظ جغرافیایی مرتب كنید، ابتدا اطلاعات ذخیره شده در ابزار GPS را با استفاده از كابل USB وارد نرم افزار مربوطه در رایانه كنید، سپس تصاویر دیجیتالی را از دوربین به رایانه انتقال دهید. نرم افزار "ردیاب تصاویر GPS" موجود (GPS IMAGE TRACKER)، عكسهای دوربینتان را با طول و عرض جغرافیایی و زمان گرفته شدن عكس _كه از ابزار GPS خوانده می شوند_تطابق می دهد.

پس از انجام تطابق، با استفاده از نرم افزار PICTURE MOTION BROWSER كه همراه دوربین های اخیر سونی كه از جولای به بعد تولید شده اند ارائه می شود، می توانید عكسهایتان را به نقاطی مجازی روی نقشه آنلاین تبدیل كنید. همچنین به راحتی می توانید عكسها و مختصات جدیدی به نقشه تان اضافه كنید.

ابزار GPS-CS1 GPS از ماه بعد با قیمت 150 دلار در سایت اختصاصی، فروشگاه های خرده فروش سونی و كلیه فروشگاه های مجاز در دسترس خواهد بود.

لینک :

كشف دنیا با یك دوربین عكاسی

هنر عكاسی

عكاسی مستند چیست؟

گفتگو با سعید صادقی درباره عكاسی پس از انقلاب اسلامی

عكاسی در سینما

نقش نور در عکاسی معماری

عكاسی در جام جهانی

اصول عكاسی معماری (1)

عكسبرداری از جزییات ساختمان

عكاسی از برف

عکاسی